برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

دستگاه‌های رست قهوه و بررسی ویژگی‌‌های لازم برای خرید آن

دستگاه‌های رست قهوه

قهوه میوه‌ای است که از درخت چیده می‌شود و قبل از انجام کار رست، قابل دم کردن و نوشیدن نیست. بنابراین انتخاب دستگاه‌های رست قهوه تبدیل به یکی از دغدغه‌های مهم کافه‌داران و کسانی که با قهوه سر و کار دارند است. می‌توان گفت یکی از عواملی که باعث به وجود آمدن سردرگمی می‌شود دستگاه‌های رست قهوه خارجی هستند که معمولا عده زیاد از افراد اطلاعات لازم درباره مارک دستگاه‌های رست قهوه موجود در بازار ندارند.

انواع مختلف دستگاه‌های رست قهوه موجود در بازار

امروزه انواع مختلف از مارک‌های متنوع دستگاه‌های رست قهوه در بازار موجود است. هر کدام از دستگاه‌های تولید شده کارایی متفاوتی دارند. بنابراین لازم است برای خرید دستگاه رست درباره‌ی ویژگی و کارایی آن بدانید تا بتوانید به راحتی دستگاه مورد نیاز خود را خریداری کنید.

  • دستگاه رست تجاری:

معمولا این نوع از دستگاه رست قهوه ظاهر استوانه‌ای دارند و این دستگاه از قسمت زیری به دانه‌های قهوه حرارت می‌دهد. دستگاه رست قهوه تجاری بیشتر برای دانه‌های قهوه در تعداد بالا مناسب است. اگر قصد خرید دستگاه رست تجاری را دارید، باید بدانید این دستگاه بای انجام برشته کردن قهوه بسیار مناسب است. همچنین قهوه با کیفیت بالا تحویل شما می‌دهد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

دستگاه‌های رست قهوه

دستگاه رست صنعتی:

ساخت دستگاه رست قهوه صنعتی بسیار پیشرفته است. یکی از ویژگی‌های این دستگاه مجهز بود به صفحه سرامیکی است. این صفحه سرامیکی قابلیت این را  دارد تا از خود اشعه تولید کند و شما با قرار دادن تعدادی از دانه‌های قهوه در دستگاه رست می‌توانید به راحتی دانه قهوه را رست داده و به طورت یکنواخت بوبدهید و آن را برشته کنید. علاوه براینها دستگاه رست صنعتی دارای دریچه برای مشاهده دانه‌های قهوه سبز و خام همچنین مجهز به تعدادی فن است. کارایی فن در این دستگاه به  این گونه است که بخار درون دستگاه را خارج می‌کند تا دستگاه رست صنعتی با کیفیت بالاتری کار رست قهوه را انجام دهد.

  • دستگاه رست اتوماتیک:

این مدل از دستگاه رست قهوه قابلیت بسیاری دارد برخی از آن‌ها شامل:

  • دارای بخش تنظیمات.
  • بالا و پایین کردن دمای دستگاه.
  • تغییر حرارت مناسب برای انجام رست قهوه.
  • دارای مانیتور HMI.

با خرید دستگاه رست اتوماتیک به راحتی می‌توانید دما، حرارت و موارد لازم برای رست بهتر قهوه را به صورت اتوماتیک تنظیم کنید. تولید کنندگان امکانات این دستگاه را از بین برندهای معتبر در این زمینه انتخاب کرده‌اند.

  • دستگاه رست خانگی:

دستگاه رست قهوه خانگی نیمه اتوماتیک است و با خرید این دستگاه می‌توانید در خانه، کافه و حتی محل کار خود استفاده کنید. جالب است بدانید این دستگاه دانه‌های قهوه را به صورت دورانی رست می‌کند. دستگاه رست قهوه خانگی با ظاهر بسیار شیکی تولید شده اند و علاوه بر کارایی بسیار خوبی که

دارد به آشپزخانه شما زیبایی می‌دهد. بنابراین می‌توانید از این دستگاه به عنوان دکور استفاده کنید.

  • دستگاه رست ترموستاتیک:

دستگاه رست تروموستاتیک مجهز به تروموستات است. این دستگاه با کمک ترموستات می‌تواند دما برای رست قهوه را به صورت دقیق کنترول کند.

دستگاه رست قهوه کار پخت، تف دادن، رست دانه‌های قهوه را انجام می‌دهد. شما در هنگام خرید دستگاه رست قهوه نکاتی مانند ماندگاری اندازه و بوجه مورد نیاز برای خرید دستگاه بهتر است رعایت کنید.

دستگاه‌های رست قهوه

راهنمای خرید دستگاه رست قهوه خوب

دستگاه رست قهوه زمانی خوب و کارآمد است که بتواند دانه‌های قهوه را با کیفیت بالا رست کند. دستگاه برای اینکه بتوانید دانه‌ها را به خوبی برشته کند، باید امکاناتی زیر را داشته باشد.

  • دما: کنترول دما دستگاه رست این امکان ا به مصرف کننده می‌دهد تا به راحتی دمای مورد نیاز برای برشته شدن قهوه با کیفیت بالا را میزان کند. با این کار قهوه رست شده طعم و عطر بهتری پیدا می‌کند و با نوشیدن قهوه با کیفیت می‌توانید یک روز پر انرژی را شروع کنید.
  • کنترول زمان: دستگاه رست قهوه خوب باید کنترول زمانبندی دقیق را داشته باشد. این قابلیت به مصرف کننده این امکان را می‌دهد تا بتواند به راحتی زمان رست قهوه با کیفیت را تنظیم کند.
  • تهویه: یک دستگاه رست قهوه خوب باید به سیستم تهویه مجهز باشد. سیستم تهویه این امکان را می‌د‌هد تا به راحتی بخار درون دستگاه را خارج کند تا دانه رست شده عطر و طعم بهتری داشته باشد.
  • طراحی دستگاه: در خرید دستگاه رست علاوه براینکه باید به کارایی آن توجه داشته باید به طراحی دستگاه توجه کنید. طراحی مناسب این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر بتوانید از دستگاه رست قهوه نگهداری کنید.
دستگاه‌های رست قهوه

بهترین دستگاه‌ رست قهوه برای خرید کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید بدانید به صورت قاطع نمی‌توان گفت کدام دستگاه بهتر از دیگری است. طبق نیاز خود باید دستگاه رست مناسب را خریداری کنید. اما بهتر است اطلاعات کوتاه درباره هر کدام از دستگاه‌ها بدانید، همانطور که می‌دانید برای ساخت دستگاه‌های رست قهوه قدیمی از تکنولوژی ساده‌تری نسبت به دستگاه‌های جدید و اتوماتیک استفاده می‌کنند. اما عمر دستگاه قدیمی  نسبت به دستگاه‌های جدید بیشتر است.

هر کدام از مدل‌های دستگاه رست وظیفه خود را با توجه به قالبیت‌های خود به خوبی انجام می‌دهند. اگر قصد خرید دستگاه رست خارجی را دارید قبل از خرید حتما دقت کنید که آن محصول در ایران نمایندگی دارد. به دلیل اینکه ممکن است برخی از برندهای دستگاه رست موجود در ایران پشتیبانی نداشته باشند. شما با خرید این نوع از محصولات ممکن است در آینده با مشکل مواجه شوید.

کلام آخر

قهوه یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار و محبوب مردم جهان است. همانطور که می‌دانید قهوه به صورت دانه از درخت چیده می‌شود و برای تبدیل کردن آن به یک نوشیدنی خوش طعم لازم است با استفاده از دستگاه رست دانه‌ها را برشته کنیم. دستگاه‌های رست قهوه در انواع مختلف صنعتی، تجاری، اتوماتیک، خانگی و… در مارک‌های ایرانی و خارجی در بازارهای سراسر کشور موجود است. شما می‌توانید به راحتی مدل و مارک دلخاه و مورد نیاز خود را تهیه کنید. اگر قصد خرید دستگاه خارجی را دارید حتما قبل از خرید تحقیق کنید که آیا آن برند در ایران پشتیبانی دارد یا خیر.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X