برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

راهنمای خرید لوازم کافه

لوازم کافه
فهرست محتوا

برای راه‌اندازی کافه شما باید لیستی از وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. اینکه لوازم کافه شما شامل چه وسایلی شود به میزان بودجه شما و منویی که قرار است در کافه خود ارائه دهید، بستگی دارد. همچنین شما می‌توانید برای خرید لوازم کافه از تجربه افراد شاغل در این حوزه بهره ببرید.

توجه داشته باشید که برای صرفه جویی در هزینه‌های خود می‌توانید از خرید برخی از لوازم کافه که نیاز مبرمی به وجود آن ها نیست، چشم پوشی کنید. در این مقاله سعی دارید برخی از مهمترین لوازم کافه را به شما معرفی کنیم که برای راه اندازی کافه به آن‌ها احتیاج دارید. 

چه لوازمی برای کافه نیاز است؟

لوازم کافه که باید خریداری کنید، می بایست با منوی کافه و نیاز شما متناسب باشد. اینکه قرار است در کافه نوشیدنی سرد اماده کنید و یا نوشیدنی گرم و یا اینکه آیا در کنار نوشیدنی قصد سرو کیک و وافل و دسر را هم دارید یا خیر، همگی در تعیین کننده لیست لوازم کافه است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برخی از کاربردی‌ترین لوازم کافه شامل موارد زیر می‌شود:

  1. قهوه ساز
  2.  اسپرسوساز
  3. آسیاب قهوه
  4. مخلوط کن
  5. بلندر فراپه و اسموتی
  6. دستگاه آیس تی
  7. آبمیوه گیری
  8. شیکر
  9. سیلو
  10. قهوه جوش
  11. لوازم رست قهوه
  12. تمپر
  13. ترازو
  14. چایساز
  15. پارچ شیر
  16. مواد اولیه مصرفی
  17. تستر و فر
  18. یخچال فریزر
  19. دستگاه یخ ساز
  20. شوکیس یا یخچال ویترینی
  21. قفسه بندی یا کابینت
  22. سینک و ظرفشویی
  23. ظروف سرو و پذیرایی
  24. مبلمان و میز و صندلی و دکوراسیون
  25. میز آماده‌سازی سفارشات
  26. دستگاه تصفیه آب
  27. تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تهویه هوا
  28. تجهیزات لازم جهت نظافت
  29. دوربین مداربسته
لوازم کافه

معرفی لوازم کافه

  1. قهوه ساز: قهوه ساز که کاربرد آن دم کردن قهوه است، یکی از دستگاه‌های مهم در چک لیست لوازم کافه محسوب می‌شود.
  2. اسپرسوساز: یک دستگاه اسپرسوسازباکیفیت و حرفه‌ای قهوه خوش عطر و طعمی تحویل شما می‌دهد. مدل‌های مختلفی از این دستگاه در بازار است. البته اگر قصد صرفه‌جویی در بودجه خود را دارید، می‌توانید به جای اسپرسوساز از همان قهوه ساز استفاده کنید. 
  3. آسیاب قهوه: اگر پودر قهوه شما تازه باشد، قهوه عطر و طعم بهتری خواهد داشت. بنابراین یک آسیاب قهوه را به لیست لوازم کافه اضافه کنید تا به جای تهیه پودر قهوه آماده، دانه آن را تهیه و آسیاب کنید.
  4. مخلوط کن: برای تهیه انواع مختلفی از نوشیدنی‌های میکس شده مانند ماکیاتو، اسموتی، شیک، ابمیوه های ترکیبی و سایر نوشیدنی‌هایی از این قبیل به یک مخلوط کن صنعتی نیاز دارید. سعی کنید دستگاهی پرقدرت و کم صدا خریداری کنید.
  5. بلندر فراپه و اسموتی: برای تهیه آیس کافی، اسموتی و انواع فراپه‌ها می توانید در لیست لوازم کافه بلندر فراپه و اسموتی را نیز قرار دهید. طراحی این دستگاه بر پایه تولید صدای کم است. شما می توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مخلوط کن را جایگزین این دستگاه بکنید.
  6. دستگاه آیس تی: اگر در منوی کافه خود آیس تی و نوشیدنی‌های ترکیبی را قرار داده‌اید، باید برای کافه یک دستگاه آیس تی هم خریداری کنید.
  7. آبمیوه‌گیری: آبمیوه‌های طبیعی از جمله نوشیدنی‌های پرطرفدار در کافی شاپ‌ها است. از این رو در لیست لوازم کافه یک ابمیوه‌گیری کم صدا را قرار دهید.
  8. شیکر: شیکر از لوازم کافه است که برای میکس کردن بستنی و میلک شیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  9. سیلو: از لوازم ضروری کافه می‌توان به سیلو که محلی برای نگهداری بهینه قهوه است، اشاره داشت.
  10. قهوه جوش: علاوه بر اسپرسوساز شما می‌توانید قهوه را با وسایل دیگری مانند قهوه جوش‌ها اماده کنید. از انواع قهوه جوش‌ها می‌توان به موکاپات و جذوه اشاره داشت.
  11. لوازم رست قهوه: اگر رست قهوه تازه به تازه و در داخل کافه انجام شود، عطر و طعم آن دلچسب‌تر است. برای این کار باید دستگاه رست قهوه که حرارت لازم برای رست را دارد را در چک لیست لوازم کافه قرار دهید.
  12. تمپر: تمپر از لوازم کافه است که برای فشردن قهوه نیاز می‌شود. دارای دو نوع دستی و اتومات بوده و با فشردن قهوه سبب می‌شود تا اب و بخار به راحتی از قهوه عبور کند و بدین ترتیب قهوه باکیفیتی خواهید داشت.
  13. ترازو: در انواع قهوه‌ها وزن قهوه که به گرم است، تعیین کننده نوع آن می‌باشد. از این رو باید در لوازم کافه خود یک ترازو با دقت بالا داشته باشید.
  14. چایساز: دستگاه چایساز از لوازم ضروری کافه است. چرا که می‌تواند در مدت زمان کوتاهی سفارش چای مشتری را اماده کند.
  15. پارچ شیر: برای نوشیدنی‌هایی که در آن شیر بکار برده شده، نیازمند یک پارچ شیر هستید. همچنین باریستاها به کمک قسمت سرریز پارچ شیر می‌توانند طرح‌های زیبایی که در نظر دارند را بر روی سطح قهوه پیاده کنند.
لوازم کافه
  1. مواد اولیه مصرفی: قهوه، چای، بستنی، شکر، شکلات، شیر، کاکائو، مواد تهیه کیک، میوه و … از جمله مهم‌ترین مواد مصرفی در کافه است.
  2. تستر و فر: اگر قصد دارید علاوه بر نوشیدنی، کیک و کلوچه یا غذاهایی مانند ساندویچ و پیتزا و… را در کافه سرو کنید، باید یک تستر یا فر نیز به لیست لوازم کافه اضافه کنید.
  3. یخچال فریزر: برای نگهداری مواد اولیه قاعدتا به یخچال نیاز دارید، از آنجایی که دسترسی به مواد باید راحت و سریع باشد، می‌توانید از یخچال‌های زیر کانتری استفاده کنید.
  4. دستگاه یخ‌ساز: برای نوشیدنی‌های سرد به یخ احتیاج پیدا می‌کنید. از این رو می‌توانید دستگاه یخ‌ساز را تهیه و از آن قالب‌های مختلف یخ را دریافت کنید.
  5. شوکیس: شوکیس یا همان یخچال ویترینی برای نگهداری بهتر مواد غذایی، کیک‌ها، میوه‌ها و بستنی‌ها استفاده می‌شود و همچنین نمای زیبایی هم به محیط کافه می‌بخشد.
  6. قفسه‌بندی و کابینت: از لوازم کافه که وجود آن ضروری است، قفسه‌بندی کافه می‌باشد. قفسه‌بندی شما باید به نحوی باشد که به کافه نظم بدهد و از طرفی دسترسی شما به همه بخش‌ها راحت و آسان باشد.
  7. سینک و ظرفشویی: جهت شستن ظروف سینک را نیز در چک لیست لوازم کافه قرار دهید.
  8. ظروف سرو و پذیرایی: ظروفی که در کافه استفاده می‌کنید، تأثیر زیادی بر جذب مشتری دارد. پس سعی کنید از ظروف تمیز با طراحی زیبا یا با لوگوی خودتان استفاده کنید.
  9. مبلمان و دکوراسیون: مبلمان تا حد زیادی تعیین کننده زیبایی کافه است. از آنجایی که افراد برای تجربه محیطی آرامش بخش به کافه می‌آیند، دکوراسیون شما باید آرامش بخش و زیبا باشد.
  10. میز آماده‌سازی سفارشات: مسلما برای اماده کردن سفارشات به یک میز کار نیاز دارید. این میز کار می‌تواند استیل، چوبی یا پلی اتیلن بوده و کار بر روی آن راحت باشد.
  11. دستگاه تصفیه آب: بخش زیادی از تهیه قهوه را اب تشکیل می‌دهد. حال اگر این آب از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و یا سختی بالایی داشته باشد، قهوه شما طعم خوبی نخواهد داشت.
  12. تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تهویه هوا: متناسب با فضایی که در کافه دارید، باید تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و تهویه مناسبی را تعبیه کنید تا مشتریانتان بخاطر نبود تهویه مناسب و یا گرمی و سردی فضا کافه را ترک نکنند.
  13. تجهیزات لازم جهت نظافت: از ابتدایی‌ترین لوازم کافه می‌توان لوازم نظافتی را نام برد. چرا که کافه شما باید همواره تمیز و مرتب باشد.
  14. دوربین مدار بسته: یکی از تجهیزاتی که برای اخذ پروانه کسب توسط ارگان‌های مربوطه مورد بازرسی قرار می‌گیرد، دوربین مدار بسته است. پس برای اخذ پروانه و ایمنی کافه خودتان نسبت به نصب دوربین مدار بسته در کافه اقدام کنید.
لوازم کافه

کلام آخر درباره لوازم کافه

در این مطلب انواع لوازم کافه که برای راه‌اندازی کافه مورد نیاز بود را به شما معرفی کردیم‌. شما می‌توانید متناسب با بودجه و نیاز خود برخی از این موارد را حذف کرده و یا موارد دلخواه خود را به لیست لوازم کافه اضافه کنید. با استفاده از این راهنمای جامع می‌توانید با خیال راحت نسبت به تهیه لیست لوازم کافه خود اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان