برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

نکات خرید برنج ایرانی و بهترین نوع آن

نکات خرید برنج ایرانی
فهرست محتوا

اگر قصد خرید برنج باکیفیت را دارید، باید برخی از نکات خرید برنج ایرانی را رعایت کنید. از آنجایی که در بازار انواع مختلفی از برنج ایرانی و خارجی وجود دارد، برخی از فروشندگان برای سود بیشتر، بعضی از انواع برنج‌های دیگر را جایگزین برنج باکیفیت ایرانی می‌کنند. از این رو بهتر است برای تهیه برنج علاء ترفندهای تشخیص برنج مرغوب ایرانی را به یاد داشته باشید.

نکات مهم برای خرید برنج ایرانی:

  • طعم برنج:

برنج ایرانی نسبت به برنج‌های دیگر کشورها از طعم و عطر بهتری برخوردار است. بنابراین یکی از نکات خرید برنج ایرانی عطر برنج است. برای اینکه مطمئن شوید آیا برنج مورد نظر ایرانی است یا خیر، باید یک مشت از برنج را در کف دست خود بریزید و بوی آن را استشمام کنید.

  • برنج فاقد بند باشد:

معمولا دانه برنج علاء بدون بند و ترک است. یکی از ترفندهای تشخیص برنج مرغوب این است که هنگام خرید به دانه برنج توجه کنید که آیا روی آن خط یا بندی وجود دارد؟ اگر چنین بود از خرید آن منصرف شوید. خط روی برنج معمولا کمی سفیدتر از خود برنج است. اگر دانه مورد نظر دارای بند بود آن برنج از کیفیت مورد نظر برخوردار نیست.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

نکات خرید برنج ایرانی
  • برنج بدون شکستگی:

یکی دیگر از نکات خرید برنج ایرانی که باید رعایت شود یکدست بودن دانه است. برنج علاء ایرانی معمولا از شکستگی بسیار کمی برخوردار است و دانه‌های یکدست  دارد. برنج با کیفیت نباید چاق، بلند، کوتاه و به رنگ زرد باشد بلکه باید یکدست و دارای رنگ سفید باشد.

  • فاقد رطوبت:

برنجی که در محل دارای رطوبت نگهداری شده باشد، کمی مرطوب است به راحتی می‌شکند. بنابراین یکی دیگر از نکات خرید برنج ایرانی که می‌توانید در هنگام خرید آزمایش کنید، سفت بودن دانه است. می‌توانید یک دانه را بردارید و زیر دندان بگذارید اگر دانه به راحتی شکست باید بدانید برنج فاقد کیفیت است.

انواع برنج مرغوب ایرانی در بازار:

  • برنج شمال: بهترین نوع برنج در ایران برنج شمال کشور بشمار می‌رود. که در بین خریداران طرفدار زیادی دارد. عمدتا این نوع برنج‌ها در گیلان و شمال کشت می‌شود و انواع مختلفی را شامل می‌شود نظیر هاشمی، طارم، دمسیاه گیلان و… نام دارد.
  • برنج خوزستان: برنج خوزستان با نام عنبربو در بازار عرضه می‌شود. این نوع برنج علاوه بر شهر خوزستان در شهر ایلام کشت می‌شود. مشخصه نکات خرید برنج ایرانی عنبربو عطر خوب دانه‌های کوتاه است.
  • برنج اصفهان: برنج اصفهان که در بازار به نام لنجان به فروش می‌رسد، در شهرهایی مانند لنجان و اصفهان کشت می‌شود و کیفیت خوبی برای مصارف روزمره دارد.
نکات خرید برنج ایرانی

خاصیت برنج ایرانی مرغوب:

با رعایت نکات خرید برنج ایرانی می‌توانید، برنج باکیفیت را تهیه و از خواص بیشمار آن بهره‌مند شوید. در ادامه محتوا برخی از خواص برنج علاء ایرانی را برایتان تشریح می‌کنیم:

  • تامین انرژی بدن:

از آنجایی که برنج ایران از کربوهیدرات بالایی برخوردار است، در نتیجه نیاز بدن را فراهم می‌کند و تبدیل به انرژی می‌شود.

  • مفید برای لاغری:

برنج ایرانی به دلیل داشتن میزان چربی کم و سدیم و کلسترول برخلاف باورها برای لاغری مفید است؛ چرا که در مدت زمان کوتاه‌تری، حس سیری را به مصرف‌کننده القا می‌دهد؛ البته باید به اندازه آن را مصرف کنید.

  • جلوگیری از سرطان:

برنج قهوه‌ای به عنوان یکی از انواع برنج، خواص بسیاری به‌ویژه در جلوگیری از سرطان دارد. از آنجایی که دانه برنج سرشار از فیبر بوده و مانع از گسترش متاستاز سلول سرطانی می‌شود، در نتیجه می‌تواند از ابتلا به بیماری سرطان جلوگیری کند.

  • مناسب برای پوست و مو:

از آنجایی که برنج ایرانی، خواص ضد التهابی دارد، برای پوست بسیار موثر است و باعث کاهش التهاب‌های پوست و قرمزی می‌شود. علاوه بر این با وجود انتی اکسیدان در برنج ایرانی می‌توان گفت، این برنج برای رفع چین و چروک‌های پوست مفید است و چین و چروک صورت را کاهش می‌‌دهد.

نکات خرید برنج ایرانی

برنج ایرانی با کیفیت را از کجا بخریم؟

در این محتوا نکات خرید برنج ایرانی را برایتان شرح دادیم. حال شما می‌توانید با رعایت این نکات برنج ایرانی مرغوب را تشخیص داده و آن را تهیه کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با خیال راحت برنج ایرانی باکیفیت را خریداری کنید، خرید مستقیم از فروشگاه سبزبهار فارس است.

 با خرید از فروشگاه اینترنتی سبزبهار فارس بدون اینکه نگران اصل بودن یا نبود برنج باشید،  با خیال راحت می‌توانید خرید خود را انجام داده و از مصرف برنج لذت ببرید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X