برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

نکات طلایی در خرید دانه عمده قهوه

خرید دانه عمده قهوه
فهرست محتوا

خرید دانه عمده قهوه اگر چه مقرون به صرفه است، اما به همه مصرف‌کنندگان قهوه پیشنهاد نمی‌شود. در صورتی که شما صاحب رستوران، کافی شاپ، فروشگاه قهوه، قهوه فروشی و یا پخش کننده قهوه باشید، در آن صورت خرید دانه عمده قهوه به شما پیشنهاد می‌شود. در غیر این صورت خرید قهوه بسته‌بندی و شرکتی برایتان بهتر است.

پیش از خرید دانه عمده قهوه باید اطلاعات کاملی را درباره این کار کسب کرده باشید تا سرتان کلاه نرود. در این مطلب به موضوعاتی همچون مزایا و معایب خرید دانه عمده قهوه، نحوه تشخیص کیفیت دانه و نکات مهم در زمان خرید دانه عمده قهوه خواهیم پرداخت.

مزایا خرید دانه عمده قهوه

خرید دانه عمده قهوه مزایایی را برای خریداران عمده به همراه دارد که آن‌ها را ترغیب به خرید دانه عمده قهوه می‌کند. این خریداران همانطور که گفته شد عموما صاحبان کافه‌ها و رستوران‌ها و یا مراکز پخش قهوه هستند که فروش قهوه در آن زیاد است. از جمله مزایای خرید دانه عمده قهوه می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

  • قیمت مقرون به صرفه: عمده فروشان قهوه با خرید و فروش قهوه در مقیاس بالا روبرو هستند و به همین سبب مانند سایر موادی که در حالت عمده ارزان‌تر است، قهوه نیز زمانی که به شکل عمده خریداری شود، ارزان بوده و سود بیشتری را برای شما به دنبال دارد.
  • صرفه جویی در وقت و انرژی: در خرید دانه عمده قهوه دیگر نیازی به مراجعه زود به زود به فروشگاه‌های قهوه نخواهید داشت و بدین ترتیب در وقت و انرژی خود صرفه جویی می‌کنید.
  • تنوع قهوه: عمده فروشان معمولا انواع مختلفی از قهوه‌ها با قیمت‌های مختلف را برای خریدار موجود می‌کنند و به همین خاطر در خرید دانه عمده قهوه شما می‌توانید با خرید قهوه‌های متنوع، منوی متنوع‌تری نیز داشته باشید.
  • تضمین کیفیت: اگر قهوه خود را از عمده فروش و یا فروشگاه معتبری تهیه کرده باشید، فروشنده به شما ضمانت کیفیت خواهد داد. پس سعی کنید در خرید دانه عمده قهوه به اعتبار فروشگاه توجه کنید.
خرید دانه عمده قهوه

معایب خرید دانه عمده قهوه

خرید دانه عمده قهوه علاوه بر مزایایی که در قسمت بالا عنوان شد، معایبی را نیز به همراه دارد که در این بخش به آن می‌پردازیم.

  • عدم اطمینان از کیفیت: وقتی قهوه شرکتی تهیه می‌کنید تمام مشخصات محصول بر روی بسته بندی درج شده اما در خرید دانه عمده قهوه محصولی که خریداری می‌کنید در واقع بی شناسنامه است و شما باید با مهارت و تخصص خودتان بتوانید کیفیت قهوه را تشخیص دهید.
  • بسته‌بندی نامناسب: از عمده‌ترین ایرادات دانه عمده قهوه این است که بسته‌بندی مناسبی ندارد که این موضوع می‌تواند اثر بالایی بر روی عطر و طعم دانه‌های قهوه داشته باشد.
  • نیاز به مراقبت بیشتر: در زمان خرید دانه عمده قهوه باید توجه کنید که این مقدار خریداری شده برای مصرف چه مدت شما خواهد بود و سعی کنید به قدری تهیه کنید که امکان نگهداری این مقدار با شرایط بهینه را داشته باشید.

دانه قهوه عمده به دلیل عدم وجود بسته‌بندی مناسب نیازمند ذخیره‌سازی در فضایی مناسب است. بهتر است، محل نگهداری دانه در جایی خنک، کم نور بوده و دانه قهوه در معرض هوا و رطوبت نباشد.

نحوه تشخیص کیفیت در خرید دانه عمده قهوه

اگر در زمینه قهوه اطلاعات و مهارت خوبی داشته باشید، در زمان خرید دانه عمده قهوه با چالش کمتری مواجه می‌شوید و می‌توانید قهوه مرغوب را از قهوه بی‌کیفیت تشخیص دهید. برخی از صاحبان کافه و یا فعالان این صنعت هنگام خرید از روی ظاهر دانه به کیفیت آن پی می‌برند.

در مقابل برخی دیگر از افراد شاغل در این زمینه معتقدند برای خرید دانه عمده قهوه باید قهوه را دم کرده و با توجه به عطر و طعم آن درباره کیفیت آن نظر داد. در این قسمت برخی از ترفندهای تشخیص کیفیت قهوه را به شما ارائه می‌دهیم تا با استفاده از آن به میزن کیفیت دانه قهوه پی ببرید.

اگر می خواهید بدانید که چگونه می‌شود با دیدن دانه قهوه به کیفیت آن پی برد، به این موارد توجه کنید:

  • دانه‌های قهوه مرغوب سطح روغنی و چرب ندارد.
  • دانه‌های قهوه باکیفیت از نظر رنگ یکدست است. البته دانه‌ها می‌تواند تا حداکثر دو رنگ باشد. اما بیشتر از دو رنگ، نامرغوب بودن دانه را نشان می‌دهد.
  • در خرید دانه عمده قهوه به اندازه دانه توجه کنید. چرا که در قهوه مرغوب اندازه دانه‌ها یکسان بوده و یا در دو اندازه است.
خرید دانه عمده قهوه

چنانچه قصد دارید برای خرید دانه عمده قهوه مقداری از آن را دم کرده و سپس نظر بدهید، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • عطر و بوی قهوه بعد از دم کردن چگونه است؟ اگر قهوه شما عربیکاست باید بوی تلخ همراه با رایحه میوه‌ای داشته باشد و اگر ربوستاست دارای رایحه تلخ خواهد بود.چنانچه پس از دم کردن دانه بوی روغن سوخته بلند شد، دانه قهوه مرغوب نیست.
  • طعم قهوه: توصیه می‌شود قهوه را داغ داغ میل نکنید. بگذارید کمی خنک شود و سپس از آن بنوشید. اگر با گذشت 5 دقیقه از خوردن آن حس خشکی دهان داشتید، قهوه مرغوب نیست.
  • خامه قهوه: روی سطح قهوه های مرغوب یک لایه کف یا خامه تشکیل خواهد شد.

نکات مهم در زمان خرید دانه عمده قهوه

علاوه بر آنچه تاکنون درباره خرید دانه عمده قهوه گفته شد، شما باید در زمان خرید عمده به موارد زیر هم توجه داشته باشید.

  • نوع قهوه اینکه عربیکا است یا ربوستا.
  •  درجه رست دانه که اگر تیره باشد رست بالا و اگر روشن‌تر باشد رست پایین است.
  •  تاریخ رست که باید نزدیک به تاریخ خرید باشد.
  • قیمت قهوه و متناسب بودن آن به نوع و کیفیت قهوه.
  • معتبر بودن فروشنده برای ارائه تضمین کیفیت.
  • در نظر گرفتن شرایط پرداخت اینکه فروشنده امکان پراخت قسطی را فراهم آورده یا خیر.

کلام آخر درباره خرید دانه عمده قهوه

در این مقاله سعی کردیم تا همه نکات لازم در هنگام خرید دانه عمده قهوه را به شما ارائه دهیم تا حتی اگر تجربه‌ای هم در این حوزه ندارید، بتوانید با این راهنمای خرید و ترفندهای گفته شده در زمان خرید دانه عمده قهوه از کیفیت و مرغوبیت قهوه خریداری شده اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان