برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج ایرانی بهتره یا پاکستانی| برنج ایرانی بخریم یا برنج پاکستانی؟

برنج ایرانی بهتره یا پاکستانی (2)
فهرست محتوا

برنج ایرانی بهتره یا پاکستانی؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان برنج به وجود بیاید. برنج همیشه یک وعده غذایی پرطرفدار در بین ایرانیان بوده است. اما در سال های اخیر، افزایش قیمت برنج ایرانی باعث شده است که بعضی از افراد به استفاده از برنج پاکستانی روی بیاورند. اما موضوعی که همیشه برای مصرف کنندگان یک چالش جدی بوده، این است که برنج ایرانی بهتر است یا برنج پاکستانی؟ برای انتخاب بین برنج ایرانی یا پاکستانی، لازم است ابتدا ویژگی های هر دو نوع برنج را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم این دو نوع برنج را با هم مقایسه کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که برنج ایرانی بخریم یا برنج پاکستانی؟

برنج ایرانی چه ویژگی های دارد؟

یکی از اصلی ترین ویژگی های برنج ایرانی، عطر و طعم فوق العاده آن است. اما برنج های خارجی به ویژه برنج های پاکستانی هم ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ادامه این ویژگی ها را بین برنج ایرانی یا پاکستانی با هم مقایسه می کنیم. مهم ترین این ویژگی ها عبارتند از:  نحوه کشت، عطر، شکل ظاهری، رنگ برنج، کیفیت و زمان پخت، کیفیت برنج و قیمت.

برنج ایرانی بهتره یا برنج پاکستانی (2)

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که برنج ایرانی یا پاکستانی، کدام بهتر است؟ اولین موضوعی که باید به آن توجه کنیم، تفاوت در نحوه کشت آن هاست. برنج های پاکستانی که در شالیزارهای کشور پاکستان به ویژه استان های سند و پنجاب کشت می شوند، معمولا به صورت دیم یا آب باران آبیاری می شوند. اما برنج ایرانی که در اغلب در استان های شمالی به ویژه استان مازندران و گیلان کشت می شود، نیاز به آبیاری دستی دارند و معمولا از آب های تمیز برای آبیاری آن ها استفاده می شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

عطر برنج

به طور کلی برنج های خارجی به ویژه برنج های هندی و پاکستانی، به نام برنج های باسماتی شناخته می شوند. باسماتی واژه ای هندی به معنای ماده ای سرشار از عطر است. بنابراین، می توان گفت برنج های پاکستانی از آن دسته برنج های معطر و خوش رایحه هستند. اما عطر برنج ایرانی با برنج های خارجی بسیار متفاوت است. برنج ایرانی به خصوص برنج طارم یا برنج هاشمی، عطر ماندگارتری نسبت به برنج های پاکستانی دارد.

شکل ظاهری

یکی از مهم ترین معیارهایی که به ما کمک می کند بین برنج ایرانی یا پاکستانی انتخاب کنیم این است که شکل ظاهری آن ها را در نظر بگیریم. دانه های برنج ایرانی، معمولا دانه های متورم تر و کوتاهتر از برنج های پاکستانی هستند. اگرچه این دانه ها در مقابل خرد شدن مقاومند. یکی از ویژگی های برنج ایرانی اصل این است که دانه های برنج معمولا ظاهری یکدست و یکنواخت دارند.

برنج پاکستانی معمولا به خاطر قد کشیده شان شناخته می شوند. برنج های پاکستانی اغلب به شکل دانه بلند هستند، اگرچه در بین آن ها برنج های دانه کوتاه و دانه متوسط هم یافت می شود. دانه های برنج پاکستانی نسبت به برنج ایرانی، ضخیم تر هستند ولی ساختار شکننده تری دارند.

رنگ برنج

در مقایسه بین شکل ظاهری برنج ایرانی یا پاکستانی، باید به رنگ دانه ها هم توجه شود. برنج ایرانی دانه هایی سفید رنگ، شفاف و کرمی دارند. در حالی که برنج پاکستانی، به رنگ سفید کدر و در بعضی اقلام به رنگ سفید مایل به نخودی دیده می شوند.

کیفیت و زمان پخت

اگر از آشپزهای حرفه ای بپرسید که از بین برنج ایرانی یا پاکستانی کدام را انتخاب می کنند، حتما به شما می گویند که برنج پاکستانی زمان طبخ کوتاهتری نسبت به برنج ایرانی دارد. از طرفی برنج های پاکستانی، بعد از پخت به خوبی قد می کشند و ظاهر زیبایی برای غذا فراهم می کنند. برنج های پاکستانی به ندرت شفته می شوند، بنابراین اگر آشپز مبتدی هستید، استفاده از برنج پاکستانی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 اما آشپزهای حرفه ای دوست دارند از برنج ایرانی در آشپزی خود استفاده کنند، زیرا برنج ایرانی طعم و عطر دلپذیری به غذاهای آن ها خواهد بخشید. برنج های ایرانی به ویژه برنج طارم، ماندگاری بالایی دارند و به مدت چهار تا پنج ساعت بعد از پخت به خوبی تازه می مانند.

کیفیت برنج

یکی از برجسته ترین عوامل برای مقایسه برنج ایرانی یا پاکستانی، توجه به کیفیت این دو نوع برنج است. برنج پاکستانی بعد از برنج هندی، یکی از باکیفیت ترین و بهترین برنج های خارجی می باشد. اما می توان به طور کلی بیان کرد که کیفیت برنج ایرانی از برنج پاکستانی بالاتر است، زیرا در کشت برنج ایرانی، میزان سموم کمتری استفاده شده است. هم چنین، انواعی از برنج پاکستانی وجود دارند که قبل از عرضه به بازار، تحت فرآوری های خاصی قرار می گیرند که این فرآیندها می تواند کیفیت آن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت برنج

برای اینکه بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم که برنج ایرانی یا پاکستانی را انتخاب کنیم، لازم است حتما به مهم ترین تفاوت برنج های ایرانی و پاکستانی اشاره کنیم و آن هم قیمت این دو نوع برنج است. به دنبال افزایش قیمت برنج ایرانی، واردات برنج های پاکستانی برای تنظیم بازار آغاز شد. برنج های پاکستانی بسته به کیفیت، قیمت های متفاوتی دارند اما قیمت همه انواع برنج پاکستانی نسبت به برنج ایرانی، پایین تر است.

فرق برنج ایرانی و پاکستانی

برنج پاکستانی خوبه یا برنج ایرانی؟

بعد از مقایسه ویژگی های برنج ایرانی و برنج پاکستانی، حالا زمان آن فرارسیده است که به این سوال پاسخ دهیم که برنج پاکستانی خوبه یا برنج ایرانی. انتخاب برنج ایرانی یا پاکستانی، تا حد زیادی به سلیقه، ذائقه و میزان بودجه شما بستگی دارد. اگر دنبال برنجی هستید که حتما عطر و طعم منحصر به فردی داشته باشد و قیمت آن برایتان اهمیتی ندارد، سراغ برنج های ایرانی بروید. آشپزهای حرفه ای هم به دنبال برنج ایرانی هستند تا بتوانند با غذایی خوش عطر و خوش طعم از مهمانان خود پذیرایی کنند.

اما اگر به دنبال برنجی هستید که عطر و طعم خوبی داشته باشد اما قیمت آن هم مقرون به صرفه باشد، بهترین انتخاب برای شما برنج پاکستانی است. بسیاری از رستوران دارها و هتل دارها هم از برنج های پاکستانی با کیفیت بالا استفاده می کنند که هم زمان پخت کوتاهی دارند و هم بعد از طبخ به خوبی قد می کشند. برای کسانی که آشپزی را تازه شروع کرده اند هم استفاده از برنج پاکستانی توصیه می شود، زیرا طبخ آن آسان است و شفته نمی شود.

برنج ایرانی بهتره یا برنج پاکستانی (2)

برنج ایرانی خوب از کجا بخریم؟

در مقایسه بین برنج ایرانی یا پاکستانی به این موضوع اشاره کردیم که این دو نوع از نظر شکل ظاهری و عطر با هم تفاوت دارند. اما متاسفانه بعضی از فروشندگان، برنج های ایرانی و پاکستانی را با هم مخلوط می کنند. برای کسانی که در زمینه خرید برنج تجربه زیادی ندارند، معمولا تشخیص برنج ایرانی اصل از برنج مخلوط دشوار است. برای اینکه بتوانید بر این مشکل غلبه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید برنج حتما یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید. فروشگاه سبز بهار فارس، فروشگاهی برای خرید انواع برنج ایرانی یا پاکستانی است که می توانید آن ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. تمامی کالاهای این فروشگاه، با ضمانت سلامت و اصالت کالا عرضه می شوند. امکان خرید اینترنتی هم در فروشگاه سبز بهار فراهم است و شما می توانید محصول خود را درب منزل دریافت کنید.

نتیجه گیری

با توجه به مصرف زیاد برنج در بین ایرانیان، انتخاب بین برنج ایرانی یا پاکستانی همیشه یک دغدغه مهم برای مصرف کنندگان بوده است. در این مقاله مهم ترین ویژگی های متمایز کننده برنج ایرانی و پاکستانی را با هم مقایسه کردیم. این ویژگی ها که شامل نحوه کشت، شکل ظاهری، رنگ برنج، عطر و طعم، قیمت، زمان پخت و کیفیت برنج بودند، به شما کمک می کنند تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که برنج ایرانی یا پاکستانی را انتخاب کنید. هم چنین می توانید برای خرید عمده برنج ایرانی و یا خرید عمده برنج پاکستانی چه برای خانه چه برای رستوران یا سازمان خود با سبزبهار تماس بگیرید. به این ترتیب شما می توانید خریدی مطمئن انجام دهید و محصولی با کیفیت بالا را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X