برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

انواع برنج معطر ایرانی

برنج معطر ایرانی

 انواع برنج معطر ایرانی در بازار شامل برنج هاشمی، گیلان، طارم و… می‌شود و شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود، برنج موردنظر را انتخاب کنید. البته برخی از فروشندگان برای سود بیشتر برنج‌های دیگر را جایگزین انواع برنج معطر ایرانی می‌کنند. اما آیا می‌دانید چگونه می‌توان برنج مرغوب ایرانی را تشخیص داد؟ در ادامه محتوا به بررسی برخی از ترفندهای کاربردی برای تشخیص انواع برنج معطر ایرانی می‌پردازیم.

برنج ایرانی معطر مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • عطر برنج:

یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای تشخیص برنج اصل، عطر و بوی آن است. برنج معطر ایرانی عطر و بوی بسیار خوبی دارد و از این راه می‌توانید به راحتی انواع برنج معطر ایرانی را از برنج‌های نامرغوب در بازار تشخیص دهید. 

  • هم اندازه بودن دانه‌های برنج:

یکی دیگر از راه‌های تشخیص برنج اصیل ایرانی ظاهر یکدست دانه‌ها است. برنج مرغوب معمولا دانه‌های هم اندازه و یکدستی دارد و به ندرت می‌شود در آن دانه‌های خرد شده یا به عبارتی شکسته پیدا کرد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

  • شفاف بودن برنج:

از دیگر راه‌های تشخیص انواع برنج معطر ایرانی، رنگ آن است. برنج مرغوب باید تقریبا بلوری و شفاف باشد. یکی از ویژگی‌هایی که انواع برنج معطر ایرانی را از برنج‌های خارجی جدا می‌کند، شفافیت آن است؛ این در حالی است که برنج‌های خارجی معمولا رنگ کدر دارند.

  • رطوبت نداشتن برنج:

همانطور که می‌دانید در ابتدای برداشت، برنج کمی رطوبت دارد. برنج مرغوب، برنجی است که کاملا رطوبت آن خشک شده باشد. اگر برنج رطوبت‌دار خریداری کنید، پس از مدتی نگهداری خراب می‌شود و پخت خوبی نخواهد داشت. بنابراین یکی دیگر از راه‌های تشخیص انواع برنج معطر ایرانی خشک بودن آن است.

برنج معطر ایرانی

برای خرید برنج ایرانی عمده کلیک کنید.

معرفی انواع برنج معطر ایرانی

  • برنج طارم:

برنج طارم را می‌توان در بین انواع برنج معطر ایرانی بهترین معرفی کرد. در بازار ایران برنج طارم در انواع گوناگون وجود دارند با نام‌های برنج طارم زنجان، محلی، هاشمی و بسیاری دیگر. برنج طارم در شمال و گیلان کشت می‌شود و از کیفیت بالایی برخوردار است. جالب است بدانید برنج طارمی که در شمال کشور کشت می‌شود با برنج گیلان به علت آب و هوا از عطر و طعم متفاوتی برخوردار هستند.

  • برنج هاشمی:

از انواع برنج معطر ایرانی، می‌توان برنج هاشمی را نام برد. این برنج به علت پخت خوب جزو برنج‌های پرطرفدار ایرانی بوده و از ساقه بلند و باریک برخوردار است. همچنین در برابر حشرات و انواع  آفات نسبت به برنج‌های دیگر مقاومت بیشتری دارد و نیاز به سمپاشی زیاد نیست.

  • برنج دمسیاه گیلان:

برنج دمسیاه گیلان یکی از انواع برنج معطر ایرانی است که به علت طعم و عطر معطر در بین خریداران محبوب بسیاری دارد و به جرأت می‌توان برنج دمسیاه گیلان را جزو بهترین برنج‌های ایران معرفی کرد. این برنج علاوه بر عطم  خوب،  بسیار سفید است. به حدی که رگه‌های کرم رنگ نازک در برنج را می‌توان با چشم دید.

برنج معطر ایرانی

خاصیت برنج معطر ایرانی

برنج ایرانی دارای خواص بسیاری است که برخی از آن‌ها شامل:

  • جلوگیری از یبوست و تقویت سیستم گوارشی بدن:

وجود فیبر در انواع برنج معطر ایرانی باعث می‌شود، سیستم گوارشی بدن عملکرد بهتری داشته باشد و یبوست را کم کند. البته برای کاهش یبوست، بجای استفاده از برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید. مصرف برنج به دلیل زود هضم شدن آن به کاهش یبوست کمک می‌کند و همچنین باعث جلو گیری از ابتلا به سرطان روده می‌شود.

  • ضد التهاب:

مصرف انواع برنج معطر ایرانی با کیفیت می‌تواند باعث کاهش التهاب بدن شود. مصرف برنج با کیفیت در کاهش التهاب‌های مربوط به بیماری‌هایی مانند مفاصل و آرتریت موثر است.

  • مفید برای سلامت قلب:

انواع برنج معطر ایرانی دارای پتاسیم است که به سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین مصرف برنج مرغوب ایرانی از رسوب چربی در قسمت عروق جلوگیری می‌کند. علاوه براین به دلیل فیبر موجود در انواع برنج ایرانی برای کنترول فشار خون و سلامت قلب مفید است.

انواع برنج معطر ایرانی را از کجا بخریم؟

همانطور که در این مقاله خواندید، برنج ایرانی دارای خواص بسیار است. اما نکته مهمی که مصرف‌کنندگان برنج معطر ایرانی را به چالش می‌کشاند، خرید برنج معطر ایرانی باکیفیت بالا است. زیرا اگر برنج خریداری شده اصل نبوده و از کیفیت لازم برخوردار نباشد، خواص لازم را ندارد.

یکی از فروشگاه‌های معتبر برای خرید انواع برنج معطر ایرانی، سبزبهار فارس است؛ شما با مراجعه به سایت سبزبهار فارس می‌توانید، به راحتی برنج مورد علاقه خود را باکیفیت بالا تهیه و مصرف کنید. علاوه براین با خرید از سایت سبزبهار فارس می‌توانید، درکمترین زمان انواع برنج معطر ایرانی و محصولات دیگر را مشاهده و خریداری کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X