برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

راهنمای جامع شغل قهوه فروشی و راه‌اندازی فروشگاه قهوه

قهوه فروشی
فهرست محتوا

در شغل قهوه فروشی هم مانند سایر مشاغل برای اینکه یک کسب و کار پر رونق داشته باشید و در این مسیر موفق شوید، لازم است ابتدا آموزش‌های مربوط به این کار را دیده و در این زمینه اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرید.

صاحب فروشگاه قهوه یا قهوه فروشی باید فردی کاربلد و حرفه‌ای در زمینه قهوه باشد و انواع قهوه و با طعم‌های مختلف قهوه را بشناسد. هر چه صاحب قهوه فروشی اطلاعات بیشتری درباره این نوشیدنی خوشمزه داشته باشد، می‌تواند با میکس دانه‌های مختلف قهوه و خلق طعم‌های جدید مشتریان زیادی را به مغازه خود جذب کند.

قهوه فروشی

مراحل راه‌اندازی یک قهوه فروشی

۱. سرمایه اولیه و مقدار بودجه خود را مشخص کنید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

بعد از تصمیم‌گیری درباره راه‌اندازی یک فروشگاه قهوه بهتر است، برنامه‌ریزی کرده و هزینه کارهایی را که لازم است انجام دهید، با مقدار بودجه خود مطابقت دهید. ابتدا لیستی از هزینه‌ها جمع‌آوری کرده و سپس سرمایه‌ مورد نیاز جهت آغاز کار را فراهم کنید. میزان سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک قهوه فروشی بسته به عوامل مختلف متفاوت است. اینکه یک فروشگاه در کجای شهر راه‌اندازی شود یا متراژ فروشگاه چقدر باشد، همگی می‌تواند بر سرمایه اولیه‌ای که لازم است تاثیر بگذارد.

اگرچه نمی‌توان به صورت دقیق مقدار سرمایه اولیه برای شروع کار قهوه فروشی را بیان کرد، اما می‌توان حدودا هزینه اولیه برای شروع کار را ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون در نظر گرفت. این مبلغ برای هر کدام از شهرهای ایران متفاوت بوده و به ویژه در کلان شهرها بیشتر لست.

 این مبلغ همانطور که در بالا اشاره کردیم ممکن است متناسب با شرایط شخصی شما تغییر کند و ارقام بیشتر یا کمتر شود. دکور فروشگاه، اندازه مغازه، موقعیت مکانی فروشگاه، میزان خرید اجناس همگی از موارد تاثیرگذار بر هزینه اولیه هستند.

۲. مهارت این کار را یاد بگیرید.

بهترین مسیر برای رسیدن به موفقیت در زمینه قهوه فروشی یادگیری مهارت این کار است. برای اینکه بتوانید در شغل قهوه فروشی موفق شوید، باید مهارت‌هایی را یاد بگیرید. از جمله این مهارت‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

 بازاریابی محصول و ترفندهای فروش، آشنایی با قهوه خام و روش‌های رست، مهارت میکس قهوه و استفاده از مشتقات حاصل از قهوه، توانایی برقراری ارتباطات با مشتریان و ارائه اطلاعات صحیح به آنان در زمینه قهوه، مهارت نگهداری اصولی انواع مختلف قهوه بدون فاسد شدن، شناخت بازار قهوه و رقبای خود.

۳. مکان مناسبی انتخاب کنید.

انتخاب یک مکان مناسب برای شغل قهوه فروشی از واجبات است. به نظر شما یک مکان مناسب برای راه‌اندازی یک فروشگاه قهوه چه ویژگی‌هایی دارد؟ قطعا یک مکان مناسب برای افتتاح قهوه فروشی مکانی است که پر رفت وآمد باشد. مکان‌هایی مانند: محدوده بازارهای شلوغ، اطراف دانشگاه‌ و مدارس، مکان‌های تجاری تفریحی و… جز مکان‌هایی هستند که راه‌اندازی قهوه فروشی در آنجا می‌تواند سوددهی بالایی داشته باشد.

۴. لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

لیوان یکبار مصرف، آسیاب قهوه، ترازوی دیجیتالی، ظروف و سیلوهای نگهداری قهوه، پاکت و کیسه‌های مخصوص فروش قهوه و وسایلی از این قبیل وسایل پرکاربرد و ضروری مغازه قهوه فروشی است.

۵. قهوه را از فروشندگان معتبر بخرید.

شما به عنوان صاحب یک قهوه فروشی باید با فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش قهوه که قهوه باکیفیتی را عرضه می‌کنند، آشنا باشید و قهوه مورد نیاز خود را به صورت تازه به تازه از این فروشگاه‌ها تهیه کنید.

قهوه فروشی

درآمد حاصل از قهوه فروشی چقدر است؟

قهوه فروشی درحال حاضر از سود و درآمد مناسبی برخوردار است. اما باید در نظر داشت که ارقام سود و درآمد قهوه فروشی ممکن است، با توجه به شرایط، متغییر باشد. یک قهوه فروش برای اینکه بتواند از سود مناسبی برخوردار باشد، می‌تواند روش‌های مختلفی را به کار ببرد. برای مثال در کنار فروش قهوه، فروش لوازم مختلف و کاربردی قهوه، آماده‌سازی قهوه و سرو آن در محل گزینه‌های خوبی برای چند برابر کردن سود حاصل از قهوه فروشی است.

راه دیگری که به شما در جذب مشتری کمک می‌کند، طراحی یک دکوراسیون خاص و شیک است. اگر شما قهوه فروشی خود را مطابق سلیقه مشتریان طراحی کنید، مشتریان زیادی را جذب قهوه فروشی خود خواهید کرد. اطلاع دوستان و آشنایان شما از راه‌اندازی فروشگاه قهوه، یک امتیاز مثبت برای شما است. هرچه تعداد دوستان و آشنایان شما بیشتر باشد تبلیغات درباره کار شما گسترده تر خواهد بود.

بهترین تبلیغ برای فروشگاه قهوه، کیفیت قهوه است. اگر قهوه‌ای که به دست مشتری می‌دهید، دارای عطر و طعم خوب و رایحه‌ای عالی باشد، بی‌گمان مشتریان برای خرید دوباره و امتحان مزه قهوه به فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد. قبل از هر تبلیغ مجازی بر روی کیفیت قهوه خود، کار کنید تا مطمئن شوید که پودر قهوه شما یا نوشیدنی که به مشتریان ارائه می‌دهی، از کیفیت استانداردی برخوردار باشد.

قهوه فروشی

معرفی قهوه فروشی خود و تبلیغ آن

در عصر ارتباطات و رونق فضای مجازی، تبلیغ کسب و کار خود یک راه آسان برای جذب مشتری و فروش محصول است. ساخت سایت معتبر یا ایجاد یک صفحه مجازی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید عکس محصولات خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 راه دیگر برای تبلیغ قهوه فروشی، ارائه تستر محصولات خود است. افرادی که در اطراف فروشگاه ساکن هستند یا رفت و آمد زیادی به مغازه دارند با نوشیدن تستر هر یک از محصولات، جز مشتریان ثابت مغازه می‌شوند.

کلام آخر درباره قهوه فروشی

اگر مواردی مانند: انتخاب نام مناسب برای فروشگاه، کیفیت بالای قهوه، دکور شیک، قیمت مناسب و… را رعایت کنید و آموزش‌های مناسب مربوط به این کسب‌و‌کار را یاد بگیرید، بی گمان میتواند در این مسیر از رقبای خود جلوتر رفته و پیشرفت کنید. فراموش نکنید هرکاری سختی‌های مربوط به خود را دارد. اما شما باید حفظ کیفیت و رضایت مشتریان را در الویت کار خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
فروش ویژه دان سبز
اوگاندا و ویتنام
فروش ویژه قهوه فوری
گلد هندوستان