برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

طرز پخت برنج فجر ایرانی ممتاز

طرز پخت برنج فجر ایرانی ممتاز

برنج فجر ایرانی یکی از بهترین نمونه برنج‌هایی است که در کشور ایران کشت می‌شود. کاشت این برنج بیشتر در استان مازندران و به دلیل شرایط مطلوب آب وهوا و خاک آن منطقه انجام می‌‌گیرد. برنج فجر انواع مختلفی داشته و از نظر طعم و عطر، شباهت بسیاری به برنج طارم دارد. از آنجایی که این نوع برنج، پخت خوبی دارد، مورد استقبال رستوران‌ها، شرکت‌ها و .‌‌.. است.

ویژگی‌های برنج فجر ایرانی ممتاز

برنج فجر ایرانی دارای دو نوع محلی و سوزنی است. از نظر ظاهری این دو نوع برنج با یکدیگر تفاوت داشته و نوع سوزنی آن دانه‌های لاغرتری دارد؛ اما از نظر پخت و دیگر ویژگی‌ها شبیه به یکدیگر هستند. ظاهر برنج درست شبیه برنج هاشمی است؛ با این تفاوت که دانه‌های این نوع برنج شفاف‌تر از دیگر انواع برنج است.

قیمت و بازار هدف برنج فجر

قیمت برنج فجر ایرانی ممتاز، نسبت به دیگر انواع برنج ایرانی مناسب‌تر است؛ به همین دلیل است که بازار خرید بسیار بالایی دارد و کسانی که در پی خرید برنج ممتاز ایرانی با قیمت مناسب هستند، سراغ این محصول می‌روند. بازار هدف این برنج عموما رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

 مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند، برنج اعلا ایرانی را داشته باشند، اما قیمت کمتری بابت آن بپردازند، برنج فجر را انتخاب می‌کنند. زیرا این برنج، عطر و طعم و پختی مشابه برنج‌های درجه یک دارد و به نسبت قیمتش به صرفه‌تر است.

طرز پخت برنج فجر ایرانی ممتاز

طریقه نگهداری از برنج فجر ایرانی ممتاز

  • بهتر است در هنگام خرید برنج ایرانی به میزانی که مورد نیاز‌تان هست خرید کنید؛ خرید بیش از حد برنج باعث شپشک زدن آن می‌شود.
  • قرار گرفتن برنج در جای خشک و خنک در ماندگاری آن بسیار تاثیرگذار است.
  • سعی کنید برنج را در جایی تاریک و به دور از گرما و حرارت قرار دهید.
  • اگر برنج مرطوب بوده و هنوز به شکل کامل خشک نشده، آن را در معرض گرما قرار دهید تا رطوبتش کشیده شود.

طرز پخت برنج فجر ایرانی ممتاز

برای کسانی که اولین بار خرید برنج ایرانی را تجربه می‌کنند، شاید سوال باشد که آیا روش پخت این برنج با برنج‌های نمونه‌‌ی خارجی تفاوت دارد؟

برای پختن برنج‌ فجر ایرانی ممتاز باید حساسیت بیشتری به کار بگیرید؛ اگر نکات اصولی آن را رعایت نکنید، ممکن است در انتها برنجی چسبناک و کته مانند تحویل بگیرید که نه تنها ظاهری نامناسب دارد، بلکه ارزش غذایی آن نیز به طور کامل از بین می‌رود.

برخی از افراد به دلیل اینکه روش صحیح پخت چنین برنج‌هایی را نمی‌دانند، تصور می‌کنند که برنج‌های ایرانی دانه‌های کوتاه دارد، اما اگر شما در زمینه پخت چنین برنج‌هایی تخصص داشته باشید، می‌توانید یک برنج دانه بلند و خوش طعم تحویل بگیرید. اگرچه درجه حساسیت برنج ایرانی بیشتر از برنج‌های خارجی است؛ اما در بین برنج‌های ایرانی نحوه پخت برنج فجر ایرانی آسان‌تر است.

طرز پخت برنج فجر ایرانی ممتاز

نکات قابل توجه در پخت برنج فجر ایرانی ممتاز

  • در هنگام پخت به میزان آب برنج توجه کنید، اگر آب کمتری بریزید، برنج شما سفت می‌شود و دیگر قابل خوردن نیست؛ اما اگر بیش از حد آب بریزید برنج ظاهری چسبناک و کته مانند خواهد داشت؛ پس میزان آب بسیار اهمیت دارد.
  • هنگامی که مشغول پختن برنج هستید، برنج را کم یا زیاد هم نزنید. اگر بین هم زدن شما وقفه‌های طولانی بیفتد، برنج شما نپخته می‌ماند و اگر بیش از حد آن را هم بزنید با نشاسته موجود در آن ترکیب شده و چسبناک می‌شود. 
  • حرارت زیر قابلمه شما باید مناسب باشد؛ اگر این حرارت کم باشد، برنج شما ناپخته می‌ماند و اگر این حرارت را زیاد کنید، آب آن زود تبخیر می‌شود و برنج شما سفت میماند.
  • نمک در ابتدای پخت باعث می‌شود که برنج پیش از پخته شدن، شکسته شده و دانه‌های آن ریز شود. برای افزودن نمک، ابتدا مقدار کمی نمک اضافه کنید و مابقی نمک را در آخر کار به برنج بیفزایید.
  • هنگام پخت برنج، بهتر است که در قابلمه را ببندید؛ زیرا زمان جوش آمدن آب کمتر شده و باعث می‌شود که از شکستگی و از هم رفتگی برنج جلوگیری شود.
  • برنج فجر را باید پیش از پخت در آب سرد خیس کنیم؛ این عمل باعث می‌شود که نشاسته موجود در برنج در آب حل شده و مقدار نشاسته موجود در آن کم شود تا برنج ما دانه بلند شده و دچار چسبندگی نشود.
طرز پخت برنج فجر ایرانی ممتاز

خرید آنلاین برنج فجر ایرانی

به جهت سهولت در خرید برنج فجر ایرانی به شما پیشنهاد می‌کنیم که خرید آن را به شکل آنلاین انجام دهید. فروشگاه اینترنتی سبز‌‌بهار فارس ارائه‌دهنده تضمینی برنج اصل فجر ممتاز است. فقط با یک بار خرید از این سایت مشتری دائم برنج‌ فجر ممتاز می‌شوید.

سخن پایانی

اگر از آن دسته افراد هستید که به سلامت و کیفیت برنج مصرفی خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد ما به شما خرید برنج فجر ایرانی سبز‌بهار فارس است. زیرا این برنج بسیار خوش طعم و خوش عطر بوده و علاوه بر این دارای ارزش غذایی بالاست. با طبخ صحیح این برنج می‌توانید، یک برنج دانه بلند خوش طعم سر سفره مهمانی‌هایتان داشته باشید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X