برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

بهترین نوع برنج طارم ایرانی کدام است؟ | معرفی انواع برنج طارم ایرانی

بهترین نوع برنج طارم ایرانی
فهرست محتوا

بهترین نوع برنج طارم ایرانی کدام است؟ این سوالی است که می خواهیم در این مقاله به آن پاسخ دهیم. برنج، جزء یکی از اصلی ترین وعده های غذایی ایرانیان است که هم در مصارف روزانه و هم در مراسم های مختلف نقش پررنگی دارد. از میان همه انواع برنج های موجود در بازار ایران، برنج ایرانی همواره مورد توجه مصرف کنندگان بوده است. اگرچه افزایش قیمت برنج ایرانی در سال های اخیر، باعث شده است که برنج های خارجی هم در بازارهای ایران جایگاهی را به خود اختصاص دهند، اما هنوز هم برنج ایرانی پرطرفدار و پرمصرف است. برنج های ایرانی انواع مختلفی دارند که یکی از مهم ترین انواع آن، برنج طارم ایرانی است. در این مقاله، ابتدا قصد داریم انواع برنج طارم ایرانی را به شما معرفی کنیم، سپس با مقایسه انواع برنج طارم ایرانی، به این سوال پاسخ می دهیم که بهترین نوع برنج طارم ایرانی کدام است؟

برنج طارم ایرانی چیست؟

برنج طارم ایرانی، یکی از انواع برنج های پرمصرف و پرطرفدار است. این برنج اولین بار در شهرستان طارم استان زنجان کشت شد. اما عطر و طعم فوق العاده آن باعث شد که به سرعت طرفداران زیادی پیدا کند. به همین خاطر است که در حال حاضر، برنج طارم ایرانی در استان های گیلان (شهرستان های فومن و شفت) و استان مازندران (شهرستان فریدونکنار) کشت می شود.

بهترین نوع برنج طارم ایرانی

 برنج طارم ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

بارزترین ویژگی برنج طارم ایرانی، عطر و طعم فوق العاده آن است که با ذائقه ایرانیان سازگار است. برنج طارم ایرانی سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین های گروه B و مواد معدنی مانند روی، آهن، منیزیم، کلسیم و فسفر است. برنج طارم ایرانی، جزء برنج های دانه بلندی است که بعد از طبخ به خوبی قد می کشد و پخت آن آسان است. به همین خاطر هم برای مصارف خانگی و هم برای رستوران ها و تالارها انتخاب مناسبی می باشد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

انواع برنج طارم ایرانی را بشناسید

برنج طارم ایرانی انواع مختلفی دارد که در ادامه، چهار نوع از مهم ترین و پرکاربردترین انواع آن ها برای شما معرفی می شوند. این چهار نوع عبارتند از: برنج طارم صدری، برنج طارم محلی، برنج طارم عطری و برنج طارم هاشمی.

برنج طارم صدری

برنج طارم صدری،  که بیشتر در استان مازندران کشت می شود، یکی از مرغوب ترین انواع برنج های طارم ایرانی است. این برنج را می توان با دانه های کشیده و ساختار سفت آن شناخت. این برنج به دلیل داشتن فیبر بالا، نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش انسان بازی می کند.

برنج طارم صدری، بافت سفتی دارد، به همین خاطر در هنگام پخت به آسانی شفته نمی شود. این یک ویژگی مطلوب برای آشپزهای مبتدی است که می خواهند از برنج ایرانی برای مصارف روزانه خود استفاده کنند. برنج طارم صدری برای رستوران ها و تالارها هم انتخاب مناسبی است، زیرا میزان پروتئین بالایی در دانه های این نوع برنج وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که برنج طارم صدری، بعد از پخت ماندگاری بالایی داشته باشد و تا چند ساعت بعد از طبخ، تازه بماند.

یکی از مهم ترین انواع برنج طارم صدری، برنج طارم دم سیاه است. این برنج به خاطر داشتن نقطه های سیاه رنگ در دو انتهای شلتوک، به این نام مشهور شده است. برنج طارم دم سیاه، به خاطر کیفیت بالایی که دارد، یکی از برنج های درجه یک ایرانی محسوب می شود.

بهترین نوع برنج طارم ایرانی

برنج طارم محلی

برنج طارم محلی، برنجی است که به طور گسترده در شهرستان فریدونکنار کشت می شود. این برنج به خاطر دانه های متورم و سفید رنگی که دارد، به خوبی قد می کشد و ظاهر خوبی به غذا می بخشد. برنج طارم محلی، بسیار خوش پخت است و عطر و طعم آن با ذائقه ایرانیان سازگار است. برنج طارم محلی به خاطر زمان پخت کوتاهی که دارد، انتخاب مناسبی برای مصارف خانگی و هم چنین رستوران ها می باشد.

برنج طارم سنگی

برنج طارم سنگی، که به خاطر عطر فوق العاده اش به نام برنج طارم عطری هم شناخته می شود، محصول شهرستان فریدونکنار است و دانه هایی باریک و سفید مایل به نباتی دارد. کشیده بودن دانه های برنج طارم عطری، باعث می شود که بعضی آن را به نام برنج طارم استخوانی هم بشناسند. ویژگی مهم این نوع برنج، علاوه بر عطر فوق العاده آن، این است که به خوبی قد می کشد و ظاهری اشتهابرانگیز برای غذا ایجاد می کند.

برنج طارم هاشمی

برنج طارم هاشمی، از کنار هم قرار گرفتن بذرهای برنج طارم و برنج هاشمی به دست می آید. خاستگاه این برنج در استان های گیلان و مازندران است. برنج طارم هاشمی، را می توان به عنوان مرغوب ترین نوع برنج ایرانی معرفی کرد. زیرا هم عطر و طعم منحصر به فرد برنج طارم را دارد و هم کیفیت آن نسبت به انواع دیگر برنج طارم بالاتر است. برنج طارم هاشمی، همانند برنج هاشمی، نسبت به آفات و حشرات برنج مقاوم است، به همین خاطر در هنگام کشت آن از میزان سموم و کودهای شیمیایی کمتری استفاده می شود. این موضوع در افزایش کیفیت برنج طارم هاشمی تاثیرگذار است. بدیهی است که بالا رفتن کیفیت برنج، باعث افزایش قیمت آن هم می شود.

بهترین نوع برنج طارم ایرانی چیست؟

حالا که با مهم ترین انواع برنج طارم ایرانی آشنا شدید، بهتر می توان به این سوال پاسخ داد که بهترین نوع برنج طارم ایرانی کدام است؟ انتخاب بهترین نوع برنج طارم ایرانی به میزان بودجه، ذائقه مصرف کننده و کاربرد آن بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت برنج طارم هاشمی، بهترین نوع برنج طارم ایرانی است، اما قیمت آن هم نسبت به سایر برنج های طارم بالاتر است.

بهترین نوع برنج طارم ایرانی

اگر شما به دنبال برنجی هستید که بهترین کیفیت را داشته باشد و نگران قیمت آن نیستید، قطعا برنج طارم هاشمی انتخاب مناسبی برای شماست. اما اگر به دنبال برنج طارم ایرانی هستید که هم کیفیت خوب و هم قیمت مناسب داشته باشد، به شما برنج طارم محلی را پیشنهاد می کنیم. برای رستوران دارها و آشپزخانه ها، کیفیت و ماندگاری بالای برنج مهم است، به همین خاطر برنج طارم صدری می تواند انتخاب بهتری برای آن ها باشد.

بهترین نوع برنج طارم ایرانی را از کجا بخریم؟

برای خرید انواع برنج طارم ایرانی درجه یک، فروشگاه اینترنتی سبز بهار بهترین انتخاب است. زیرا تمامی انواع برنج های عرضه شده در این فروشگاه، برنج های خالص و اصل هستند. از آن جایی که تمامی محصولا با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی به شما عرضه می شوند، می توانید مطمئن باشید که محصولی با کیفیت عالی را دریافت می کنید. بسته بندی محصولات این فروشگاه، به گونه ای است که برنج ها در طی مراحل ارسال هیچ آسیبی نمی بینند و کیفیت آن ها دستخوش تغییر نمی شود. هم چنین در زمان خرید، می توانید از مشاورین آنلاین مجموعه کمک بگیرید تا بتوانید متناسب با نیاز و مصرف خود، بهترین نوع برنج طارم ایرانی را انتخاب کنید. بعد از ثبت سفارش، محصول مورد نظر شما در کوتاهترین زمان ممکن، به محل دلخواه شما ارسال می گردد.

نتیجه گیری

در این مقاله، به معرفی انواع برنج طارم ایرانی پرداختیم و چهار نوع پرمصرف از این نوع برنج را به شما معرفی کردیم. با مقایسه ویژگی های هر یک از این چهار نوع برنج طارم ایرانی، شما می توانید بهتر تصمیم بگیرید که بهترین نوع برنج طارم ایرانی کدام است؟ انتخاب بهترین نوع برنج طارم ایرانی، به ذائقه، میزان بودجه و نیاز شما بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X