برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

راه اندازی قهوه فروشی در شهرهای کوچک خوب است یا نه؟

راه اندازی قهوه فروشی
فهرست محتوا

پاسخ این سوال که «راه‌اندازی قهوه فروشی در شهرهای کوچک خوب است یا نه؟» در واقع به بررسی همه جوانب کار و محل مورد نظر برای بازگشایی مغازه بر می‌گردد. به همین خاطر است که می‌گوییم راه‌اندازی قهوه فروشی در شهرهای کوچک می تواند یک ریسک یا یک فرصت خوب برای رشد کسب و کار شما باشد.

چنانچه قصد دارید به بازار قهوه وارد شده و سرمایه خود را به این حوزه از کسب وکار بیاورید، باید به عوامل متعددی توجه داشته باشید و بی گدار به آب نزنید. اگر می‌خواهید بدانید برای راه اندازی قهوه فروشی در شهرهای کوچک باید به چه آیتم هایی توجه کنید، در این مطلب با ما همراه باشید.

راه اندازی قهوه فروشی

پیش از راه‌اندازی قهوه فروشی خوب است بدانید که برای ورود به بازار قهوه شما با چند انتخاب روبرو هستید. مغازه قهوه فروشی، فروشگاه قهوه و یا کافه قهوه سه انتخابی است که پیش روی شماست. حال به اختصار هر کدام از این سه شغل را برایتان شرح می‌دهیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

فردی که اقدام به راه‌اندازی قهوه فروشی می‌کند، در واقع کارش فروش دانه، پودر قهوه و یا بعضا سرو آن است. اما در فروشگاه قهوه علاوه بر قهوه همه ملزومات مربوط به آن نیز به فروش می‌رسد و کافی شاپ همانطور که می‌دانید محلی برای سرو قهوه است که البته در کنار قهوه سایر مشتقات آن نیز سرو می‌شود.

در میان سه حیطه شغلی که عنوان شد، مغازه قهوه فروشی نیازمند سرمایه و فضای فیزیکی کمتری است و شاید همین موضوع شما را برای راه‌اندازی قهوه فروشی ترغیب کرده است. اما برای راه‌اندازی قهوه فروشی در شهرهای کوچک باید بازار خود، مکان مناسب، میزان سرمایه اولیه، میزان درآمد و عواملی از این دست را بررسی کنید.

راه اندازی قهوه فروشی

آیتم‌های مهم در راه اندازی قهوه فروشی

از جمله مهم‌ترین ایتم‌های راه‌اندازی قهوه فروشی که به ویژه در شهرهای کوچک اهمیت توجه به آن چند برابر می‌شود، بررسی و تحلیل بازار مورد نظر است. بدین ترتیب که شما باید در ابتدا بررسی کنید تا ببینید بازاری که انتخاب کرده‌اید برای راه‌اندازی قهوه فروشی مناسب است یا خیر.

به عنوان مثال در برخی از شهرهای کوچک ایران فرهنگ خوردن قهوه هنوز جا نیوفتاده است و در این شهرها چای به عنوان نوشیدنی اول جایگاه خود را دارد. البته نمی‌توان گفت که در این بازار راه اندازی قهوه فروشی صد در صد با شکست مواجه می شود چرا که ممکن است جدیت و یا ابتکار شما سبب جلب رضایت مردم آن منطقه شود. اما باز هم یک ریسک خواهد بود.

مکان مناسب، فاکتور دیگری است که برای راه‌اندازی قهوه فروشی باید به آن توجه کنید. اینکه جمعیت مشتریان مغازه شما چه تعداد باشد، به مکانی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. این مکان باید دربردارنده مشتریان هدف شما باشد. مشتریان هدف شما افرادی هستند که مصرف قهوه دارند.

بنابراین مکان مناسب شما برای راه‌اندازی قهوه فروشی می‌تواند اطراف باشگاه های بدنسازی و یا ورزش‌های رزمی، دفاتر یا شرکت‌های و محیط‌های تجاری، اطراف آموزشگاه‌های کنکور مراکز آموزشی و یا دانشگاه‌ها باشد. باید توجه داشته باشید که مغازه در جایی پرتراکم و با شرایط دسترسی آسان باشد.

بررسی مالی راه اندازی قهوه فروشی

پیش از راه اندازی قهوه فروشی باید مباحث درآمد و هزینه آن را نیز تحلیل و بررسی کرده باشید. برای این کار می‌توانید مغازه‌های قهوه فروشی در محل مورد نظرتان را بررسی کنید و یا از افراد باتجربه در این زمینه مشورت بگیرید و سود خود را محاسبه کنید. در این بخش به شرح هزینه‌ها و درامد این شغل می‌پردازیم.

برای راه‌اندازی قهوه فروشی یک سری هزینه‌ها سرمایه اولیه بوده و یکبار است و دسته دیگری از هزینه‌ها به عنوان هزینه ماهانه یا جاری شما تلقی می‌شود. هزینه اولیه شامل هزینه رهن مغازه، هزینه خرید تجهیزات و دستگاه‌ها، هزینه دکور و هزینه مربوط به تبلیغات است.

هزینه‌های جاری نیز شامل هزینه‌های مربوط به آبونمان آب، برق و گاز، اجاره ماهیانه مغازه، هزینه مواد و قهوه‌ها، حقوق و دستمزد پرسنل است. بطور کلی هزینه اولیه برای راه‌اندازی قهوه فروشی بین 200 الی 300 میلیون براورد شده است که البته این مبلغ قطعی نبوده و بستگی به مکان انتخابی شما دارد.

درآمد قهوه فروشی موضوعی نیست که بتوان به صورت قطعی در مورد آن نظر داد. چرا که این درآمد در شهرهای مختلف متفاوت بوده وهمچنین به میزان هزینه ای که کرده‌اید و یا منویی که ارائه می‌دهید بستگی دارد. اما به طور میانگین درامد خالص حدود 10 الی 15میلیون تومان و سود 50 درصد را برای این شغل عنوان می‌کنند.

راه اندازی قهوه فروشی

راهکارهای کاهش هزینه راه اندازی قهوه فروشی

اگر سرمایه محدودی برای راه‌اندازی قهوه فروشی دارید، می توانید با انجام اقداماتی کمی در بودجه مورد نیاز صرفه جویی کنید. در این بخش برخی از راهکارهای کاهش هزینه راه‌اندازی قهوه فروشی را به شما ارایه می دهیم.

  1. اجاره مکانی کوچکتر: بیشتر درامد شما از مغازه قهوه فروشی از محل فروش قهوه بوده و برای این کار حداقل متراژ کافی جهت کسب جواز برایتان کفایت می‌کند.
  2. خرید تجهیزات دست دوم: از آنجایی که در قهوه فروشی نیازی به سرو انواع و اقسام قهوه‌ها نیست، پس دستگاه های مختلفی نیاز ندارید.
  3. یادگیری و کسب مهارت در حوزه قهوه و اصول بازاریابی توسط خودتان: اگر می‌خواهید در ابتدای کار برای حقوق پرسنل هزینه نکنید، می‌توانید مغازه را خودتان اداره کنید. به شرط اینکه با اصول این کار اشنایی داشته باشید.
  4. خرید قهوه از عمده فروشی‌ها: برای راه‌اندازی قهوه فروشی باید عمده فروشان معتبر قهوه را پیدا کنید. توجه داشته باشید که کیفیت را قربانی قیمت نکنید. چرا که مشتری با تجربه یک طعم خوب پای ثابت مغازه شما می‌شود و با خرید قهوه بی‌کیفیت یا سوخته اولین خرید از شما آخرین خرید مشتری خواهد بود.

کلام آخر درباره راه اندازی قهوه فروشی

راه‌اندازی قهوه فروشی در شهرهای بزرگ و مراکز شهر تا حد زیادی به موفقیت شما در خلق ایده‌های نو در رقابت با سایر رقبا بستگی دارد. اما در شهرهای کوچک شما رقیبان زیادی ندارید که این عامل می تواند برای شما یک فرصت باشد. به شرط اینکه آیتم‌های مهم در راه‌اندازی قهوه فروشی که در بالا به آن پرداختیم را مدنظر قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان