برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

قیمت برنج نو ارزانتر است یا کهنه؟ | برنج کهنه بخریم یا برنج نو؟

قیمت برنج نو
فهرست محتوا

قیمت برنج نو ارزانتر است یا کهنه؟ برنج کهنه با برنج نو چه تفاوتی دارد؟ بهتر است برنج کهنه بخریم یا برنج نو؟ این ها سوالاتی هستند که در این مقاله می خواهیم به آن ها پاسخ بدهیم. برنج ایرانی یک ماده غذایی پرمصرف و پرطرفدار در بین ایرانیان است که به خاطر عطر و طعم دلنشینی که دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. برنج های ایرانی با مارک ها، نام ها و قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند. یکی از عواملی که می تواند روی قیمت برنج ایرانی تاثیر بگذارد، تازه یا کهنه بودن آن است. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که قیمت برنج نو ارزانتر است یا کهنه؟

برنج کهنه با برنج نو چه تفاوتی دارد؟

برنج کهنه به برنجی گفته می شود که حداقل چهار تا شش ماه از برداشت آن گذشته باشد. برنج کهنه در این مدت زمان، به تدریج رطوبت خود را از دست می دهد و نسبت به برنج تازه خشک تر می شود. برنج تازه (نو) برنج هایی هستند که یک ماه از برداشت آن ها گذشته است. اغلب برنج های کشت اول که در تیرماه برداشت می شوند، برنج نو هستند.

ساده ترین راه برای اینکه بتوانید برنج کهنه را از برنج نو تشخیص دهید، این است که یک مشت برنج را در کف دست خود بریزید و دست های خود را به آرامی به هم بمالید. اگر یک پودر سفید رنگ در کف دست شما به جا ماند، نشان دهنده این است که برنجی که انتخاب کرده اید، برنج کهنه است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

قیمت برنج نو

قیمت برنج نو با برنج کهنه چه تفاوتی دارد؟

به طور کلی، قیمت برنج نو ارزانتر از برنج کهنه است. اما عواملی وجود دارند که می توانند تفاوت در قیمت برنج ایرانی نو و کهنه را ایجاد کنند. تفاوت در قیمت برنج ایرانی کهنه و نو، از تفاوت در ویژگی های برنج کهنه و نو ناشی می شود که در ادامه مهم ترین این تفاوت ها برای شما برشمرده می شوند.

عطر و طعم برنج

برنج های ایرانی را به خاطر عطر و طعم فوق العاده شان می شناسیم. اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بین برنج ایرانی نو و کهنه، تفاوت هایی از نظر عطر و طعم وجود دارد. به طور کلی، برنج نو عطر بیشتری نسبت به برنج های کهنه دارد.  هم چنین طعم برنج های کهنه نسبت به برنج های ایرانی تازه، ملایم تر است. بنابراین اگر شخصی به دنبال برنجی با عطر و طعم فوق دلنشین است، بهتر است به سراغ برنج های نو برود.

لازم به یادآوری است که گاهی اوقات، بعضی از فروشگاه های عرضه کننده برنج، برنج ایرانی کهنه را با برنج های پاکستانی باسماتی مخلوط می کنند. این کار باعث می شود که طعم مطلوب برنج ایرانی و عطر فوق العاده برنج پاکستانی، محصولی را ایجاد کند که با ذائقه ایرانیان سازگار است. این برنج های مخلوط، نسبت به برنج خالص ایرانی قیمت پایین تری دارند، بنابراین در هنگام خرید برنج ایرانی کهنه، به این موضوع دقت کنید. بهترین راه برای اینکه بتوانید یک برنج ایرانی کهنه خالص و مرغوب را خریداری کنید، این است که سراغ فروشگاه های معتبر عرضه کننده برنج ایرانی مثل فروشگاه سبز بهار بروید.

قیمت برنج نو

بافت مطلوب برنج

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می تواند تعیین کننده قیمت برنج ایرانی کهنه و نو باشد، کیفیت برنج است. برنج های ایرانی اعم از برنج کهنه یا نو، کیفیت های بالایی دارند. اما از آن جایی که برنج های کهنه اغلب برنج های کشت دوم هستند، کیفیت بالاتری نسبت به برنج تازه دارند.

همان طور که اشاره شد، برنج های کهنه میزان زیادی از رطوبت خود را از دست داده اند، بنابراین بافت و ساختار محکم تری پیدا کرده اند. همین موضوع باعث می شود که این برنج ها به سختی خرد شوند و در برابر ضربه مقاوم تر باشند. داشتن ظاهر یکدست و بافت سخت، از جمله عواملی است که باعث بالا رفتن کیفیت برنج کهنه می شود.

نحوه پخت برنج

از آن جایی که برنج یک وعده غذایی پرمصرف در بین ایرانیان است، نحوه پخت و زمان طبخ برنج هم می تواند روی قیمت برنج تاثیرگذار باشد. اغلب رستوران دارها و آشپزهای حرفه ای به دنبال برنجی هستند که زمان طبخ کوتاهی داشته باشد، بعد از پخت به خوبی قد بکشد و عطر و طعم خود را در حین پخت حفظ کند. کسانی هم که می خواهند برای مصرف روزانه خود برنج خریداری کنند، به دنبال برنجی هستند که طبخ آن آسان باشد.

برنج ایرانی کهنه، برنجی است که بعد از پخت به خوبی قد می کشد و به اصطلاح ری می کند. اما زمان پخت آن نسبت به برنج تازه کمی بیشتر است. از طرفی برنج تازه به دلیل داشتن رطوبت بالاتر، زمان پخت کوتاهتری دارد، اما پخت آن نیاز به تخصص و تجربه دارد. زیرا برنج ایرانی تازه به راحتی شفته می شود.

قیمت برنج نو

زمان خرید برنج

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که می تواند تعیین کند که قیمت برنج نو ارزانتر است یا کهنه، زمان خرید برنج است. به طور کلی، قیمت برنج ایرانی نو (تازه) در هنگام برداشت شالی (تیر و مرداد ماه) ارزان است، در حالی که قیمت برنج کهنه قبل از زمان برداشت شالی کاهش می یابد.

بسیاری از تاجران و بنکداران که به طور مستقیم از کشاورزان خرید می کنند، تلاش می کنند زمان مناسبی را برای خرید برنج کهنه یا نو انتخاب کنند تا بتوانند هم خرید مقرون به صرفه ای داشته باشند و هم بتوانند حاشیه سود بالاتری را کسب کنند.

اما اگر این شما این امکان را ندارید که به طور مستقیم از کشاورزان خرید کنید، نگران نباشید. برای اینکه بتوانید انواع برنج ایرانی کهنه یا نو را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری کنید، می توانید به فروشگاه اینترنتی سبز بهار مراجعه کنید. در این فروشگاه، شما می توانید با توجه به میزان بودجه ای که دارید، نیاز و سلیقه تان انواع مختلف برنج های ایرانی را خریداری کنید. تمامی محصولات این فروشگاه با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی برای شما در محل مورد نظر ارسال می گردند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی تفاوت قیمت بین برنج ایرانی نو و کهنه پرداختیم و به این سوال پاسخ دادیم که قیمت برنج نو ارزانتر است یا کهنه؟ عواملی مثل عطر و طعم برنج، زمان خرید، نحوه پخت و کیفیت آن از جمله معیارهای تاثیر گذار بر قیمت برنج کهنه یا نو هستند. هم چنین در این مقاله درباره این موضوع صحبت کردیم که چگونه می توان برنج ایرانی اعلا و درجه یک را با اطمینان خریداری کرد. با دانستن اطلاعات ارائه شده در این مقاله، می توانید یک محصول با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X