برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

بازار قهوه ایران چطور است؟

بازار قهوه ایران
فهرست محتوا

همانطور که می‌دانید، برای ورود به هر حیطه کاری باید تمام جوانب آن را بررسی کرده و آنگاه برای ورود به آن تصمیم‌گیری کنید. به تبع در مورد ورود به بازار قهوه ایران نیز این موضوع صدق می‌کند و شما باید تمام فاکتورهای مربوط به این رسته شغلی را بررسی کرده و از راهنمایی فعالان این حوزه بهره ببرید.

یکی از دلایلی که شاید افراد را برای ورود به بازار قهوه ایران ترغیب می‌کند، رشد فعالان این حوزه است. تا یک دهه گذشته اگردر پیاده‌رو قدم می‌زدید، شاید تعداد کافه‌های شهر به تعداد انگشتان دست بود. اما اکنون شاهد افزایش تعداد کافه‌ها و فروشندگان قهوه هستیم.

ورود به بازار قهوه ایران در وضعیت کنونی سوددهی دارد؟

همان‌گونه که در بخش قبل به آن اشاره شد، رو به رشد بودن آمار کافی شاپ‌ها فروشگاه‌های قهوه یا قهوه فروشی‌ها سبب شده تا افراد به فکر سرمایه‌گذاری در بازار قهوه باشند اما باید این موضوع را در نظر گرفت که این حوزه در برخی از مناطق به حالت اشباع درآمده است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

اشباع شدن یک حوزه کاری به معنی افزایش نیاز به رقابت‌پذیری شاغلان آن حوزه است. یعنی اگر به عنوان مثال 5 کافه در یک شهر قرار دارد و شما قرار است ششمین کافه را افتتاح کنید، باید خلاقیتی برای متفاوت بودن از رقیبان خود داشته باشید.

نتیجه ابتکار عمل و ایده های خلاقانه شما در راه اندازی کافی شاپ، قهوه فروشی و یا فروشگاه قهوه خود را در جذب مشتری و افزایش درآمدتان نسبت به سایر رقبا نشان خواهد داد. پس برای جلو زدن از دیگر رقبا در این عرصه باید چیزی برای متمایز بودن داشته باشید.

بازار قهوه ایران

بررسی بازار قهوه ایران

اگر در سال‌های گذشته قصد ورود به بازار قهوه ایران را داشتید می‌توانستیم تضمین بیشتری برای موفقیت و سودآوری به شما بدهیم. اما رو به رشد بودن صنایع فعال دراین حوزه و از طرفی محدودیت واردات برای قهوه و افزایش نرخ ارز سبب شد تا ورود به بازار قهوه ایران یک سرمایه‌گذاری ریسکی باشد.

البته لازم به ذکراست که اگرچه افزایش نرخ ارز و اعمال محدودیت‌ها برای واردات قهوه، میزان ورود قهوه‌های برند خارجی نظیر ایلی، لاوازا و دیگر برندها را کم کرد. اما در قبال آن تولیدکنندگان داخلی برای پوشش این خلا اقدام به تولید و رست قهوه کردند و اکنون برندهای داخلی زیادی در این حوزه فعالیت دارند.

از این مطالب می‌توان استنباط کرد که گرچه بازار قهوه ایران در برخی مناطق رو به اشباع رفته اما رو به رشد بودن کارخانجات داخلی تولیدکننده و رو به رشد بودن صنایع این حوزه نشانگر استقبال بالای مردم از قهوه و صنعت قهوه بوده و این وضعیت حالت رو به رشد دارد.

موفقیت شما در بازار قهوه ایران به این بستگی دارد که چقدر دقیق و موشکافانه مسائل مربوط نظیر میزان سرمایه، میزان درآمد، دستگاه‌های لازم و هزینه آن، محل راه‌اندازی مغازه یا کافی شاپ و سایر فاکتورهای دخیل را بررسی کرده و با افراد فعال در این عرصه‌ها مشورت کرد باشید.

آیا وارد بازار قهوه ایران بشویم؟

اگر تصمیم جدیتان برای ورود به بازار قهوه ايران را گرفته و بررسی‌های لازم را انجام داده‌اید، باید بگوییم که برای انجام این کار امروز بهتر از فردا است. اگر درانجام این کار تعلل کرده و آن را به آینده موکول کنید، به تبع باید در آن زمان وقت، انرژی و هزینه بیشتری را برای پیاده کردن آنچه در ذهن دارید، صرف کنید.

پیش از ورود به بازار قهوه باید ابتدا مشخص کنید که قصد ورود به کدام یک از حیطه‌های این صنعت را دارید. چرا که در حیطه‌های مختلف بازار قهوه ایران میزان هزینه‌ای که باید به جهت سرمایه‌گذاری اولیه بپردازید، متفاوت است. درادامه انواع مشاغل موجود در بازار قهوه ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

پخش و یا ویزیتوری قهوه، قهوه فروشی، فروشگاه قهوه و کافی شاپ انواع مشاغل در حیطه بازار قهوه ایران هستند. برای اقدام به فعالیت در هر یک از مشاغل مذکور علاوه بر سرمایه باید مهارت‌های مختلفی را نیز بلد باشید تا بتوانید در کار خود برندسازی کرده و نام آشنا شوید.

بازار قهوه ایران

انواع کسب کارها در بازار قهوه ایران

پخش و یا ویزیتوری قهوه یکی از حوزه‌های فعالیت در بازار قهوه است.برای این کار شما باید سه مهارت خود را به خوبی تقویت کنید. یکی از این مهارت ها آشنایی کامل با انواع قهوه ها و دیگری مهارت بازاریابی و فروش است. مهارت دیگری که باید در خود تقویت کنید، ارتباط گیری خوب و صمیمی با مشتریانتان می باشد.

ویزیتوری قهوه به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد. اما برای سود بیشتر باید به سراغ تامین‌کنندگان عمده با قیمت مناسب و البته کیفیت خوب بروید تا مشتریان ثابت خود را حفظ کنید. برای گسترش این کار در شهرهای بزرگ می توانید جذب نیرو کرده و محدوده پخش و فروش خود را گسترده کنید.

قهوه فروشی از دیگر مشاغل در حوزه بازار قهوه ایران است که به نوعی همان پخش قهوه را در مکانی متمرکز انجام می دهد. البته در قهوه فروشی‌ها بعضا سرو قهوه و یا فروش سایر ملزومات قهوه نظیر شکلات نیز انجام می‌شود. برای تأسیس قهوه فروشی به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارید.

اگر قصد ورود به بازار قهوه ایران را دارید، راه‌اندازی فروشگاه قهوه یکی از گزینه‌های پیش روی شماست.در فروشگاه قهوه علاوه بر فروش قهوه، دستگاه‌ها و سایر ملزومات آن نیز به فروش می‌رسد و گاهی تعمیرات دستگاه‌های قهوه نیز در آن صورت می‌پذیرد. این حیطه شغلی سرمایه بیشتری را می‌طلبد.

اولین گزینه‌ای که علاقمندان ورود به بازار قهوه ایران به آن فکر می‌کنند، افتتاح یک کافی شاپ است. چرا که کافی شاپ می‌تواند سود خوبی را با خود به همراه داشته باشد. البته به صرفه بودن کافی شاپ و متناسب بودن هزینه و درآمدهای آن به این بستگی دارد که ابتدا اطلاعات لازم را کسب کرده و از متخصصان این حوزه راهنمایی بگیرید.

کلام آخر

اینکه “در شرایط کنونی ورود به بازار قهوه ایران به صرفه است یا خیر؟” می‌توان گفت سوال همه کسانی است که می‌خواهند سرمایه خود را در این حوزه بگذارند. می‌توان گفت تا زمانی که شما پاسخ این سوال را از زوایای مختلف بررسی نکردید، آماده ورود به این عرصه نخواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان