برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

آیا خوردن برنج باعث افزایش میل جنسی می شود؟ | رابطه برنج و میل جنسی چیست؟

رابطه برنج و میل جنسی
فهرست محتوا

آیا خوردن برنج باعث افزایش میل جنسی می شود؟ در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که رابطه برنج و میل جنسی چیست؟ بی میلی جنسی یکی از مشکلاتی است که می تواند باعث بروز اختلافات زناشویی متعدد شود. بسیاری از افراد معتقدند که تغذیه می تواند نقش مهمی در سردمزاجی یا در نقطه مقابل آن افزایش میل جنسی شود. به همین خاطر در این مقاله درباره این موضوع صحبت خواهیم که رابطه برنج و میل جنسی چیست؟

برنج چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از اینکه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که رابطه برنج و میل جنسی چیست؟ بهتر است درباره برنج و خواص آن اندکی صحبت کنیم. برنج یک ماده غذایی محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است. برنج ممکن است به شکل برنج سفید یا برنج قهوه ای مصرف شود. اگرچه، برنج سفید طرفداران بیشتری نسبت به برنج قهوه ای دارد.

برنج ماده ای غذایی سرشار از ویتامین های گروه B، ویتامین A و مواد معدنی مثل آهن، روی، سلنیم، منیزیم و فسفر است. هم چنین دانه های برنج غنی از ترکیبات آنتی اکسیدانی مثل فلاونیک اسید هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن، از ابتلا به بیماری ها و به ویژه سرطان جلوگیری می کنند. برنج سرشار از فیبر است. وجود فیبر بالا در برنج باعث افزایش تحرک روده بزرگ و پیشگیری از یبوست شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

مصرف برنج چه فوایدی برای بدن دارد؟

مصرف برنج می تواند به سلامت عمومی بدن کمک کند. به دلیل میزان بالای فیبر و کربوهیدرات مناسب، برنج می تواند در تامین انرژی بدن موثر باشد. هم چنین به دلیل وجود سلنیم می تواند به سلامت قلب کمک کند. وجود ویتامین های گروه B می تواند هم روی سلامت دستگاه گوارش و هم چنین سلامت پوست تاثیر بگذارد. دانه های برنج حاوی میزان اندکی سدیم هستند، بنابراین مصرف برنج می تواند از افزایش فشار خون جلوگیری کند.

 رابطه برنج و میل جنسی

آیا برنج می تواند میل جنسی را افزایش دهد؟

یکی از عواملی که می تواند میل جنسی افراد را کاهش دهد و اصطلاحا سرد مزاجی ایجاد می کند، مصرف بیش از حد مواد غذایی دارای طبع سرد است. به همین سبب بسیاری از افراد تصور می کنند که برای مقابله با سرد مزاجی، بهتر است مصرف غذاهای دارای طبع سرد را کاهش دهند. اما در مورد رابطه برنج و میل جنسی، یک تناقض جالب وجود دارد. برنج طبعی سرد و خشک دارد. بعضی از افراد تصور می کنند برنج به داخل طبع سردی که دارد، ممکن است باعث کاهش میل جنسی یا سرد مزاجی شود. اما این تصور اشتباه است. زیرا برنج هم حاوی ویتامین B است و هم طبع خشکی دارد. این طبخ خشک باعث می شود که برنج نقش مهمی در افزایش میل جنسی داشته باشد.

رابطه برنج و میل جنسی چیست؟

وقتی گفته می شود برنج باعث افزایش میل جنسی می شود، ممکن است این سوال مطرح شود که چه نوعی برنجی تاثیر بیشتری روی افزایش میل جنسی دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت که نحوه طبخ برنج تاثیر زیادی روی رابطه برنج و میل جنسی دارد. زمانی که برنج به صورت آبکش طبخ می شود، بسیاری از مواد مغذی و خواص خود را از دست می دهد و ارزش غذایی کمتری نسبت به برنج کته خواهد داشت. بنابراین، به طور کلی می توان گفت برنج کته نسبت به برنج آبکش مواد مغذی و ارزش غذایی بیشتری دارد. این موضوع در مورد رابطه برنج و میل جنسی هم صدق می کند. بنابراین می توان گفت که اگر برنج به صورت کته طبخ شود، تاثیر بیشتری روی افزایش میل جنسی دارد.

چه نوعی برنجی برای افزایش میل جنسی مناسب است؟

یکی از موضوعاتی که باید در مورد رابطه برنج و میل جنسی به آن پرداخته شود این است که کدام نوع برنج می تواند تاثیر بیشتری روی افزایش میل جنسی داشته باشد. محققان در پاسخ به این سوال بیان کرده اند که برای اینکه برنج بتواند میل جنسی را در فرد افزایش دهد، بهتر است از برنج های سبوس دار استفاده شود. زیرا سبوس دارای مقدار بالایی از عنصر روی است که می تواند در سلامت جنسی افراد مفید باشد. البته از آن جایی که هضم برنج سبوس دار ممکن است برای بعضی از افراد دشوار باشد، پزشکان توصیه می کنند از برنج قهوه ای به جای برنج سبوس دار استفاده شود.

 رابطه برنج و میل جنسی

مصرف برنج چه تاثیری در میل جنسی زنان و مردان دارد؟

بسیاری از خانم ها با ورود به دوره میانسالی و تجربه یائسگی، ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند. بعضی از آقایان هم ممکن است در سنین میانسالی و پیری، میل جنسی کمتری داشته باشند. البته این کاهش میل جنسی می تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما اگر ناشی از یک بیماری زمینه ای نباشد، می توان با اصلاح الگوی تغذیه ای تا حدودی آن را برطرف کرد. به همین خاطر توصیه می شود زنان و مردان در سنین میانسالی، مصرف برنج به ویژه برنج قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

مصرف چه میزان برنج برای افزایش میل جنسی لازم است؟

طبیعی است که مصرف بیش از حد برنج می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. از طرفی مصرف اندک آن به میزان یک یا دو بار در ماه، نمی تواند چشمگیری روی افزایش میل جنسی داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید از برنج یک تقویت کننده برای میل جنسی استفاده کنید، بهتر است حداقل یک وعده در روز، برنج میل کنید. برای اینکه از افزایش وزن جلوگیری شود، مصرف برنج قهوه ای می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد، زیرا برنج قهوه ای شاخص گلوکز کمتری دارد و از چاقی و هم چنین دیابت جلوگیری می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره رابطه برنج و میل جنسی صحبت کردیم. طب سنتی معتقد است که مواد غذایی دارای طبع سرد ممکن است باعث کاهش میل جنسی شوند. اما برنج به خاطر طبع خشکی که دارد می تواند باعث افزایش میل جنسی شود. وجود مواد مغذی به ویژه ویتامین های گروه B و مواد معدنی مثل روی هم از دیگر عواملی هستند که می توانند روی افزایش میل جنسی تاثیر داشته باشند. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند که متوجه شوید رابطه برنج و میل جنسی چیست و بتوانید با مصرف صحیح این ماده غذایی از خواص آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X