برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

10 نکته طلایی در خرید برنج فجر ایرانی | برنج فجر ایرانی را از کجا بخریم؟

برنج فجر ایرانی
فهرست محتوا

ده نکته طلایی در خرید برنج فجر ایرانی، موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. دانستن این اطلاعات، به شما کمک می کند که بتوانید برنج فجر ایرانی را با اطمینان خریداری کنید. برنج یکی از وعده های غذایی پرمصرف و محبوب بین ایرانیان است که استفاده از آن نقش مهمی در سفره های ایرانی دارد. برنج فجر ایرانی یکی از برنج هایی است که امروزه در بازار با قیمت مناسب عرضه می شود، به همین خاطر بسیاری از مصرف کنندگان تمایل دارند که این برنج را خریداری کنند. در این مقاله درباره ده نکته طلایی در خرید برنج فجر ایرانی صحبت خواهیم کرد و به این سوال پاسخ می دهیم که برنج فجر ایرانی را از کجا بخریم؟

برنج فجر چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اولین باری که برنج فجر به بازار عرضه شد، خیلی مورد استقبال مصرف کنندگان قرار نگرفت، زیرا عطر و طعم آن نسبت به سایر برنج های ایرانی کمتر بود. اما مدتی بعد پژوهشگران با انجام اصلاح نژاد، موفق به تولید برنج فجر با طعم و عطری شبیه به سایر برنج های ایرانی شدند. به همین خاطر هم هست که در حال حاضر، برنج فجر یکی از انواع برنج های پرطرفدار ایرانی محسوب می شود. برنج فجر به خاطر کیفیت مناسب، عطر و طعم دلنشین و هم چنین قیمت مناسب، اولین انتخاب برای رستوران ها و آشپزخانه ها هم هست. در ادامه درباره نکات طلایی صحبت خواهیم کرد که در هنگام خرید برنج فجر ایرانی باید به آن توجه کنید.

برنج فجر ایرانی

شکل ظاهری برنج فجر ایرانی

یکی از راه های تشخیص برنج فجر اصل و خالص، توجه به شکل ظاهری دانه های آن است. دانه های برنج فجر، ظاهری سوزنی شکل و خنجر مانند دارند. رنگ برنج فجر ایرانی، مات و استخوانی است. دانه های برنج فجر ایرانی، اغلب دانه های ریز هستند اما بعد از پخت به خوبی قد می کشند.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

بافت و ساختار برنج فجر ایرانی

دانه های برنج فجر، دانه هایی یکدست و یکنواخت هستند. برای اینکه بتوانید یکدست بودن دانه های برنج را بررسی کنید، مقداری برنج را در کف دست خود بریزید و اندازه دانه ها را با هم مقایسه کنید. دانه های برنج فجر باید تقریبا یکدست و یکنواخت باشند تا بتوان اطمینان حاصل کرد که برنج اصل و خالص است.

خشک بودن برنج فجر ایرانی

در هنگام خرید برنج فجر ایرانی، بسیار مهم است که به خشک بودن دانه های برنج دقت کنید. به طور کلی، هرچقدر میزان رطوبت موجود در دانه های برنج کمتر باشد، برنج بعد از پخت بهتر قد می کشد و به اصطلاح، بیشتر ری می کند.

سالم بودن برنج فجر ایرانی

برنج یک ماده غذایی سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است، به همین خاطر هم هست که برنج به راحتی می تواند فاسد شود. به همین خاطر مهم است که برنجی را خریداری کنید که فاقد هرگونه کپک، شپشک یا دانه های شکسته باشد. برای اینکه بتوانید سالم بودن برنج را بررسی کنید، مقداری از آن را در کف دست خود بریزید و برنج ها را به آرامی له کنید. اگر برنج به راحتی در دست شما له شد، امکان دارد که برنج کپک زده باشد.

برنج فجر ایرانی

اصل بودن برنج فجر ایرانی

متاسفانه گاهی اوقات پیش می آید که فروشگاه ها اقدام به فروش برنج مخلوط می کنند. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید برنجی که خریداری کرده اید، برنج اصل و خالص است، بهتر است مقداری از برنج را در یک ظرف آب بریزید و به مدت 4 الی 5 روز در هوای آزاد قرار دهید. اگر بعد از این مدت برنج کپک بزند، نشان دهنده این است که برنج شما اصل و خالص است.

سالم بودن برنج فجر ایرانی

یکی از مهم ترین ویژگی های برنج های ایرانی این است که این برنج ها فاقد هرگونه مواد صنعتی، افزودنی یا مواد مضر هستند. برای اینکه اطمینان پیدا کنید، برنج فجر ایرانی که خریداری کرده اید، سالم است پیشنهاد می شود مقداری از آن را در یک ظرف پر از آب بریزید. یکی از ویژگی های برنج سالم این است که سنگین است و در ته ظرف ته نشین می شود. اما اگر برنج روی آب شناور شود نشان دهنده این است که برنج پلاستیکی و ساختگی در آن وجود دارد.

ظرف مناسب برای نگهداری برنج فجر ایرانی

برنج فجر ایرانی در اغلب انبارهای فروش برنج در کیسه های پارچه ای نگهداری می شوند. زیرا این کیسه ها در برابر نفوذ حشرات مقاوم هستند. اما زمانی که برنج فجر را خریداری می کنید، بهتر است آن ها را در ظرف های پلاستیکی با درب محکم نگهداری کنید. اگر تمایل دارید که برنج ها را در کیسه نگهداری کنید، مراقب باشید که برنج ها را در محلی قرار دهید که از رطوبت دور باشند.

دمای مناسب برای نگهداری برنج فجر ایرانی

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید در هنگام خرید برنج فجر ایرانی به آن توجه کنید، این است که برنج در چه دمایی نگهداری شده است. برنج فجر ایرانی باید در دمایی خنک و دور از تابش نور خورشید و رطوبت نگهداری شود. نور خورشید باعث شکننده شدن و خرد شدن دانه های برنج می شود که کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. رطوبت هم شرایط را برای فساد و کپک زدن دانه های برنج مساعد می کند، بنابراین یکی از نکات مهم در هنگام خرید برنج فجر ایرانی، توجه به شرایط نگهداری آن است.

برنج فجر ایرانی

زمان مناسب برای خرید برنج ایرانی

به طور کلی فصل برداشت برنج، اواخر مرداد ماه است. در این زمان، قیمت برنج یک افزایش ملایم را نشان خواهد داد. گاهی اوقات فروشگاه های عرضه کننده برنج، تمایل دارند که برنج هایی را که در انبار داشته اند در پایان فصل زراعی به فروش برسانند تا بتوانند با ارائه قیمت کمتر، رضایت مشتری را جلب کنند. دقت کنید که گاهی اوقات برنج کهنه نسبت به برنج تازه، عطر و طعم کمتری دارد اما بهتر قد می کشد. بنابراین لازم است با توجه به نیاز و بودجه تان، برنج مناسب را انتخاب کنی

خرید برنج فجر ایرانی از فروشگاه معتبر

براساس مطالبی که در بالا ارائه شد، خرید برنج فجر ایرانی می تواند یک انتخاب مناسب برای مصارف خانگی و رستوران ها باشد. برای اینکه بتوانید برنج فجر ایرانی سالم و خالص را خریداری کنید، بهترین راه این است که به یک فروشگاه معتبر مثل فروشگاه اینترنتی سبز بهار مراجعه کنید. در این فروشگاه، برنج فجر ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان عرضه می گردد. بعد از ثبت سفارش، می توانید در کوتاهترین زمان ممکن، محصول درخواستی خود را با ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی در محل دلخواه خود دریافت کنید.

نتیجه گیری

 در این مقاله درباره ده نکته طلایی در خرید برنج فجر ایرانی صحبت کردیم. با دانستن این نکات، شما می توانید برنج فجر ایرانی را به درستی بشناسید، از اصل بودن و خالص بودن آن اطمینان حاصل کنید و با توجه به این دانسته ها، یک محصول سالم و خالص را خریداری کنید. هم چنین در این مقاله درباره این موضوع صحبت کردیم که بهترین راه برای خرید برنج فجر ایرانی چیست و از کجا می توان برنج فجر ایرانی را با اطمینان خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X