برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی رستوران | راهنمای کامل برای پخت برنج مجلسی رستورانی

طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی

طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی رستورانی را می دانید؟ تهیه برنج مجلسی رستوران چه فوت و فن هایی دارد؟ بهترین برنج ایرانی برای رستوران کدام برنج است؟ این ها سوالاتی هستند که در این مقاله می خواهیم به آن پاسخ دهیم. بسیاری از خانم ها، به راحتی می توانند برای مصارف خانگی خود برنج ایرانی را مصرف کنند. اما وقتی صحبت از پخت برنج برای تعداد زیاد می شود، چالش های پخت و پز خودش را نشان می دهد. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم یک راهکار عملی و ساده برای پخت برنج مجلسی رستورانی به شما ارائه بدهیم تا بتوانید مانند یک آشپز حرفه ای، از طبخ برنج ایرانی مجلسی رستورانی لذت ببرید.

طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی رستوران چیست؟

به طور کلی در رستوران ها، دو روش برای طبخ برنج وجود دارد که در ادامه درباره هر یک از آن ها توضیحاتی ارائه می گردد.

طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی

تهیه برنج ایرانی مجلسی به روش فوری

اگر دقت کرده باشید در رستوران ها، معمولا برنج ها همراه با ته دیگ سرو نمی شوند. مگر اینکه ته دیگ را به صورت جداگانه آماده کرده باشند. دلیل این موضوع این است که معمولا آشپزهای رستوران ها، از روش طبخ فوری برای تهیه برنج مجلسی رستوران استفاده می کنند. برای این روش به دو قابلمه آب جوش نیاز دارید. بعد از جوش آمدن آب در قابلمه اول، برنج را به آن اضافه کنید و به مقدار مناسب نمک به آن بیافزایید. بعد از چند دقیقه که برنج ها برای آبکشی آماده شدند، آن ها را روی یک آبکش فلزی بریزید. سپس، آبکش را روی قابلمه دوم قرار دهید و شعله را تنظیم کنید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

بخار آبی که از روی آب جوش بلند می شود، باعث می شود که برنج ها به میزان کافی دم بکشند. برای اینکه بتوانید با این روش یک برنج مجلسی خوشمزه داشته باشید، لازم است که یک دمکنی مناسب روی قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا برنج به خوبی دم بکشد. اضافه کردن مقداری زعفران، کره یا روغن حیوانی می تواند به خوش طعم تر شدن برنج مجلسی رستورانی شما کمک کند.

تهیه برنج ایرانی مجلسی به روش طولانی مدت

برای اینکه بتوانید برنج ایرانی مجلسی رستوران را به شیوه ای بسیار حرفه ای بپزید، لازم است حتما برنج را از قبل در آب نمک خیس کنید. مدت زمان لازم برای خیس خوردن برنج ایرانی به ویژه برنج طارم و برنج هاشمی، حداقل چهار ساعت است. اما به طور کلی، هر چقدر برنج تازه تر باشد، مدت زمان لازم برای خیس خوردن برنج کمتر است.

بعد از اینکه برنج ایرانی را به مدت کافی در آب خیساندید، آن را با آب سرد به آرامی بشویید. سپس برنج را در آب جوش بگذارید تا آماده آبکشی شود. در این مرحله بهتر است کمی یخ به برنج اضافه کنید تا برنج ها بهتر قد بکشند.

یکی از مهم ترین ویژگی های برنج ایرانی این است که به اندازه برنج های خارجی قد نمی کشند. اما میزان قد کشیدن بعد از طبخ به نوع برنج هم بستگی دارد. به عنوان مثال، برنج هاشمی یا برنج طارم ایرانی علاوه بر طعم و عطر دلنشینی که دارند، به خوبی قد می کشند. اما برنج فجر عنبربو، برخلاف سایر برنج های ایرانی بعد از پخت خیلی قد نمی کشد.

بعد از آبکش کردن برنج، می توانید ته قابلمه را با سیب زمینی بپوشانید و یک ته دیگ لذیذ را آماده کنید. کمی شعله را بالا ببرید تا سیب زمینی ها کمی سرخ شوند و سپس برنج را روی آن ها بریزید، دمکنی را بگذارید و شعله را کم کنید. معمولا 40 دقیقه طول می کشد تا برنج دم بکشد. معمولا آشپزها در این مرحله برنج را در وسط قابلمه جمع می کنند و چند سوراخ روی سطح آن به وجود می آورند. این سوراخ  ها، شرایط را برای عبور بخار فراهم می کند و برنج بهتر دم می کشد.

طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی

بهترین برنج ایرانی برای رستوران چیست؟

انواع مختلفی از برنج های ایرانی وجود دارند که با ذائقه ایرانیان سازگار هستند. بسیاری از رستوران دارها ترجیح می دهند از برنج ایرانی برای وعده های غذایی خود استفاده کنند تا بتوانند یک غذای خوش طعم و خوش عطر به مشتریان خود ارائه بدهند. مهم ترین برنج های ایرانی که برای رستوران ها استفاده می شوند، عبارتند از: برنج هاشمی، برنج طارم، برنج فجر که در ادامه درباره ویژگی ها و مزایای استفاده از آن ها در رستوران ها توضیحاتی ارائه می گردد.

برنج هاشمی برای رستوران

برنج هاشمی، را می توان به عنوان بهترین و با کیفیت ترین برنج ایرانی معرفی کرد. این برنج بعد از طبخ به خوبی قد می کشد، هم چنین عطر و طعم فوق العاده ای دارد. اما یکی از چالش هایی که برای استفاده از برنج هاشمی در رستوران ها وجود دارد، هزینه بالای آن است. چون برنج هاشمی، برنجی است که نسبت به آفات و حشرات مقاوم است، در کشت آن از سموم کمتری استفاده می شود. همین موضوع تاثیر قابل توجهی در کیفیت برنج هاشمی و هم چنین بالا رفتن قیمت آن دارد.

برنج طارم برای رستوران

در مقایسه بین برنج های ایرانی می توان گفت که برنج طارم، به ویژه برنج طارم محلی و برنج طارم دم سیاه، بهترین انتخاب برای تهیه برنج مجلسی رستوران است. برنج طارم در زمره برنج های خوش عطر و خوش طعم ایرانی قرار می گیرد. به طور خاص باید به این نکته اشاره کنیم که برنج طارم محلی، یکی از بهترین برنج های عطری ایرانی است.

یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث می شود برنج طارم، بهترین برنج ایرانی برای رستوران باشد، این است که برنج طارم دارای میزان زیادی پروتئین است. همین محتوای بالای پروتئین باعث می شود که برنج طارم در هنگام پخت شفته نشود و طبخ آن برای آشپزهای رستوران ها آسان باشد.

یکی دیگر از دلایلی که برنج طارم را به انتخاب مناسب برای رستوران ها تبدیل کرده است، این است که برنج طارم به ویژه طارم محلی، ماندگاری بالایی بعد از پخت دارد. یعنی بعد از گذشت چهار تا پنج ساعت بعد از طبخ هم تازه می ماند و همین موضوع باعث می شود که آشپزها برای تهیه برنج مجلسی رستورانی به سراغ برنج طارم محلی بروند.

برنج فجر برای رستوران

همان طور که گفته شد، برنج هاشمی و برنج طارم علیرغم طعم و عطر بسیار مطلوبی که دارند، قیمت بالایی دارند. اگر رستوران ها به دنبال برنج ایرانی مقرون به صرفه تری باشند، بهترین انتخاب برای آن ها برنج فجر است. اگرچه برنج فجر نسبت به انواع دیگر برنج های ایرانی، عطر کمتری دارد، اما قیمت پایین آن باعث می شود که بسیاری از رستوران ها از این برنج برای طبخ غذای خود استفاده کنند. البته ناگفته نماند که برنج فجر، طعمی مشابه با سایر برنج های ایرانی دارد که با ذائقه و سلیقه ایرانیان سازگار است.

طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی

برنج عنبربو برای رستوران

برنج عنبربو یکی از انواع برنج ایرانی است که در جنوب کشور به ویژه در استان خوزستان کشت می شود. این برنج به خاطر عطر بی نظیری که دارد شناخته شده است. اما معمولا برنج عنبر بو انتخاب مناسبی برای تهیه برنج مجلسی رستوران نیست، زیرا این برنج به خوبی قد نمی کشد و نمی تواند ظاهر مطلوبی برای غذا ایجاد کند. هم چنین ممکن است طعم آن با ذائقه کسانی که به برنج های شمال عادت کرده اند، سازگار نباشد.

بهترین برنج ایرانی برای رستوران را از کجا بخریم؟

برای یک رستوران، علاوه بر قیمت مناسب برنج، کیفیت و خالص بودن برنج هم بسیار اهمیت دارد. زیرا مشتریان دوست دارند یک غذای خوش طعم و لذیذ میل کنند. بنابراین مهم است که رستوران ها همیشه غذای با کیفیت را به مشتریان خود عرضه کنند. رستوران دارها برای اینکه بتوانند همواره یک برنج مرغوب را با قیمت مناسب خریداری کنند، بهتر است به فروشگاه سبز بهار مراجعه کنند. در این فروشگاه اینترنتی، تمامی محصولات با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی عرضه می شوند و شما می توانید با اطمینان خرید خود را ثبت کرده و آن را در محل رستوران خود دریافت کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره طرز تهیه برنج ایرانی مجلسی رستوران صحبت کردیم و تمامی فوت و فن هایی را که باعث می شوند بتوانید یک برنج خوشمزه مجلسی و رستورانی را آماده کنید، به شما آموزش دادیم. هم چنین در مورد انواع مختلف برنج ایرانی اطلاعاتی ارائه شد. با مقایسه این اطلاعات به این سوال پاسخ دادیم که بهترین برنج ایرانی برای رستوران کدام نوع برنج است. شما می توانید با دانستن این اطلاعات، بهترین نوع برنج ایرانی مجلسی را خریداری کنید و با رعایت راهکارهای ارائه شده در این مقاله، از یک برنج مجلسی رستورانی لذت ببرید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X