برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

راهنمای خرید آسیاب قهوه

سفارش عمده قهوه

خرید آسیاب قهوه خوب یکی از دغدغه‌های کافه‌دارها و علاقمندان به قهوه است. از انجایی که صاحبان کافه‌ها و یا مصرف‌کنندگان قهوه علاقمند به خرید دانه قهوه هستند تا پودر آن، از این رو داشتن یک آسیاب قهوه پر قدرت و باکیفیت برایشان حائز اهمیت است.

همانطور که می‌دانید، ایران به دلیل شرایط آب و هوایی قادر نیست در زمینه کشت قهوه فعالیت داشته باشد و به همین دلیل قهوه مورد نیاز را از کشورهای مختلف وارد می‌کند و تاجرانی که در بخش واردات قهوه فعالیت دارند، معمولا آن را به صورت دانه وارد می‌کنند. زیرا اگر قهوه را به صورت میکس و آسیاب شده وارد کنند تا زمانی که وارد بازار شود عطر و طعم خود را از دست خواهد داد.

 دانه‌های قهوه پس از ورود به کشور چند مرحله مختلف از جمله رست، میکس و آسیاب را پشت سر می‌گذارند، برخی از این دانه‌ها بدون اینکه آسیاب شوند به دست کافه‌دارها و دیگر مصرف‌کنندگان می‌رسد.  از این رو خرید آسیاب چه برای مصرف قهوه کم خانگی و چه برای آسیاب قهوه عمده و زیاد ضرورت دارد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

خرید آسیاب قهوه

پودر قهوه یا آسیاب دانه قهوه؟!

بسیاری از قهوه‌هایی که به صورت بسته‌بندی وارد بازار می‌شود، مدت‌ها درون انبار میماند تا به دست مشتری برسد. به همین خاطر توصیه می‌شود، اگر می‌خواهید یک قهوه باکیفیت و تازه میل نمایید، حتما یک دستگاه آسیاب قهوه بخرید تا با کمک آن دانه‌ها را آسیاب کنید.

خرید دستگاه آسیاب قهوه به شما کمک می‌کند تا هر زمان که اراده کردید، بتوانید یک قهوه با ارومای دلپذیر تهیه کنید. البته این دستگاه تنها برای مصارف خانگی نیست و از آن برای آسیاب حجم زیادی از دانه‌های قهوه در کافه‌ها نیز استفاده می‌شود.

خرید آسیاب قهوه برای کافه‌دارها بسیار به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهند قهوه را آسیاب شده و در بسته‌بندی خریداری کنند. به دلیل اینکه ممکن است قهوه آن طعم و کیفیت عالی را نداشته باشد و هم دانه‌ها به خوبی آسیاب نشده باشد، پس بهتر است برای داشتن یک فنجان قهوه با کیفیت و خوش رایحه، دستگاه آسیاب قهوه تهیه کنید تا از این طریق مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانید.

خرید آسیاب قهوه

نکاتی که درمورد خرید آسیاب قهوه باید رعایت کنید

خرید آسیاب قهوه  یکی از مهم‌ترین بخش‌های کافه‌داری است. هر شخصی که در این زمینه فعالیت دارد ، باید یک آسیاب قهوه با کیفیت داشته باشد تا با کمک آن بتواند یک فنجان قهوه با کیفیت و با آرومای قوی را به دست مشتری برساند. آسیاب قهوه علاوه بر به کیفیت و کارایی دارای تنوع بالایی بوده و این گستردگی در تنوع دستگاه آسیاب قهوه، روز به روز در بازار داخلی در حال افزایش است.

معمولا برخی از افراد که قهوه را برای مصارف روزانه خودشان می‌خواهند، آن را به صورت پودر و آسیاب شده تهیه می‌کنند. ولی برخی دیگر که در زمینه خرید و فروش آن هستند، برای حفظ تازگی قهوه آن را به صورت دانه خریداری کرده و برای آسیاب کردن آن‌ به دستگاه آسیاب قهوه نیاز دارند.

 اگر شما هم به دنبال خرید یک آسیاب هستید، می‌توانید با خواندن راهنمای خرید آسیاب قهوه زیر نکات لازم برای خرید این دستگاه پرکاربرد را دریابید.

  • توانایی آسیاب قهوه‌های مختلف

یک دستگاه آسیاب قهوه خوب، باید توانایی خرد کردن انواع قهوه را داشته باشد. مثلا قهوه ترک باید به خوبی آسیاب شود تا به درجه مشخصی از نرمی برسد و یا اینکه قهوه اسپرسو یک درجه آسیاب خاص دارد که از قهوه ترک درشت‌تر است. معمولا دستگاه‌های آسیاب خانگی قهوه، نمی‌تواند قهوه‌ ترک را به خوبی آسیاب کند. پس باید در انتخاب خود دقت کافی داشته باشید.

  • قابلیت تمیز کردن آسان

 مسلما پس از آسیاب کردن قهوه، باید دستگاه را تمیز کنید. برخی از این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از استفاده می‌شود تمام اجزای آن را از یک دیگر جدا و سپس آن را پاک کرد. درحالی که این امر برای برخی دیگر از دستگاه‌ها صدق نمی‌کند. برخی از این دستگاه‌ها که جنس نامطلوب و ضعیف‌تری دارد، به خوبی تمیز نمی‌شود و لک‌های مختلف را بر روی خود به جای می‌گذارد.

  • آلودگی صوتی

اکثر دستگاه‌های آسیاب قهوه برقی از آلودگی صوتی بالایی برخوردار، ولی دستگاه‌های دستی نسبت به آن‌ها کمتر سروصدا ایجاد می‌کنند. اگر از آلودگی صوتی رنج می‌برید، مناسب‌ترین گزینه برای شما، نوع دستی است، البته برخی از این دستگاه‌ها نسبت به دیگر انواع آلودگی صوتی کمتری ایجاد می‌کنند. در زمان خرید می‌توانید با به کار گیری دقت و توجه دستگاهی را انتخاب کنید که از وضعیت بهتری برخوردار باشد.

  • نوع قهوه و میزان

باتوجه به نوع قهوه و میزان قهوه‌ای که می‌خواهید آسیاب کنید، باید برای خرید نوع دلخواه این دستگاه پا پیش بگذارید. اگر روزانه به مقدار زیادی قهوه مصرف می‌کنید، بهتر است یک دستگاه جهت آسیاب قهوه برقی درون خانه داشته باشید.

  • گرما

 دانه‌های قهوه که درون دستگاه در حال آسیاب شدن هستند، نباید بیشتر از حد مجاز گرم شوند.  اگر این گرما بیش از حد اعتدال باشد، باعث می‌شود عطر و طعم قهوه تا حدودی تغییر کند پس دستگاهی انتخاب نمایید که به میزان کافی حرارت را به قهوه انتقال دهد.

خرید آسیاب قهوه

انواع دستگاه آسیاب قهوه

به طور کلی دستگاه آسیاب قهوه در دو نوع دستی و برقی تولید و وارد بازار  می‌شود:

  • آسیاب دستی و خانگی: آسیاب کردن دانه‌های قهوه در خانه با کمک این دستگاه امکان‌پذیر است. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه می‌توان به عدم ایجاد آلودگی صوتی و قیمت مناسب آن اشاره کرد. خرد کردن دانه‌های قهوه با استفاده از این دستگاه، بدون دخالت نیروی برق صورت می‌گیرد. از معایب آسیاب دستی می‌توان به طولانی شدن زمان آسیاب اشاره کرد.  
  • دستگاه آسیاب خانگی و برقی: یکی از پر مصرف‌ترین دستگاه آسیاب خانگی می‌توان این نوع را نام برد؛ چراکه در کمترین زمان مقدار دلخواه قهوه را خرد می‌کند. مهم‌ترین معایب این دستگاه‌ها سرعت و حرارت بالا در حین آسیاب است که باعث ایجاد تغییرات اندک در طعم آن‌ها می‌شود. عدم یکدست بودن دانه‌های خرد شده نیز از دیگر معایب دستگاه آسیاب خانگی برقی است.

این دو نوع دستگاه هم در سایز و هم در برند بایک دیگر تفاوت‌هایی اساسی دارند و همان‌طور که دارای مزایایی هستند از معایبی نیز برخوردار می‌باشند. برای خرید آسیاب قهوه ابتدا کارکرد آن‌ها و استفاده خود را اولویت قرار دهید و سپس برای خرید اقدام نمایید. در مجموع دستگاه‌های قهوه برقی و دستی، تخت، آجدار، مخروطی و تیغه‌ای هستند.

خرید آسیاب قهوه

کلام آخر

اگر می‌خواهید در منزل و در کنار عزیزانتان یک قهوه تازه، با کیفیت، داغ و خوش عطر و طعم را نوشجان کنید، حتما قبل از آن نسبت به خرید آسیاب قهوه اقدام کنید. با داشتن یک دستگاه قهوه چه به صورت دستی و چه برقی می‌توانید روزانه یک فنجان قهوه با کیفیت را با خانواده نوشجان کنید. دستگاه قهوه یکی از ضروری‌ترین وسایل جهت آسیاب کردن قهوه است و نیاز به آن در قهوه‌خانه‌ها لازم و ضروری است.

دستگاه قهوه با توجه به کیفیت و موادی که در تولید آن به کار رفته از قیمت‌های متفاوتی برخوردار است. برای خرید وسیله مورد نظر، حتما باید وضعیت اقتصادی خود، کیفیت دستگاه و کارکرد آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X