برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

درآمد کافه چقدر است؟

درآمد کافه
فهرست محتوا

همانطور که می‌دانید برای بررسی میزان درآمد کافه باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید. از جمله این عوامل می‌توان به مکان کافه، اینکه کافه شما در کدام شهر قرار دارد، جمعیت مکانی که کافه در آن واقع شده، میزان هزینه‌ها و عواملی از این دست اشاره داشت.

در ادامه عوامل موثر بر میزان درآمد کافه را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم. چرا که اگر قصد راه اندازی یک کافه را داشته باشید، اینکه بدانید کافه شما در آینده چه میزان درآمد و سوددهی خواهد داشت، بسیار موضوع مورد اهمیتی است.

عوامل موثر بر میزان درآمد کافه

اگر بخواهیم بطور کل عوامل کلی موثر میزان درآمد کافه را مورد بررسی قرار دهیم، به دو عامل مهم می‌رسیم که یکی موقعیت مکانی کافه و دیگری متناسب بودن کافه با آن موقعیت مکانی است. چرا که طبیعتا درآمد کافه شما در یک شهر کوچک با درآمد همان کافه در شهری بزرگ متفاوت است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

البته باید توجه داشته باشید که علاوه بر میزان درآمد کافه میزان هزینه‌کردها نیز در شهرهای کوچک و بزرگ متفاوت است. پس برای محاسبه میزان سوددهی باید هر دوی این عوامل را در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد، عامل دیگری که در میزان درآمد کافه بی‌تأثیر نیست، متناسب بودن کافه با مکان قرارگیری آن است.

به عنوان مثال اگر کافه شما در موقعیت مکانی واقع شده که در نزدیکی آن باشگاه است، باید قهوه‌هایی متناسب با ورزشکاران ارائه دهید و یا اگر کافه شما اطراف مراکز علمی یا دانشگاه است، کمی بایست جوی متناسب با افراد جوان و دانشجویان ایجاد کنید تا بدین ترتیب با افزایش جلب مشتری میزان درآمد کافه را نیز افزایش دهید.

درآمد کافه

میزان درآمد کافه در شهرهای مختلف

اگر بخواهیم بطور جزئی میزان درآمد کافه را با عدد و رقم برایتان عنوان کنیم، می‌توانیم بگوییم به طور تقریبی میزان درآمد کافه در شهرهای بزرگ حدود 20 الی 40 میلیون تومان، در شهرهای متوسط چیزی در حدود 15 الی 20 میلیون و در شهرهای کوچک حدودا بین ماهی 8 الی 10 میلیون تومان است.

لازم به ذکر است که این آمار از میزان درآمد کافه مربوط به سال گذشته است و طبیعتا مقداری قطعی نیست. چرا که باید استثنا را هم در نظر گرفت و ممکن است تحت شرایطی میزان درآمد کافه با این مقدار که به عنوان میانگین در نظر گرفته شده، متفاوت بوده و پایین‌تر یا بالاتر باشد.

به عنوان مثال طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته میزان درآمد کافه در برخی از شهرهای بزرگ که کافه در موقعیت مکانی خوبی واقع شده به 90 الی 100 میلیون در ماه نیز می‌رسد و حتی ممکن است کافه‌هایی را پیدا کنید که در ماه درآمدی بیشتر از میزان گفته شده داشته باشند.

توجه داشته باشید که همه این میزان درآمد تنها از سرو قهوه نیست و شما می‌توانید با ارائه دادن انواع دسرها و مشتقات قهوه و یا فروش قهوه خشک میزان درآمد خود را نیز افزایش دهید. چرا که فروش قهوه خشک نیز تقریبا 30 الی 40 درصد سودآوری به همراه دارد.

هزینه‌های رایج کافه

تا این قسمت از مقاله درباره میزان درآمد کافه توضیحاتی را ارائه دادیم. اما باید بدانید که از این میزان درآمد قطعا نیم یا بخشی از آن به هزینه‌کردها اختصاص می‌یابد و در نهایت شما با محاسبه هزینه‌ها و درآمدها می‌توانید سود خالص کافه خود را محاسبه کنید. در ادامه هزینه‌های راه اندازی کافه را عنوان می‌کنیم.

برخی از این هزینه‌ها هفتگی، برخی ماهانه، سالانه و یا یکبار برای همیشه است. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه خرید مواد اولیه مانند خرید قهوه و شکلات، هزینه خرید شیر و آب، هزینه خرید میوه یا آبمیوه و نوشابه، خرید لیوان و ظروف یکبار مصرف و دستمال کاغذی، پول آب، برق و گاز اشاره داشت.

همچنین پول رهن و یا اجاره ( در صورتی که ملک استیجاری باشد)، دستمزد نیروهای کار اعم از باریستا و حسابدار و …، هزینه مربوط به خرید دستگاه های مورد نیاز که همان ابتدای کار و یکبار برای همیشه صورت می‌گیرد و سایر هزینه‌های جاری از جمله مهم‌ترین محل‌های هزینه‌کرد درآمد در کافه است.

درآمد کافه

تخمین سود از میزان درآمد کافه

پس از اینکه میزان درآمد کافه و سود آن در یک بازه زمانی مشخص را محاسبه کردید و به دو عدد رسیدید، حال می‌توانید با قرار دادن این دو عدد در فرمول درصد سوددهی کافه خود را محاسبه کنید. بدین ترتیب به شکل واضح متوجه سود و یا ضرر خود از کافه می‌شوید.

برای بدست آوردن میزان سود ابتدا باید هزینه‌ها را از میزان  درآمد کافه کم کرده و سپس عدد بدست آمده را تقسیم بر میزان درآمد کافه کنید. اگر عدد نهایی را در 100 ضرب کنید، آن وقت درصد سود کافه را خواهید دید. چنانچه این عدد منفی بود به این معناست که شما متحمل ضرر شده‌اید.

اگر پس از محاسبه درصد سوددهی عدد بدست آمده منفی بود، نگران نباشید. شما می توانید با استفاده از راهکارهایی ساده و راحت میزان درآمد کافه خود را افزایش دهید. این راهکارها از تکنیک های مهم کافه داری است که به شما کمک می کند تا درآمد خودرا افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهید.

درآمد کافه

روش‌های افزایش میزان درآمد کافه

طبیعتا برای افزایش میزان درآمد کافه یکی از مواردی که باید به سراغ آن بروید، کم کردن هزینه‌ها است. حال باید ببینید از چه طریق می‌توانید این هزینه‌ها را به حداقل برسانید؟ به عنوان مثال می‌توانید با پیدا کردن عمده فروشی‌های معتبر هزینه خرید قهوه و سایر مواد اولیه را کمتر کنید.

انتخاب دقیق پرسنل متخصص و عدم بکارگیری پرسنل ناکارآمد، جلوگیری از هدر رفت انرژِی و یا مواد اولیه از مواردی هستند که باید برای افزایش میزان درآمد کافه آن‌ها را در نظربگیرید. البته عوامل دیگری نظیر افزایش تبلیغات و ارائه منوی متنوع و یا بالابردن کیفیت می‌تواند تا باعث افزایش مشتریان شما شود.

کلام آخر برای میزان درآمد کافه

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با میزان درآمد کافه، عوامل موثر بر آن و محاسبه سوددهی کافه آشنا سازیم. همانطور که گفته شد، میزان درآمد کافه به عوامل متعددی بستگی دارد. شما می‌توانید با محاسبه درآمد و هزینه‌های خود در نهایت سود کافه خود را محاسبه کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان