برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

ده تولید کننده بزرگ برنج در جهان | جایگاه ایران کجاست؟

تولید کننده بزرگ برنج در جهان
فهرست محتوا

ده تولید کننده بزرگ برنج در جهان چه کشورهایی هستند؟ این سوالی است که در این مقاله می خواهیم به آن پاسخ دهیم. در سال های اخیر، با توجه به افزایش قیمت برنج ایرانی، بازار فروش برنج های خارجی گرم تر شده است. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که کدام کشورها تولید کننده بزرگ برنج هستند و کیفیت برنج های هر کشور را با هم مقایسه کنیم. هم چنین با توجه کیفیت بالای برنج ایرانی، به این موضوع هم خواهیم پرداخت که در بین تولید کننده های بزرگ برنج در جهان، جایگاه ایران کجاست؟

اهمیت تولید برنج در کشورهای مختلف

طبق آمارهای منتشر شده، برنج پرمصرف ترین ماده غذایی در سراسر دنیاست. اگرچه، بیشترین مصرف برنج در کشورهای آسیای شرقی است، اما در همه جای دنیا برنج سهم مهمی در سبد غذایی خانواده ها دارد. کاشت برنج نیاز به شرایط آب و هوایی و دمای مطلوب دارد. بنابراین نمی توان انتظار داشت که در همه جای دنیا، برنج قابل کشت باشد. در ادامه درباره بزرگترین تولید کنندگان برنج در سراسر دنیا توضیحاتی ارائه خواهد شد.

کشور چین

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

چین اولین کشور تولید کننده برنج در جهان است و گفته می شود سالانه حدود 210 تن برنج در چین تولید و صادر می شود. شرکت بجینگ شیپولر یکی از مهم ترین شرکت های تولید کننده برنج در چین است. این شرکت توانسته است با به کارگیری جدیدترین تکنولوژی ها و تجهیزات، برنج هیبریدی را تولید کند که به نسبت برنج های معمولی، بازدهی بالاتر قابل توجهی دارند.

تولید کننده بزرگ برنج در جهان

کشور هندوستان

کشور هندوستان به خاطر میزان بارندگی و هوای گرم و مرطوبی که دارد، سرزمینی حاصلخیز برای تولید برنج است. تخمین زده شده که تقریبا 20% از برنج جهان در هند تولید می شود. این مقدار معادل حدود 160 میلیون تن برنج در سال است. شرکت های بنگال غربی، اورتار پرداش و پنجاب از مهم ترین تولید کنندگان برنج هندی هستند. در کشور هندوستان، هم برنج قهوه ای و هم برنج سفید تولید و به سراسر دنیا صادر می شود.

کشور اندونزی

بعد از چین و هند، اندونزی به عنوان سومین کشور تولید کننده برنج در جهان شناخته می شود. در حال حاضر سالیانه 70 میلیون تن برنج در این کشور تولید می شود. برای تولید این برنج، از روش های نوین و ماشین آلات مدرن استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که کشور اندونزی، خود یکی از بزرگترین مصرف کنندگان برنج هم هست.

کشور بنگلادش

کشور بنگلادش، چهارمین تولید کننده بزرگ جهان است اما ممکن است در بازارهای فروش برنج، کمتر برنج های بنگلادش را دیده باشید. حدود 70% مردم بنگلادش روی شالیزارهای برنج کار می کنند. حدود دو سوم برنجی که در بنگلادش توسط کشاورزان محلی کشت می شود، برای مصرف خود آن هاست. بنابراین بنگلادش سهم جدی در صادرات برنج به سراسر دنیا ندارد.

کشور ویتنام

طبق آمارهایی که ارائه شده است، ویتنام پنجمین تولید کننده بزرگ جهان و دومین صادر کننده برنج به سراسر جهان است. کاشت برنج در ویتنام، یک محصول اقتصادی حائز اهمیت است، تا جایی که مردم ویتنام به برنج، طلای سفید می گویند. حدود 82% از اراضی قابل کشت در ویتنام، به کشت برنج اختصاص داده شده است. 52% از برنج های ویتنامی در اطراف رودخانه مکونگ و 18% در اطراف رودخانه دلتا کشت می شود.

تولید کننده بزرگ برنج در جهان

کشور میانمار

تقریبا نیمی از زمین های کشاورزی در میانمار برای کشت برنج استفاده می شوند. در اوایل دهه 1900 میلادی، میانمار حدود سه چهارم از صادرات جهانی را به خود اختصاص داده بود، اما با جنگ جهانی دوم این مقدار کاهش پیدا کرد. در حال حاضر، میانمار ششمین تولید کننده برنج در سراسر جهان است.

کشور تایلند

در کشور تایلند، حدود 55 درصد از زمین های کشاورزی برای کشت برنج استفاده می شود و دو سوم از این برنج های تولید شده به سراسر دنیا صادر می شوند. احتمالا شما هم نام برنج یاس را شنیده باشید. این برنج، با کیفیت ترین و معطرترین برنج تایلندی است که در بازارهای ایران هم به فروش می رسد.

کشور فیلیپین

فیلیپین یکی از مهم ترین و اصلی ترین تولید کنندگان برنج در دنیا است. در حدود 8.2% از برنج صادر شده به سراسر جهان، از کشور فیلیپین تولید می شود. تولید و صادرات برنج، نقش مهمی در اقتصاد این کشور هم دارد.

تولید کننده بزرگ برنج در جهان

کشور برزیل

همان طور که قبلا اشاره شد، اکثر تولید کنندگان برنج، کشورهای آسیایی هستند. اما برزیل تنها تولید کننده بزرگ برنج در جهان است که در خارج از آسیا قرار دارد. برزیل از فناوری های جدید و تکنولوژی های به روز در زراعت و کشت برنج استفاده می کند. به همین دلیل می تواند برنج های باکیفیت را تولید و صادر کند. مهم ترین وارد کننده برنج برزیلی، آفریقا است.

کشور پاکستان

به احتمال زیاد وقتی صحبت از برنج خارجی می شود، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد برنج پاکستانی است. برنج پاکستانی، یکی از پرطرفدارترین برنج های خارجی در فروشگاه های عرضه برنج در ایران مثل فروشگاه سبز بهار فارس است که شما می توانید آن ها را با قیمت مناسب خریداری کنید. برنج های پاکستانی به خاطر عطر و بوی مطلوبی که دارند، به نام برنج های باسماتی شناخته می شوند. هم چنین این برنج ها، معمولا بعد از پخت به خوبی قد می کشند. استان های سند و پنجاب، مهم ترین تولید کننده برنج  دانه بلند پاکستانی هستند.

کشور ایران

حالا که با ده تولید کننده بزرگ برنج در جهان آشنا شدید، نوبت به آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم که جایگاه ایران کجاست؟ برنج ایرانی، برنجی با کیفیت و عطر و طعم عالی است. این برنج در سراسر دنیا پرطرفدار است و یکی از وعده های غذایی محبوب در بین ایرانیان هم محسوب می شود. در ایران به ویژه در استان های گیلان و مازندران، حدود 2 میلیون تن برنج در سال تولید می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره تولید کننده های بزرگ برنج در جهان صحبت کردیم. ده تولید کننده بزرگ برنج در جهان عبارتند از: چین، هندوستان، اندونزی، بنگلادش، ویتنام، میانمار، تایلند، فیلیپین، برزیل و پاکستان. ایران هم به عنوان یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان برنج با کیفیت و مطلوب در سراسر جهان شناخته می شود. اطلاعات ارائه شده در این مقاله، به شما کمک می کند که بتوانید بهترین و بزرگترین تولید کنندگان برنج را در سراسر دنیا بشناسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X