برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

در خرید دانه فله قهوه به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید دانه فله قهوه
فهرست محتوا

خرید دانه فله قهوه مزایا و معایب خاص خود را دارد و شما برای انجام یک خرید موفق باید با نکات مهم در خرید دانه فله قهوه آشنا باشید. در این مقاله انواع دانه قهوه موجود در بازار، مزایا و معایب خرید دانه قهوه فله و نحوه تشخیص کیفیت آن را با هم بررسی می‌کنیم تا در زمان خرید قهوه دانه‌های باکیفیتی را خریداری کنید.

انواع دانه فله قهوه

اگر قصد خرید قهوه برای کافه یا قهوه فروشی خود را دارید، خرید دانه فله قهوه برای شما بهتر است. چرا که دانه پودر قهوه در مقایسه با دانه آن در مدت زمان کمتری با هوا واکنش داده و عطر و طعم ابتدایی خود را از دست می‌دهد. حال برای خرید دانه فله قهوه باید ابتدا با انواع آن آشنا باشید.

وقتی برای خرید دانه فله قهوه به بازار بروید، مشاهده می‌کنید که چند نوع دانه قهوه با میزان عطر و طعم متفاوت در بازار موجود است. اما در مجموع استفاده از دو نوع دانه قهوه عربیکا و ربوستا رایج‌تر بوده و این دو نوع فراوانی بیشتری دارد. دانه قهوه لیبریکا و اکسلسا نیز از انواع دانه‌های قهوه است که فراوانی بسیار کمی داشته و معمولا در بازار یافت نمی‌شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

دانه قهوه عربیکا در مقایسه با ربوستا عطر بیشتر اما کافئین کمتری دارد و طعم آن مایل به ترش است. عربیکا بومی کشور اتیوپی بوده و اکنون بیشتر در کشورهایی نظیر آمریکای جنوبی، آمریکای مرکزی و آفریقا کشت می‌شود. قیمت این قهوه که محبوب‌ترین نوع قهوه می‌باشد در مقایسه با ربوستا کمی گرانتر است.

دانه قهوه ربوستا طعم تلخ‌تر و کافئین بیشتری داشته و قیمت آن نیز نسبت به عربیکا کمتر است. معمولا برای تهیه اسپرسو از این نوع دانه استفاده می‌شود. اگر برای خرید دانه فله قهوه بروید و انتخاب شما قهوه ربوستا باشد، می توانید قهوه ربوستا اندونزی، برزیل و ویتنام که جزو بزرگترین کشورهای تولیدکننده قهوه هستند را خریداری کنید.

خرید دانه فله قهوه

مزایای خرید دانه فله قهوه

افرادی که به سراغ خرید دانه فله قهوه می‌روند، عموما صاحبان کافی شاپ‌ها، قهوه فروشی‌ها و یا فروشگاه‌های قهوه هستند که می‌خواهند از شات‌های قهوه خود سود بیشتری ببرند. به همین دلیل به سراغ خرید دانه فله قهوه می‌روند چون قیمت تمام شده آن کمتر بوده و این اصلی‌ترین مزیت آن است.

هنگامی که برای خرید دانه فله قهوه می‌روید، باید بدانید که بازه قیمتی دانه فله قهوه‌های مختلف متفاوت بوده و در حال حاضر بطور میانگین در حدود 400 الی 500 هزار تومان است. البته شما می‌توانید دانه فله قهوه با قیمت کمتر از این مقدار را هم پیدا کنید. اما در قیمت‌های بسیار ارزان دیگر نباید انتظار کیفیت خوبی را داشته باشید.

معایب خرید دانه فله قهوه

  • معایب خرید دانه فله قهوه را می‌توان از چند جهت مورد بررسی قرار داد. یکی از معایب مهم خرید دانه قهوه فله این است که ممکن است قهوه به شکل قاچاق وارد شده باشد. قهوه قاچاق قهوه‌ای است که فرآیند رست آن با نظارت بهداشت صورت نگرفته و آرم سیب سلامت ندارد. پس در زمان خرید دانه فله قهوه باید به داشتن آرم سیب سلامت توجه کنید.  
  • از دیگر معایب خرید دانه فله قهوه می‌توان به ترکیب دانه‌های مختلف و شاید هم بی‌کیفیت و فروش آن تحت عنوان یک نوع قهوه باکیفیت توسط برخی از فروشندگان و عمده فروشان نامعتبر اشاره داشت. به همین دلیل است که اگر قهوه به عنوان قهوه باکیفیت اما با قیمت بسیار ارزان به شما پیشنهاد شد، باید به خلوص آن شک کنید.
  • اگر در صنعت قهوه تازه کار هستید و برای خرید دانه فله قهوه می‌روید، باید توجه داشته باشید که قهوه کهنه و مانده را به شما نفروشند؛ از آنجایی که قهوه فله تاریخ تولید ندارد، شما باید خودتان بتوانید از روی ظاهر و عطر و طعم آن تازگی یا کهنگی قهوه را تشخیص دهید. برای این کار می‌توانید مقدار کمی از قهوه را دم کرده و تست کنید.
خرید دانه فله قهوه

نحوه تشخیص کیفیت در زمان خرید دانه فله قهوه

به عنوان صاحب یک کافه، قهوه فروشی و یا فروشگاه قهوه باید در زمان خرید دانه فله قهوه توانایی تشخیص قهوه باکیفیت و مرغوب از قهوه بی‌کیفیت را داشته باشید. در این قسمت برخی از مهم نکات مربوط به تشخیص قهوه با کیفیت در زمان خرید دانه فله قهوه را برای شما عنوان می‌کنیم.

  • اولین چیزی که در زمان خرید دانه فله قهوه باید به آن توجه کنید، نوع بسته‌بندی دانه و محل قرار گیری آن است. اگر بسته بندی به ورود هوا عایق نبوده و در محلی مرطوب قرار گرفته باشد، قهوه از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.
  • اگر دانه قهوه‌ای که تهیه می‌کنید مدت زمان کمتری را در فرآیند رست سپری کرده باشد و رنگ آن تیره مایل به مشکی نباشد، عطر و طعم دلپذیرتری خواهد داشت.
  • اگر بر روی کیسه یا بسته‌بندی قهوه زمان رست آن نوشته نشده بود، این اطلاعات را از فروشنده بپرسید. جرا که اگر بیشتر از 3 هفته از رست قهوه گذشته باشد، دیگر آن تازگی و عطر اولیه را نخواهد داشت.
  • هنگام خرید دانه فله قهوه به سطح دانه دقت کنید. دانه‌ای که باکیفیت و مرغوب باشد، سطح چرب و روغنی ندارد.
  • در زمان خرید دانه فله قهوه باید به دستگاهی که در اختیار دارید هم توجه کرده و نوع قهوه‌ای که با دستگاه شما تهیه می شود را خریداری کنید.

کلام آخر برای خرید دانه فله قهوه

اگر هنگام خرید دانه فله قهوه اطلاعات خود را بالا برده و انواع قهوه را بشناسید، دیگر می‌توانید به راحتی قهوه باکیفیت مدنظر خود را تهیه کنید. توجه داشته باشید که نباید کیفیت قهوه را فدای قیمت ارزان‌تر کرد. چرا که با این کار طبیعتا مشتریان ثابت خود را از دست خواهید داد.

2 Comments

  1. ح.سیدی گفت:

    یکی از چیزایی که من همیشه بهش توجه می‌کنم نوع دانه‌هاست.
    عربیکا رو بیشتر می‌پسندم چون طعمش ملایم‌تره. روبوستا بیشتر برای کسایی خوبه که طعم تلخ‌تر و قوی‌تر دوست دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان