برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

سود خرید و فروش برنج ایرانی چقدر است؟

سود برنج ایرانی

سود خرید و فروش برنج ایرانی مانند سایر خرید و فروش‌ها به عوامل گوناگونی بستگی دارد. به همین سبب عدد دقیق و مشخصی را نمی‌توان به صورت قطعی مد نظر قرار داد؛ اما عموما سود حاصل از فروش برنج ایرانی اگر به صورت عمده باشد، حدودا ۳ تا ۵ درصد و اگر به صورت خرده فروشی باشد، چیزی مابین ۱۰ تا ۱۴ درصد خواهد بود.

عوامل موثر بر سود حاصل از خرید و فروش برنج

  • نوسانات بازار برنج
  • توجه به محل کشت برنج
  • آب و هوای منطقه کشت و شرایط اقلیمی آن
  • نحوه کاشت و برداشت برنج
  • نوع و درجه برنج
  • اندازه و شکل ظاهری دانه‌ها
  • کیفیت، تمیزی، طعم و عطر و بوی برنج
  • بسته‌بندی محصول
  • تازگی محصول
  • نام برند توزیع‌کننده برنج
  • ویژگی‌های اخلاقی فروشنده مانند رعایت انصاف
  • پاکسازی‌ اولیه و الک کردن برنج
سود برنج ایرانی

وضعیت بازار برنج ایرانی

در حال حاضر حدودا در ۱۸ استان کشور ما سالانه مقدار قابل توجهی برنج کشت و برداشت شده که همین امر موجب توزیع برنج باکیفیت با قیمت مناسب در سطح کشور می‌شود؛ اما گفتنی است که گاهی تأثیر عوامل محیطی و عدم توازن میزان عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی ایران سبب برهم خوردن تعادل قیمت شده و موجب افزایش قیمت بی‌رویه برنج می‌شود.

زمان خرید برنج و تازگی یا کهنه بودن برنج هم از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت است. معمولأ خرید و فروش برنج محلی در شمال کشور از اواسط مردادماه تا اواخر شهریورماه صورت می‌گیرد؛ چرا که طی این دو ماه کشاورزان برنج را برداشت و روانه بازار می‌کنند و به علت عرضه مقدار قابل توجهی از برنج تازه، قیمت آن تا حدودی مناسب می‌باشد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

خرید و فروش عمده برنج

خرید و فروش عمده برنج ایرانی، کسب و کاری است که نیاز به مهارت بالا و سرمایه زیادی دارد؛ از این رو افرادی که پا به عرصه خرید و فروش این محصول می‌گذارند، باید افرادی کاربلد و ماهر باشند. معمولا این افراد محصولات خود را مستقیم از کشاورز و یا از کارخانه خریداری می‌کنند.  خرید عمده برنج از کارخانه گزینه بهتری برای خریداران عمده است؛ زیرا برنجی که از کارخانه به دست شما می‌رسد، الک شده و یکدست خواهد بود. این چنین دیگر نیاز به هزینه دوباره و سورتینگ برنج نیست.

برنج ایرانی سبزبهار در حال کشت

برنج عمده ایرانی سبزبهار فارس

فروشگاه اینترنتی سبزبهار فارس در زمینه عرضه محصولاتی همچون برنج باکیفیت، پیش قدم بوده و هدف آن جلب رضایت مشتریان است. برنج عمده ایرانی سبزبهار فارس، برنجی است که تمامی مراحل پاک‌سازی را به درستی و در شرایط بهداشتی طی کرده و با بسته‌بندی استاندارد به دست مشتری می‌رساند. خرید برنج از این مجموعه مانند سایر محصولات سایت سبزبهار فارس، خیال شما ‌را از بابت اصالت و کیفیت محصول راحت می‌کند. از طرفی سبزبهار فارس تلاش کرده تا علاوه بر حفظ کیفیت، محصولی اقتصادی و با قیمت مناسب نسبت به سایر فروشگاه‌ها را به دست مشتریان برساند.

کلام آخر

خرید و فروش برنج نیز مانند سایر محصولات به دلیل وجود محصولات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار ممکن است، شما را با چالش مواجه کند. اگر برنج شناس خوبی باشید و از مکانی مطمئن اقدام به خرید برنج کنید، دیگر دغدغه‌ای بابت مرغوب بودن محصول نخواهید داشت، از این رو پیشنهاد ما به شما انتخاب برنج‌های باکیفیت، خوش پخت و مقرون به صرفه سبزبهار فارس است.


با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X