برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج هاشمی بهتره یا طارم؟ | برنج هاشمی بخریم یا طارم؟

برنج هاشمی بهتره یا طارم
فهرست محتوا

برنج هاشمی بهتره یا طارم؟ این سوالی است که ممکن است در هنگام خرید برنج برای شما پیش آمده باشد. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برنج هاشمی بهتره یا طارم؟ برای پاسخ به این سوال، مشخصات برنج هاشمی و طارم را بیان می کنیم. سپس قیمت برنج هاشمی و برنج طارم را بیان می کنیم. دانستن مشخصات و قیمت برنج هاشمی و طارم به شما کمک می کند که بتوانید در هنگام خرید برنج بهتر تصمیم بگیرید که برنج هاشمی یا طارم را خریداری کنید.

برنج هاشمی یا طارم؟ کدام یک را بخریم؟

اگر به فروشگاه های عرضه برنج سری بزنید، متوجه خواهید شد که برنج هاشمی و برنج طارم، هر دو از برنج های مرغوب و پرطرفدار بین ایرانیان می باشند. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که بلاخره در بین این برنج های ایرانی، برنج هاشمی یا طارم را خریداری کنید؟ برای اینکه بهتر بتوانیم به این سوال پاسخ بدهیم، در ابتدا ویژگی های برنج هاشمی و برنج طارم را بیان کرده و آن ها را با هم مقایسه می کنیم.

برنج هاشمی بهتره یا طارم

برنج هاشمی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

برنج هاشمی بعد از برنج علی کاظمی، دومین برنج مرغوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است. برنج هاشمی اولین بار در روستای چاپارخانه از توابع استان گیلان توسط شخصی به نام یوسف هاشمی کشت شد. چون این نوع برنج، محبوبیت و کیفیت بالایی داشت، نام هاشمی روی آن ماندگار شد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج هاشمی، برنجی معطر با دانه هایی پهن است. دانه های برنج هاشمی، رنگی سفید مایل به کرمی دارند. برنج هاشمی از آن برنج های مرغوب و با کیفیت فوق العاده است که در بسیاری از رستوران ها و مجالس برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شود. زیرا بعد از پخت هم ظاهر عالی به غذا می دهد و هم عطر بسیار مطبوعی دارد. به طور کلی، برنج هاشمی محصول استان گیلان است، زیرا آب و هوا و میزان بارندگی این استان برای کشت برنج هاشمی مناسب است.

برنج طارم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

برنج طارم هم یکی از انواع برنج مرغوب و پرطرفدار بین ایرانیان است. این نوع برنج اولین بار در شهرستان طارم استان زنجان کشت شد. اما در حال حاضر، در استان های گیلان و مازندران هم کشت می شود. از نظر شکل ظاهری، برنج طارم دانه هایی بلند و کشیده دارد که بیشتر به رنگ شیری دیده می شوند. برنج طارم هم مانند برنج هاشمی، برنجی معطر و خوش طعم است. در بسیاری از مجالس و مهمانی های رسمی از برنج طارم استفاده می شود، زیرا این نوع برنج ظاهری مجلسی تر و زیباتر دارد.

برنج هاشمی یا طارم؟ تفاوت های این دو برنج چیست؟

برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که برنج هاشمی یا طارم را خریداری کنید، بهتر است مقایسه ای بین ویژگی ها و مشخصات این دو نوع برنج انجام شود. مهم ترین عواملی که در مقایسه بین برنج هاشمی یا طارم مورد بررسی قرار می گیرند، عبارتند از: محل کشت، کیفیت، میزان سلامت، عطر و طعم برنج.

برنج هاشمی بهتره یا طارم

تفاوت برنج هاشمی با طارم از نظر محل کشت

همان طور که اشاره شد، برنج هاشمی فقط در استان گیلان کشت می شود. زیرا شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی در استان گیلان برای کشت برنج هاشمی مطلوب است. اما برنج طارم علاوه بر استان گیلان، در بخش هایی از استان مازندران هم کشت می شود.

تفاوت برنج هاشمی با طارم از نظر کیفیت

وقتی صحبت از کیفیت برنج ایرانی به میان می آید، کیفیت برنج هاشمی یا طارم، تقریبا با هم برابری می کند. اما با اندکی دقت در جزئیات می توان به تفاوت بین برنج هاشمی با طارم پی برد. دانه های برنج طارم معمولا محکم تر و استخوانی تر هستند، به همین خاطر در حین پخت کمتر آسیب می بینند و بعد از پخت، ظاهری کشیده و دانه دانه دارند. در عوض، برنج های هاشمی به دلیل دانه های نرم تری که دارند، بعد از پخت هم بافت نرم تری را ایجاد می کنند.

تفاوت برنج هاشمی با طارم از نظر میزان سلامت

در مقایسه بین برنج هاشمی یا طارم، باید به موضوع سلامت و ارگانیک بودن برنج هم توجه کرد. به طور کلی، برنج های هاشمی دارای میزان آفات و سم کمتری هستند، زیرا ساقه های این نوع برنج نازک تر است و در برابر کرم های ساقه خوار و آفات، میزان آسیب پذیری کمتری دارند. بنابراین برنج هاشمی نسبت به برنج طارم، سالمتر  ارگانیک تر است.

تفاوت برنج هاشمی با طارم از نظر عطر و طعم

در هنگام مقایسه عطر و طعم برنج هاشمی یا طارم، نمی توان تفاوت خاصی بین این دو نوع برنج پیدا کرد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که برنج هاشمی و برنج طارم، از نظر عطر و طعم مشابه هستند. اگرچه انواعی از برنج های هاشمی مثل برنج عطری هاشمی یا برنج دودی هستند که طی فرآوری های انجام شده، نسبت به برنج هاشمی ساده، عطر بیشتری دارند.

برنج هاشمی بهتره یا طارم

مقایسه قیمت برنج هاشمی با برنج طارم

با توجه به کیفیت مشابه برنج هاشمی و برنج طارم، معمولا تفاوت زیادی در قیمت این دو نوع برنج وجود ندارد. اگرچه، کیفیت برنج، اندازه دانه آن، میزان ری کردن، عطر و طعم و مقدار برنجی که خریداری می کنید، می تواند روی قیمت آن تاثیر بگذارد. گاهی اوقات ممکن است برنج هایی وجود داشته باشند که با قیمت پایین تر نسبت به برنج هاشمی یا طارم به فروش برسند، اما بدیهی است که این برنج ها تقلبی هستند و کیفیت برنج اصلی را ندارند. برای اینکه بتوانید یک برنج مطلوب با کیفیت عالی و هم چنین قیمت مناسب خریداری کنید، بهترین راه این است که خرید خود را از یک فروشگاه معتبر مثل فروشگاه سبز بهار فارس انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره این موضوع صحبت کردیم که برنج هاشمی بهتره یا طارم؟ و با بیان ویژگی های هر یک از این دو نوع، آن ها را با هم مقایسه کردیم. هم چنین به این موضوع پرداختیم که برنج هاشمی با برنج طارم چه تفاوت هایی دارند. یکی دیگر از نکات مهمی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است، مقایسه قیمت برنج هاشمی با طارم و بیان عوامل موثر بر قیمت این نوع برنج ها است. مطالعه این مقاله و دانستن ویژگی های هر یک از این برنج ها، به شما کمک می کند که بتوانید با اطمینان، برنجی مرغوب و با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X