برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

راهنمای کامل شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی

شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی
فهرست محتوا

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کار صاحبان کافه‌ها بعد از آماده‌سازی اسپرسو، شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی است. اما اگر کافه‌داران یا صاحبان قهوه فروشی در شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی خود تنبلی کنند، پس از مدتی متحمل هزینه‌های بالای تعمیر و سرویس زودهنگام آن خواهند شد.

طبیعی است که دستگاه اسپرسوساز بعد از استفاده نیاز به شستشو یا  رسوب‌زدایی داشته باشد.از این رو باید به صورت ماهیانه و یا حتی روزانه نسبت به شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی اقدام کرد. اما زمان شستشو کاملا به استفاده شما بر می‌گردد.ما در این محتوا قصد داریم نحوه شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی را به شما بگوییم تا شما بتوانید به راحتی اسپرسوساز خود را شستشو دهید.

نحوه شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی

افرادی که به تازگی وارد شغل کافه‌داری و یا قهوه فروشی شده‌اند در ابتدای کار برای شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی دچار چالش و سردرگمی می‌شوند. اما اگر یک‌بار آموزش مربوط به این کار را بخاطر بسپارید و آن را انجام دهید، دیگر می‌توانید در کمترین زمان دستگاه اسپرسوساز را شستشو دهید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

  1. برای شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی ابتدا آن را خاموش کنید.
  2. محلول مناسبی برای شستشوی دستگاه اسپرسوساز خود تهیه کنید.
  3. مخزن دستگاه اسپرسوساز خود را پر از آب کنید.
  4. محلولی که تهیه کرده بودید را به مخزن دستگاه اضافه کنید.
  5. پس از اضافه کردن محلول دستگاه اسپرسوساز خود را روشن کنید تا محلول از طریق بخار خارج شود.
  6. یک ظرف در قسمت زیری لوله بخار قرار دهید.
  7. پس از آنکه به اندازه یک فنجان بخار از لوله بخار خارج شد، می‌‌توانید دستگاه را خاموش کنید.

با این روش دیگر نگران کثیف شدن دستگاه خود نباشید و می‌توانید به راحتی دستگاه اسپرسوساز صنعتی خود را شستشو دهید. اما باید توجه داشته باشید و مکان قطعه‌هایی که از دستگاه جدا می‌کنید را به دقت بخاطر بسپارید. برای اطمینان بیشتر قبل از خارج کردن قطعات دستگاه اسپرسوساز از آن عکس بگیرید. و پس از شستشوی جداگانه قطعات و خشک شدن، آن‌ها را در جای خود قرار دهید.

شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی

رسوب‌زدایی دستگاه اسپرسو‌ساز صنعتی

یکی دیگر از راه‌های پاک‌سازی دستگاه اسپرسوساز رسوب‌زدایی آن است. برای رسوب‌زدایی دستگاه قسمت‌هایی که باید تمیز کنید شامل سبد زیر فیلتر، لوله بخار و هد گروپ است که آن را باید به صورت جداگانه رسوب‌زدایی کنید. در ادامه درباره نحوه رسوب‌زدایی هر قسمت به صورت جداگانه توضیح  می‌دهیم.

  • جدا کردن سبد از پرتافیلتر:

برای رسوب‌زدایی دستگاه اسپرسوساز باید سبد پرتافیلتر را از دستگاه جدا کنید. برای جدا کردن این قسمت به یک قاشق نیاز دارید تا به راحتی آن را بردارید. پس از جداسازی سبد پرتافیلتر آن را با آب داغ بشویید و روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود.

  • پاکسازی لوله بخار:

سعی کنید پس از استفاده از دستگاه اسپرسوساز لوله بخار را سریع تمیز کنید. اگر این کار را نکنید، شیر به قسمت‌های بیرونی آن می‌چسبد.  شستشوی این قسمت از دستگاه اسپرسوساز صنعتی یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها است. چون شیر خشک شده قسمت لوله بخار به راحتی تمیز نمی‌شود.

برای شستشوی لوله بخار دستگاه اسپرسوساز نیاز به یک دستمال مرطوب و یا یک برس دارید. وقتی بلا فاصله پس از استفاده از دستگاه اسپرسوساز این قسمت را تمیز کنید، دیگر در پاک‌سازی آن به مشکل برنمی‌خورید.

  • تمیز کردن هد گروپ:

همانطور که می‌دانید دانه قهوه متشکل از مقدار زیادی روغن است. اکثر این روغن‌ها برای درست کردن اسپرسو در قسمت هد گروپ جمع می‌شوند. به هیمن دلیل شما هر موقع که از دستگاه اسپرسوساز استفاده می‌کنید، باید این قسمت را بشویید. یادتان باشد در هنگام شستن هد گروپ اجزای آن را از یکدیگر جدا کنید.

شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی

تفاوت شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی با رسوب‌زدایی

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین شستشوی دستگاه اسپرسوساز با رسوب‌زدایی آن وجود دارد. در ادامه تفاوت این دو را مطرح خواهیم کرد.

  • شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی ممکن است، ذرات ریز و کثیفی‌‌های کوچک را از بین ببرد. اما پاکسازی کامل رسوبات آهکی را به خوبی انجام نمی‌دهد. آهک و کلسیم و… که در آب وجود دارد، با مرور استفاده کردن از دستگاه اسپرسوساز در آن جمع می‌شود و به همین دلیل باید به موقع تمیز شود.
  • چنانچه در شستشوی دستگاه سهل انگاری کنید و به آن آهک‌ها توجه نکنید، طول عمر دستگاه شما کوتاه می‌شود و کارایی اولیه خود را در درست کردن اسپرسو از دست می‌دهد.
  • اگر شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی یا رسوب‌زدایی آن به موقع انجام نشود ذرات آهک جمع شده و سوراخ‌های موجود در دستگاه اسپرسو‌ساز را مسدود می‌کند. در این زمان چراغ قرمزی که در دستگاه شما وجود دارد، روشن می‌شود که این چراغ همان علامت جمع شدن رسوبات و مسدود شدن سوراخ‌های دستگاه اسپرسوساز شما است.
  • درست است که آهک برای سلامتی شما مضر نیست اما روی مزه اسپرسو اثر منفی می‌گذارد. بنابراین هر از گاهی شستشو دستگاه اسپرسوساز صنعتی و رسوب‌زدایی آن اجباری است.
  • کسانی که دستگاه اسپرسوساز قدیمی دارند، در صورت جمع شدن رسوبات در دستگاه چراغی روشن نمی‌شود. لذا این افراد باید با دست به دنبال رسوبات دستگاه اسپرسوساز خود بگردند. با این روش می‌توانند از خراب شدن دستگاه جلوگیری کنند.
  • بنابراین شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی و رسوب‌زدایی هر دو در زمان خود باید انجام شود و اگر غیر این باشد طول عمر دستگاه اسپرسوساز شما رو به کاهش می‌رود و حتی مشتریان ثابت شما نیز متوجه تغییر نامطلوب مزه اسپرسوی شما خواهند شد.

کلام آخر

با خواندن این مقاله دیگر اهمیت شستشوی دستگاه اسپرسوساز صنعتی بر شما پوشیده نیست. اگر صاحب کافی شاپ و یا قهوه فروشی‌ هستید و تاکنون نسبت به شستشوی دستگاه اسپرسوساز خود توجه نداشته‌اید، از این پس بعد از استفاده هر چند وقت یکبار دستگاه خود را شستشو داده و رسوب‌زدایی کنید. اگر تعداد مشتریان زیادی در طول روز به کافه شما مراجعه می‌کنند و تعداد دفعاتی که شما از دستگاه اسپرسوساز استفاده می‌کنید زیاد است، طبیعتا باید فاصله زمانی بین هر شستشوی دستگاه کم باشد تا رسوب و چربی به عملکرد دستگاه اسپرسوساز صدمه نزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان