برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده | خواص تخمه کدو را بشناسید

تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده

تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ این سوالی است که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. مصرف تخمه کدو، یکی از عادت های دیرین ایرانیان است. در مراسم های شب یلدا یا مهمانی های عید نوروز، تخمه کدو یکی از اجزای اصلی میزهای پذیرایی است. اما سوال مهمی که وجود دارد این است که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ اگر از آن دسته از افرادی باشید که با اصول تغذیه ای آشنایی دارند، حتما در مورد خواص و فواید تخمه کدو شنیده اید. اما چیزی که شاید کمتر درباره آن صحبت شده باشد، این است که آیا تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ با توجه به خواص متعدد و مفیدی که تخمه کدو دارد در این مقاله می خواهیم درباره خواص و فواید تخمه کدو صحبت کنیم. به کمک اطلاعاتی که در این مقاله به شما ارائه می شود، می توانید درباره این دانه غذایی ارزشمند اطلاعات زیادی را به دست آورید. هم چنین در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ بنابراین برای اینکه بتوانید خواص تخمه کدو بوداده را بهتر بشناسید و متوجه شوید که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده، این مقاله را تا انتها بخوانید.

تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

خواص تخمه کدو بوداده چیست؟

تخمه کدو از کدو حلوایی یا کدو تنبل به دست می آید. این دانه های بیضی شکل و  سبز رنگ با یک پوشش سفید احاطه شده اند. تخمه کدو یکی از آجیل های پرطرفدار بین ایرانیان است. این دانه های روغنی، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، اسیدهای آمینه ضروری برای بدن و هم چنین اسیدهای چرب غیراشباع مثل لینولنیک اسید و لینولئیک اسید هستند. یکی از خواص تخمه کدو بوداده این است که مواد معدنی و ویتامین ها به فراوانی در این دانه ها یافت می شوند. اگر خواص تخمه کدو بوداده را بررسی کنیم، متوجه می شویم که این دانه های خوشمزه و مقوی، سرشار از مواد معدنی مثل روی، آهن، مس، سلنیم، منیزیم و پتاسیم هستند. هم چنین ویتامین های گروه B و ویتامین E هم در این دانه ها وجود دارند.

تخمه کدو اسیدی است یا قلیایی؟

بسیاری از مردم ایران عادت دارند که از آجیل ها در رژیم غذایی روزمره خود استفاده کنند. تخمه شکستن، بین مردم ایران در مناسبت هایی مثل شب یلدا، ایام عید نوروز و حتا در زمان تماشای فیلم یا مسابقات فوتبال، رایج است. شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهیم، بهتر است کمی در مورد طبع و ویژگی های تخمه کدو اطلاعات به دست بیاورید.

طبع تخمه کدو از نظر طب سنتی

تخمه کدو به دلیل خواص درمانی متعددی که دارد، در طب سنتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. طبع تخمه کدو، سرد و تر است. به همین خاطر برای افراد گرم مزاج، می تواند مفید باشد. یکی دیگر از موضوعاتی که از دیدگاه طب سنتی حائز اهمیت است، این است که آیا تخمه کدو اسیدی است یا قلیایی؟ تخمه کدو، جزء معدود دانه هایی است که طبع قلیایی دارد. طبع سرد و تر و هم چنین قلیایی بودن تخمه کدو، به خنک شدن و مرطوب شدن بدن افراد گرم مزاج کمک زیادی می کند.  

تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟

اگر از افراد مختلف بپرسید که تخمه کدو خام بهتر است یا بوداده، احتمالا براساس ذائقه و سلیقه شان به شما پاسخ می دهند. اما در این بخش می خواهیم با بررسی خواص تخمه کدو بوداده و مقایسه آن با خواص تخمه کدو خام به این سوال پاسخ دهیم که بلاخره تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟

تخمه کدو بوداده چگونه تهیه می شود؟

برای تهیه تخمه کدو بوداده، ابتدا دانه ها را در آب شور و سپس در آب شیرین غوطه ور می کنند. بعد از این مرحله، دانه ها روی حرارت بسیار اندک قرار می گیرند تا کمی تفت بخورند و به اصطلاح بوداده شوند. گاهی ممکن است در حین بودادن تخمه کدو، چاشنی های مختلفی هم به آن اضافه شود. هدف از این کار این است که افراد با ذائقه های مختلف بتوانند طعم های مختلفی از تخمه کدو بوداده را استفاده کنند.

خواص تخمه کدو بوداده را بشناسید

همان طور که اشاره شد، تخمه کدو دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی می باشد. برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده، لازم است ابتدا خواص تخمه کدو بوداده را بشناسیم. به همین خاطر، در ادامه تعدادی از خواص تخمه کدو، به اختصار بیان می شود. اکثر خواص و فواید تخمه کدو، بین تخمه کدو خام و بوداده مشترک هستند.

خواص تخمه کدو خام برای پروستات

خواص تخمه کدو خام برای پروستات، یکی از مهم ترین دلایلی است که افراد را ترغیب می کند تا از این دانه های خوشمزه استفاده کنند. بهره مندی از خواص تخمه کدو خام برای پروستات، باعث می شود که علائم بیماری PHB در مردان کاهش پیدا کند. این بیماری، که به نام هایپرپلازی خوش خیم پروستات شناخته می شود، در این بیماری، غده پروستات متورم می شود و کم کم مسیر ادراری را در مردان مسدود می کند.

ویتامین E و منیزیم موجود در تخمه کدو، به کاهش علائم بیماری و درمان آن کمک می کند. سوالی که وجود دارد این است که برای درمان بیماری BHP، مصرف تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ در پاسخ باید گفت که مصرف تخمه کدو به صورت خام یا بوداده، می تواند روی درمان و کاهش علائم بیماری موثر باشد.

خواص تخمه کدو برای تنظیم فشار خون

افرادی که فشار خون بالا دارند، معمولا در مورد پاسخ این سوال کنجکاو هستند که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ وجود منیزیم بالا و سدیم پایین در تخمه کدو، باعث می شود که تخمه کدو نقش مهمی در کاهش فشار خون داشته باشد. کاهش فشار خون می تواند از انسداد رگ های قلبی، تجمع کلسترول در رگ ها و سکته قلبی جلوگیری کند.

یکی دیگر از نکاتی که درباره مصرف تخمه کدو باید به آن توجه کنیم، ارتباط بین تخمه کدو و غلظت خون است. ارتباط بین تخمه کدو و غلظت خون، یک ارتباط مستقیم است. به این معنا که مصرف روزانه تخمه کدو، می تواند غلظت خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

خواص تخمه کدو برای رفع بی خوابی

 به نظر شما برای رفع بی خوابی، تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ تخمه کدو، سرشار از آمینواسید تریپتوفان است. این اسید آمینه نقش مهمی در تنظیم فرآیند خواب و هم چنین کیفیت خواب دارد. یکی دیگر از ترکیباتی که می تواند روی کیفیت خواب و رفع بی خوابی تاثیرگذار باشد، سلنیم است که به فراوانی در تخمه کدو یافت می شود. سلنیم می تواند در کاهش اضطراب و استرس هم نقش مهمی داشته باشد.

خواص تخمه کدو برای سلامت قلب

یکی از پارامترهایی که در پاسخ به تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده مهم است، نقشی است که تخمه کدو روی سلامت قلب دارد. تخمه کدو سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مثل لینولنیک اسید و لینولئیک اسید است. این اسیدهای چرب غیر اشباع، از تجمع چربی در قلب جلوگیری می کنند. به همین خاطر مصرف تخمه کدو، احتمال سکته قلبی و بروز بیماری های ناشی از چربی خون را کاهش می دهد.

خواص تخمه کدو برای لاغری

تخمه کدو سرشار از فیبر و پروتئین است. دو ترکیبی که می تواند احساس سیری را در شما ایجاد کند. هم چنین مواد معدنی و ویتامین های موجود در تخمه کدو، انرژی زیادی را برای بدن تامین می کند. بنابراین، اگر قصد کاهش وزن دارید، سعی کنید که حتما از تخمه کدو در رژیم غذایی خود استفاده کنید. ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که برای لاغری، تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ در پاسخ باید گفت که انتخاب بین این دو نوع تخمه کدو، به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد.

خواص آنتی اکسیدانی تخمه کدو

تاکنون درباره خواصی از تخمه کدو صحبت کردیم که بین تخمه کدو خام و بوداده مشترک بودند. اما یکی از مواردی که در پاسخ به سوال تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده باید بررسی کنیم، خواص آنتی اکسیدانی تخمه کدو می باشد.  حرارت استفاده شده برای بو دادن تخمه کدو، باعث می شود ترکیبات آنتی اکسیدانی تخمه کدو بوداده از بین بروند.  بنابراین، اگر می خواهید تخمه کدو را برای دریافت خواص آنتی اکسیدانی آن استفاده کنید، بهتر است تخمه کدو را به صورت خام استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف تخمه کدو چه زمانی است؟

تا به اینجا به این پرسش پاسخ دادیم که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ برای اینکه از خواص تخمه کدو بوداده بهره مند شوید، لازم است حواس تان به بهترین زمان مصرف تخمه کدو هم باشد. بهترین زمان مصرف تخمه کدو برای لاغری، در وعده صبحانه یا میان وعده صبحانه است. مصرف تخمه کدو در وعده صبحانه، کمک می کند که احساس سیری بیشتری داشته باشید و میل به شیرینی جات در شما کاهش می یابد.

اگر می خواهید تخمه کدو را برای رفع بی خوابی استفاده کنید، بهتر است قبل از خواب تخمه کدو مصرف کنید. شاید بپرسید که برای رفع بی خوابی، تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ در پاسخ باید گفت که هیچ تفاوتی وجود ندارد.

میزان مصرف تخمه کدو در روز چقدر است؟

 بعد از دانستن پاسخ این سوال که تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ یک نکته مهم دیگر را هم باید مد نظر قرار بدهید. علیرغم همه خواص و فواید ذکر شده برای تخمه کدو، مصرف بیش از حد تخمه کدو می تواند باعث ایجاد عوارض جانبی در افراد شود. بهترین میزان مصرف تخمه کدو در روز، دو قاشق غذاخوری است. هم چنین اگر می خواهید از خواص تخمه کدو برای رفع بی خوابی بهره مند شوید، بهتر است قبل از خواب، یک قاشق غذاخوری تخمه کدو بوداده میل کنید.

نتیجه گیری

تخمه کدو خام بهتر است یا بو داده؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ دادیم. تخمه کدو خواص و فواید زیادی دارد. به خاطر همین خواص ارزشمندی که دارد، لازم است مصرف این دانه غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در این مقاله، درباره خواص تخمه کدو صحبت کردیم تا بدانید در صورت مصرف تخمه کدو، از چه خواص و فوایدی بهره مند خواهید شد. یکی دیگر از مواردی که در این مقاله به آن پرداخته شد، میزان مصرف مجاز تخمه کدو بود. همواره باید دقت کنید که عدم رعایت میزان مصرف تخمه کدو در روز، می تواند باعث ایجاد عوارض ناخواسته در بدن شود. به همین خاطر به مقدار مجاز مصرف تخمه کدو در روز دقت کنید. در این مقاله، درباره بهترین زمان مصرف تخمه کدو هم اطلاعاتی را ارائه دادیم تا بتوانید به بهترین شکل از این دانه غذایی ارزشمند در رژیم خود استفاده کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X