برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

آب برنج ایرانی برای صورت چه خاصیتی دارد؟ | خواص فوق العاده آب برنج برای سلامت پوست

آب برنج ایرانی

آب برنج ایرانی برای صورت چه خاصیتی دارد؟ این سوالی است که در این مقاله می خواهیم به آن پاسخ بدهیم. از آن جایی که برنج یک ماده غذایی پرطرفدار و در عین حال سرشار از مواد مغذی است، در سال های اخیر توجه بسیاری از افراد به سمت استفاده از آب برنج هم جلب شده است. به دلیل وجود این ویتامین ها و مواد معدنی در آب برنج، می توان گفت آب برنج خواص فوق العاده ای برای سلامت انسان دارد. در این مقاله می خواهیم درباره خواص ارزشمند و منحصر به فرد آب برنج روی سلامت پوست صحبت کنیم.

آب برنج چیست و چگونه به دست می آید؟

آب برنج ماده ای سرشار از ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه B و مواد معدنی است. از انواع مختلف برنج ها می توان برای تهیه آب برنج استفاده کرد. اما پیشنهاد می شود برای اینکه از خواص خارق العاده برنج به خوبی بهره ببرید، برنج ایرانی را انتخاب کنید.

برای تهیه آب برنج ایرانی دو روش ساده وجود دارد که در ادامه درباره آن ها توضیحاتی ارائه می شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

روش اول

یک روش برای تهیه آب برنج این است که برنج ایرانی را به خوبی بشویید و سپس به آن مقدار کافی آب اضافه کنید. بهتر است به ازای هر 100 گرم برنج ایرانی، سه پیمانه آب به آن اضافه کنید. سپس به مدت نیم ساعت برنج ها را در آب بخیسانید. بعد از گذشت این مدت، برنج ها را کمی فشار دهید تا عصاره آن ها به طور کامل تخلیه شود و سپس آن را صاف کنید. آب برنج ایرانی تهیه شده به این روش را می توانید به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

آب برنج ایرانی

روش دوم

روش دوم برای تهیه آب برنج ایرانی، شبیه زمانی است که می خواهید برنج ایرانی را بپزید. البته حواستان باشد که به آب، نمک اضافه نکنید. مقدار کافی از برنج ایرانی و آب را با شعله کم بجوشانید. بعد از اینکه آب برنج به رنگ شیری درآمد، آن را صاف کنید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

فراموش نکنید که آب برنج به دلیل داشتن میزان بالایی از ریزمغذی ها، پروتئین و مواد معدنی، مستعد فساد هستند. بنابراین حتما آن را در یخچال و حداکثر تا مدت یک هفته نگهداری کنید. بهتر است آب برنج را به صورت تازه آماده کنید. هم چنین به دلیل ته نشین شدن نشاسته در آب برنج، بهتر است از نگهداری طولانی مدت آن خودداری کنید.

آب برنج ایرانی چه خواصی برای صورت دارد؟

آب برنج ایرانی تهیه شده با روش های معرفی شده در بالا، را می توان به عنوان یک ماسک طبیعی برای سلامت پوست به کار برد. در ادامه درباره مهم ترین خواص آب برنج ایرانی برای سلامت پوست، توضیحاتی ارائه خواهد شد.

خاصیت آب برنج ایرانی برای جوان سازی پوست

آب برنج سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند رادیکال های آزاد را خنثی کنند. رادیکال های آزاد، ترکیباتی هستند که در نتیجه آلودگی هوا، استعمال سیگار و استفاده بیش از حد از مواد غذایی فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس به وجود می آیند. این ترکیبات باعث پیر شدن پوست می شوند. اما استفاده از ماسک آب برنج ایرانی می تواند جلوی پیر شدن پوست را بگیرد. هم چنین ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آب برنج ایرانی، می تواند باعث مهار آنزیم الاستاز باشد. این آنزیم نقش مهمی در پیر شدن پوست دارد.

آب برنج ایرانی

خاصیت آب برنج ایرانی برای روشن کردن پوست

اگر دنبال یک ماسک طبیعی برای روشن کردن و پاکسازی پوست خود هستید، بهترین گزینه استفاده از آب برنج ایرانی است. در آب برنج ایرانی، میزان زیادی آمینواسید تریپتوفان وجود دارد. این اسید آمینه باعث برطرف شدن لکه های پوستی و سفید شدن آن می شود. استفاده از آب برنج بین خانم های کشورهای آسیایی به ویژه کره و ژاپن، بسیار رواج دارد. هم چنین قند موجود در آب برنج ایرانی که به آن اینوزیتول گفته می شود، می تواند در کاهش لکه های پوستی و روشن شدن رنگ پوست تاثیر زیادی داشته باشد.

خاصیت آب برنج ایرانی برای جلوگیری از خشکی پوست

خشک شدن پوست به ویژه در فصل های سرد سال، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. این خشکی معمولا به دلیل آسیب دیدن سلول های دفاعی است که لایه بیرونی پوست را تشکیل می دهند. آب برنج ایرانی حاوی میزان زیادی نشاسته است. ترکیبی که می تواند به ترمیم سلول های دفاعی لایه بیرونی پوست کمک کند و مانع از خشک شدن پوست صورت بشود. بنابراین می توانید آب برنج را به عنوان یک آبرسان طبیعی برای پوست صورت خود استفاده کنید.

خاصیت آب برنج ایرانی برای درمان حساسیت پوستی

نشاسته موجود در آب برنج ایرانی می تواند برای درمان حساسیت پوستی ناشی (اگزما) به کار رود. اگزما باعث خارش، سوزش و بثورات جلدی (عارضه های پوستی) می شود. استفاده از آب برنج طبیعی می تواند برای درمان این عارضه ها به کار رود. هم چنین، از آب برنج طبیعی می توان برای تسکین آفتاب سوختگی استفاده کرد. آفتاب سوختگی می تواند با تخریب کلاژن پوست، باعث خارش، سوختگی و قرمز شدن پوست شود. اگر از آب برنج ایرانی به عنوان آبرسان پوستی استفاده کنید، می توانید عوارض ناشی از آفتاب سوختگی را بهبود ببخشید.

البته لازم به یادآوری است که آب برنج ممکن است برای عده ای از افراد حساسیت زا باشد. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از اینکه از این ماسک طبیعی برای پوست خود استفاده کنید، ابتدا مقدار کمی از آن را روی پوست دست اسپری کنید. اگر هیچ واکنش حساسیتی رخ نداد، می توانید از آن برای پوست صورت خود استفاده کنید.

خاصیت آب برنج برای درمان جوش صورت

یکی از مهم ترین خواص آب برنج ایرانی، درمان جوش و آکنه صورت است. آب برنج ایرانی حاوی ترکیبی به نام آلانتونین است. این ترکیب، خاصیت ضد التهابی قوی دارد و می تواند به درمان جوش صورت کمک کند. اگر از آب برنج ایرانی به عنوان یک تونر طبیعی استفاده کنید، این ترکیب نقش مهمی در تعدیل میزان چربی پوست، کاهش التهاب و درمان آکنه پوستی دارد.

خاصیت آب برنج ایرانی برای طراوت پوست

وقتی از آب برنج ایرانی به عنوان یک تونر طبیعی استفاده می کنید، ویتامین E موجود در آب برنج باعث شادابی و طراوت پوست شما می شود. برای این کار بهتر است مقداری از آب برنج ایرانی را روی یک پنبه تمیز بریزید و آن را روی پوست خود بمالید. اجازه بدهید تا این ماسک طبیعی به طور کامل جذب پوست شما بشود.

نتیجه گیری در این مقاله درباره این موضوع صحبت کردیم که آب برنج ایرانی برای صورت چه خاصیتی دارد. آب برنج به دلیل داشتن مواد معدنی، ویتامین های گوناگون و هم چنین ترکیبات آنتی اکسیدانی متعدد می تواند در سلامت پوست افراد موثر باشد. از ماسک آب برنج طبیعی می توان برای جوان سازی پوست، شفاف کردن پوست، درمان حساسیت های پوستی ناشی از اگزما و آفتاب سوختگی خفیف، طراوت پوست و درمان آکنه های پوستی استفاده کرد. بهتر است برای تهیه آب برنج، از برنج های ایرانی استفاده کنید که هم کیفیت بالایی دارند و هم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سلامت پوست هستند.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X