برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

راهنمای قدم به قدم خرید دانه سبز قهوه یا قهوه خام

قهوه سبز یا همان قهوه خام در واقع دانه‌های قهوه‌ای است که فرایند رست شدن را پشت سر نگذاشته است. دانه‌های قهوه که از درخت قهوه به دست می‌آید، خام و سبز رنگ است. در بسیاری از موارد این دانه‌ها توسط دستگاه‌های مختلف حرارت دیده و برشته می‌شوند، ولی گاهی به صورت خام وارد بازار شده و به فروش می‌رسند. قهوه سبز به دلیل برخورداری از خواص و ویژگی‌های مختلف، اخیرا بسیار مورد توجه خریداران  در سراسر جهان قرار گرفته است.

مهم‌ترین دلیل محبوبیت قهوه سبز در میان مصرف‌کنندگان، تأثیر آن در لاغری و کاهش وزن است. طعم قهوه سبز بیشتر شبيه به دمنوش‌های گیاهی و رنگ آن سبز روشن است. این قهوه با افزایش متابولیسم و کاهش جذب گلوکز، موجب کاهش ذخیره چربی در بدن شده و در نتیجه سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

راهنمای خرید قهوه سبز

مزایای خرید قهوه خام یا قهوه سبز

خرید قهوه سبز یا قهوه خام برای کسانی که عاشق عطر و طعم قهوه تازه هستند، پیشنهاد مطلوبی است. با خرید قهوه سبز در اصل دو راه پیش روی شما قرار می‌گیرد: راه اول، دم کردن همین قهوه خام است که عطری ملایم و طعمی شبيه به طعم مرکبات دارد؛ راه دوم، رست کردن و برشته کردن قهوه خام در منزل، فروشگاه قهوه و کافه‌ها و سپس آسیاب و دم کردن آن به صورت تازه.

در نتیجه، خرید قهوه خام چه برای مصارف خانگی چه برای استفاده در کافه‌ها و فروشگاه‌های قهوه، گزینه خوبی است، چرا که این نوع قهوه، علاقمندان خاص خود را دارد.

قهوه خام کدام کشور بهتر است؟

بدون شک برای تجربه یک خرید موفق در دنیای پر رمز و راز قهوه، شناخت بزرگ‌‌ترین تولیدکنندگان قهوه جهان به شما این امکان را می‌دهد تا با بررسی ویژگی‌های هر یک از این کشورها و مزایای قهوه تولیدی آنها، در نتیجه مطابق میل خود، قهوه سبز و باکیفیت تهیه کنید. طبق آمار‌ها و داده‌ها، کشور برزیل بزرگ‌ترین تولیدکننده قهوه

در دنیاست که علاوه بر قهوه بو داده، قهوه سبز باکیفیتی هم روانه بازار می‌کند.

برزیل و کشورهایی مانند: ویتنام، اندونزى، اتیوپی و کلمبیا به دلیل کشت و برداشت قهوه در ابعاد بسیار وسیع، مقادیر قابل توجهی قهوه خام و بو داده تولید و به سایر کشورها صادر می‌کنند.‌ با بررسی‌های فراوان می‌توان نتیجه گرفت که قهوه سبز کاستاریکا، گینه نو و قهوه سبز کلمبیایی از درجه کیفیت بالایی برخوردار بوده و گزینه مناسبی برای خرید یک قهوه سبز خوش عطر و طعم هستند.

راهنمای خرید قهوه دانه سبز

کدام قهوه خام بهتر است؟ عربیکا یا ربوستا

قطعاً برای خرید یک قهوه خام باکیفیت، شناخت انواع گونه‌های قهوه، مخصوصا عربیکا و ربوستا لازم و ضروری است. این دو گونه قهوه علاوه بر تفاوت مزه و طعم، تفاوت‌های شکلی و ظاهری هم دارند که حتی در دانه خام و سبز آنها نیز قابل مشاهده است. دانه عربیکا نسبت به ربوستا در مقادیر بالایی کشت و برداشت می‌شود. حدوداً ۷۰ درصد بازارهای قهوه در جهان مربوط به خرید و فروش عربیکا و ۳۰ درصد باقی مانده مربوط به ربوستاست.

تفاوت دانه قهوه عربیکا و ربوستا

  •  دانه عربیکا نسبت به دانه ربوستا کمی کشیده‌تر و بیضی شکل است، درحالی که دانه ربوستا شکلی گرد دارد.
  • خط میانی دانه عربیکا حالت منحنی دارد، در حالی که خط وسط دانه ربوستا خطی صاف است.
  • کافئین قهوه ربوستا تقریبا دوبرابر قهوه عربیکا بوده و گزینه خوبی برای تأمین انرژی روزانه است.
  • دانه عربیکا طعم ملایم‌تری نسبت به دانه ربوستا دارد و این در حالی است که طعم قهوه ربوستا تلخ و خشن است.
  • اسیدیته قهوه عربیکا نسبت به دانه‌های ربوستا بیشتر بوده و در مقابل ربوستا طعم ترشی دارد‌.

اشتباهات خرید دانه قهوه سبز

خرید دانه سبز قهوه در مقدار زیاد، کار درستی نیست. اگر شما فروشگاه قهوه و یا کافی‌شاپ‌ دارید، می‌توانید مقدار بالایی قهوه خام بخرید، ولی اگر می‌خواهید، این نوع قهوه را برای مصارف شخصی خود بخرید، بهتر است میزان خرید خود را محدود کنید.

هرچند که کافه‌داران و صاحبان فروشگاه هم باید توجه داشته باشند تا بیش از نیاز خود و میزان تقاضای مشتریان، خرید نکنند، چرا که دانه سبز قهوه هم مانند سایر مواد خوراکی ممکن است، رطوبت بگیرد و یا در اثر نگهداری طولانی مدت فاسد شود.

وجود رطوبت، تغییرات آب و هوایی، تغییر دما و سرد و گرم شدن محیط، مکان نامناسب، تابش مستقیم نور خورشید، تاثیر اکسیژن موجود در هوای محیط، همگی بخشی از مواردی است که می‌تواند موجب خرابی قهوه خام شده و طعم و مزه و حتی عطر تازگی آن را از بین ببرد.

دانه قهوه‌های فاسد شده را نمی‌توان استفاده کرد. در نتیجه با خرید بیش‌از میزان مصرف، دچار ضرر مالی می‌شوید. بهتر است هنگام خرید به تاریخ انقضا قهوه توجه کرده و بسته‌هایی که فاصله تاریخ تولید تا تاریخ انقضای آنها طولانی است را انتخاب کنید.

راهنمای خرید قهوه سبز

نگهداری قهوه سبز در منزل

  • بهترین راه برای سالم نگه داشتن قهوه خام و استفاده طولانی مدت از آن، حفظ  قهوه از رطوبت زیاد و تغییرات گسترده دمای هواست. مانند بسیاری از مواد دیگر در دستور نگهداری این ماده هم جمله معروف ( در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری شود) کاربرد دارد.
  • ریختن قهوه در ظروف شیشه‌ای و سرامیکی در بسته، یکی از راه‌های حفظ قهوه از رطوبت است. توجه داشته باشید استفاده از ظروف پلاستیکی یا ظروف فلزی در نگهداری از قهوه گزینه مناسبی نیستند. چرا که ممکن است این ظروف در اثر ترکیب با قهوه واکنش نشان دهند و موجب خرابی سریعتر قهوه شوند.
  • برای نگهداری سالم و طولانی مدت قهوه معمولا  کابینت‌ها گزینه مناسب‌تری نسبت به یخچال و فریزر هستند. چرا که رطوبت داخل یخچال زیاد است و موجب خرابی قهوه می‌شود‌‌. همچنین به دلیل وجود سایر مواد غذایی در یخچال ممکن است عطر قهوه با بوهای دیگر مخلوط شده و از بین برود. برخی از افراد تصور می‌کنند که قهوه در داخل یخچال سالم‌تر می‌ماند در صورتی که این تصور اشتباه است.

کلام آخر

مطالعه راهنمای خرید قهوه سبز یا خام به شما این امکان را می‌دهد که قبل از اقدام به خرید، جوانب مختلف یک خرید خوب را بسنجید و سپس اقدام به خرید کنید. همانطور که در مطلب بالا اشاره کردیم، خرید یک قهوه سبز خوش عطر برای تمامی افرادی که دوست دارند قهوه تازه مصرف کنند، پیشنهاد خوبی است. از این رو مطالعه مطالب بالا می‌تواند تا حد زیادی راهنمای شما برای تجربه یک خرید خوب و باکیفیت باشد‌. چنانچه از صاحب کافی‌شاپ یا فروشگاه قهوه هستید و می‌خواهید با سفارش قهوه خام سبز عمده در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و یا اگر از علاقمندان به قهوه سبز هستید، می‌توانید سفارش خود را به شکل عمده و یا خرد در فروشگاه اینترنتی سبزبهار فارس ثبت کرده و باکیفیت‌ترین نوع قهوه را با قیمت مناسب و به صرفه، در منزل تحویل بگیرید.

منبع مفید:

https://www.wikihow.life/Buy-Green-Coffee-Beans#Choosing-a-Region

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X