برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

قیمت دستگاه‌ رست قهوه چقدر است؟

دستگاه رست قهوه
فهرست محتوا

چنانچه شما در صنعت قهوه مشغول به کار بوده و با رست قهوه سروکار داشته باشید، داشتن یک دستگاه رست قهوه با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب برای شما ضروری است. خرید دستگاه رست قهوه برای افرادی که در حوزه خرید و فروش قهوه به صورت عمده فعالیت می‌کنند، واجب است. همچنین صاحبان فروشگاه‌های بزرگ قهوه، افراد دارای کافی‌شاپ‌های بزرگ و کافه‌های شلوغ هم جز اشخاصی هستند که به خرید دستگاه رست قهوه نیاز دارند.

پیش از بررسی قیمت دستگاه‌ رست قهوه، ابتدا بهتر است بدانیم که یک دستگاه رست خوب دارای چه ویژگی‌هایی است؟ از آنجایی که این دستگاه در صنعت قهوه، یک دستگاه مهم برای عطر و طعم دادن به قهوه خام است، شناخت ویژگی‌های آن می‌تواند باعث بالا رفتن اطلاعات شما درباره خرید این دستگاه شود. چرا که فرایند رست و کیفیت دستگاه رست به شدت بر خروجی کار و کیفیت نهایی قهوه تاثیر میگذارد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

ویژگی‌های یک دستگاه رست خوب

قابلیت تنظیم زمان

دستگاه رست قهوه، باید دارای قابلیت تنظیم زمان باشد زیرا یک اصل مهم در فرایند رست قهوه با دستگاه توجه به زمانبندی دقیق آن است. اگر دستگاه رست نتواند زمان رست قهوه را به شکل صحیح مدیریت کند، دانه‌های قهوه به جای برشته شدن یا می‌سوزند یا خام می‌مانند. به دلیل اهمیت بالای زمانبندی دقیق در مسیر رست قهوه، توجه به قابلیت تنظیم زمان دستگاه، قبل از خرید دستگاه رست یک امر ضروری است.

قابلیت کنترل و تنظیم دما

همانطور که قابلیت تنظیم زمان در دستگاه رست از اهمیت بالایی برخوردار است، توجه به قابلیت کنترل و تنظیم دما توسط دستگاه رست هم به همان مقدار مهم است. رست و برشتگی قهوه زمانی به صورت اصولی انجام می‌شود که دستگاه حرارت را به صورت یکنواخت با دمایی که از قبل مشخص شده بر روی دانه‌های پخش کند. با تنظیم درست دما و درجه حرارت در یک زمانبندی درست، دانه‌ها عطر و طعم می‌گیرند.

قیمت دستگاه‌ رست قهوه

قابلیت تهویه مناسب

دستگاه رست حتما باید مجهز به سیستم تهویه مناسب باشد. در فرایند رست قهوه، مقدار قابل توجهی گاز و دود از دانه‌ها استخراج می‌شود. تهویه درست و به موقع این امکان را می‌دهد، که دود حاصل از رست به شکل اصولی از فضا خارج شود. اگر تهویه مناسب نباشد، دود بر روی کیفیت نهایی قهوه تاثیر گذاشته و عطر طبیعی قهوه را تغییر می‌دهد.

حجم دستگاه و گنجایش مخزن

یک دستگاه رست کاربردی، دستگاهی است که دارای ابعاد مناسب و مخزن بزرگ باشد و هرچه گنجایش مخزن دستگاه بیشتر باشد، حجم قهوه خامی که درآن ریخته می‌شود بیشتر خواهد بود. با اینکه دستگاه رست با گنجایش بیشتر قیمت بالاتری دارد، اما برای رست دانه قهوه در وزن زیاد، مناسب است. افرادی که فرایند رست قهوه را در مقدار قابل توجهی مانند ۸۰ کیلوگرم تا ۱۰۰ کیلوگرم انجام می‌دهند، باید دستگاه‌هایی با گنجایش بالا خریداری کنند.

مواردی مانند قدرت موتور دستگاه، سرعت دوران، تحمل وزن، مصرف برق، سیستم خنک کنندهاز دیگر موارد مهم و قابل بررسی در خرید دستگاه رست است. دستگاه‌هایی که دارای ویژگی‌های نام برده باشد، یک دستگاه با کیفیت برای انجام فرایند رست قهوه هستند. از این رو بهتر است قبل از خرید، ویژگی‌های برندهای مختلف را مقایسه و بررسی کنید.
علاوه بر دستگاه‌های صنعتی رست قهوه، اکنون دستگاه‌هایی در ابعاد کوچک در بازار موجود است که این دستگاه‌های کوچک رست قهوه، برای استفاده در منزل مناسب هستند. دستگاه‌های رست خانگی عموما توانایی رست قهوه در حجم بیشتر را ندارند‌ و از آنجایی که ابعاد کوچک‌تری دارند و قابلیت آنها نسبت به دستگاه‌های صنعتی کمتر است، قیمت مناسب‌تری هم دارند.

قیمت دستگاه‌ رست قهوه

بهترین دستگاه‌ رست قهوه و قیمت آنها

در این بخش به بررسی بهترین‌ دستگاه‌ رست قهوه که امروزه در بازار رایج هستند، می‌پردازیم. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

۱- برند Giesen یک برند هلندی و بسیار معروف است. این برند مشهور، دستگاه‌هایی تولید می‌کند که علاوه بر کیفیت، دارای ظاهری زیبا هم هستند. کیفیت مناسب دستگاه‌های رست این برند مشهور، عمر مفید دستگاه را تا چندین سال بیشتر میکند. قیمت انواع مختلف دستگاه‌های برند Giesen  با گنجایش و ظرفیت متفاوت از ۲،۰۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان شروع و تا ۳،۵۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان ادامه می‌یابد. قیمت بالای دستگاه‌های رست برند Giesen  بخاطر کیفیت بالا و روش کار آسان با دستگاه است.

۲- برند معروف و معتبر Craft master یکی دیگر از برندهای موفق در زمینه تولید دستگاه‌ رست قهوه است. از ویژگی‌های بارز دستگاه‌های رست این برند، می‌توان به سرعت و قدرت موتور، کیفیت قطعات، سیستم هوشمند و…اشاره کرد. قیمت دستگاه رست این برند هم به دلیل برخورداری از کیفیت فوق‌العاده، نزديک به قیمت‌های برند Giesen  است.

۳- برند مکس کافی، یک برند معروف ایرانی است و مهندسان ایرانی با تمام توان و استفاده از قطعات با کیفیت، دستگاه‌ رست قهوه را تولید و روانه بازار می‌کنند. قیمت دستگاه رست برند مکس کافی در مدل‌های مختلف از ۲۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان آغاز و تا حدود ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان ادامه می‌یابد. قیمت این برند ایرانی نسبت به دو برند خارجی بسیار مناسب است. این دستگاه می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید و استفاده از دستگاه رست باشد.

۴- برند گلدن، از دیگر برندهای معروف در زمینه تولید دستگاه‌ رست قهوه بوده و یک برند ایتالیایی است. علاوه بر کیفیت سایر قطعات دستگاه، موتور دستگاه رست برند گلدن از کیفیت بی‌نظیری ساخته شده است. در ساخت دستگاه‌های این برند مشهور، کیفیت و ظاهر شیک دستگاه‌ها معمولا توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند. قیمت دستگاه رست قهوه از برند گلدن معمولا با توجه به ظرفیت و مدل‌های مختلف متفاوت است.

کلام آخر درباره قیمت دستگاه‌ رست قهوه

با بررسی کیفیت و قیمت برندهای مختلف دستگاه‌ رست قهوه، پی می‌بریم که هرچه قابلیت و کیفیت دستگاه رست بیشتر و بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. اگر قصد خرید دستگاه رست قهوه را دارید، برای یک خرید بصرفه، بهتر است تمامی برندهای مختلف را مقایسه کرده و با شرایط خود تطبیق دهید.

مهم ترین مسئله برای خرید یک دستگاه رست بعد از کیفیت، قیمت آن است. در این مقاله سعی کردیم بهترین دستگاه‌های رست روز دنیا را از نظر قیمت و کیفیت بررسی کنیم. با بهره‌گیری این مطالب میتوانید قیمت دستگاه رست را با مقدار بودجه خود تطبیق داده و بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان