برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

ایا تخمه کدو فشار خون را بالا می برد | 5 خاصیت شگفت انگیز تخمه کدو

تخمه کدو تنبل

آیا تخمه کدو فشار خون را بالا می برد؟

ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد؟ یکی از سوالات مهمی که درباره تخمه کدو در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد؟ تخمه کدو از آن دسته آجیل هایی است که بین ایرانیان طرفدار زیادی دارد. خیلی از افراد عادت دارند که تخمه کدو را به صورت خام یا بوداده استفاده کنند. اما اگر از افراد مختلف بپرسید که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد یا نه؟ به پاسخ های مختلفی می رسید. زیرا در مورد این سوال که آیا ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد یا خیر، باورها و نظرات مختلفی بین افراد وجود دارد. در این مقاله می خواهیم با بررسی تمامی پارامترها، ویژگی ها و خواصی که تخمه کدو دارد، به این سوال به صورت قطعی پاسخ دهیم که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد؟ هم چنین می خواهیم تخمه کدو را با یکی از همتایان پرطرفدارش مقایسه کنیم. تخمه آفتابگردان که مثل تخمه کدو، بسیار پرطرفدار و خوش طعم است. هدف از این مقایسه این است که بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم که ایا تخمه افتابگردان فشار خون را بالا میبرد؟ دانستن پاسخ این دو سوال به شما کمک می کند که بتوانید از این دو دانه گیاهی مغذی به درستی استفاده کنید. پس این مقاله را تا انتها بخوانید.

تخمه کدو تهران

تخمه کدو چه ویژگی هایی دارد؟

تخمه کدو از کدو حلوایی یا کدو تنبل به دست می آید. همان میوه نارنجی رنگ و شیرینی که مهمان سفره های یلدای ایرانیان و مراسم هالووین است. برای پاسخ به این سوال که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد یا نه، بهتر است ابتدا با ویژگی ها و خواص تخمه کدو بیشتر آشنا شوید. باید بدانید که تخمه کدو، خواه به صورت خام استفاده شود خواه به صورت بوداده، سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع و آمینواسیدهای ضروری برای بدن است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

هم چنین تخمه کدو یک منبع سرشار از ویتامین ها به ویژه ویتامین E، نیاسین و ویتامین های گروه B است. بررسی مواد معدنی موجود در تخمه کدو، یکی از عواملی است که می تواند در یافتن پاسخ پرسش ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد، تاثیرگذار باشد. از جمله مهم ترین مواد معدنی که در تخمه کدو یافت می شود می توان به منیزیم، آهن، مس، روی، فسفر، سلنیم و پتاسیم اشاره کرد.

درباره خواص تخمه کدو بیشتر بدانید

بسیاری از ایرانیان در مراسم هایی مثل شب یلدا یا عید نوروز، از تخمه کدو به عنوان یک آجیل پرطرفدار استفاده می کنند. اما ممکن است بعضی از افراد اطلاعاتی درباره خواص تخمه کدو نداشته باشند. به عنوان مثال اگر از مردم بپرسید که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد، به جواب هایی متناقضی می رسید. بعضی از افراد معتقدند که مصرف تخمه کدو، فشار خون را بالا می برد ولی پاسخ گروهی دیگر به سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد، منفی است.

برای اینکه بتوانید دقیق تر به سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد، پاسخ دهید بهتر است ابتدا خواص تخمه کدو را به درستی بشناسید. به همین خاطر، در ادامه، تعدادی از خواص تخمه کدو را به اختصار بیان می کنیم:

مصرف تخمه کدو برای لاغری مفید است

افرادی که تحت رژیم غذایی لاغری هستند، ممکن است تصور کنند که نباید از تخمه کدو استفاده کنند. زیرا این افراد تصور می کنند که مصرف تخمه کدو، به دلیل روغنی بودن باعث چاقی می شود. در صورتی که مصرف تخمه کدو به دلیل داشتن پروتئین فراوان می تواند باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود. از طرف دیگر نباید این موضوع مهم را فراموش کنید که اسیدهای چرب موجود در تخمه کدو، از نوع اسیدهای چرب غیراشباع هستند و باعث کاهش تری گیلیسرید و کلسترول خون می شوند.  به همین خاطر است که اگر از تخمه کدو به عنوان میان وعده استفاده کنید، میل به مصرف شیرینی جات در شما کمتر می شود. هم چنین مصرف تخمه کدو می تواند انرژی کافی برای بدن شما را تامین کند.

مصرف تخمه کدو برای پیشگیری از سرطان موثر است

بعضی از افراد که پاسخ سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد را به درستی نمی دانند، ممکن است خود را از مصرف این ماده غذایی ارزشمند محروم کنند. اما واقعیت این است که مصرف تخمه کدو، منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها را برای بدن تامین می کند. آنتی اکسیدان ها، ترکیباتی هستند که رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. رادیکال های آزاد که در نتیجه آلودگی هوا، استعمال دخانیات، مصرف غذاهای فرآوری شده و داروهای خاص در بدن تولید می شوند، باعث آسیب به سلول های سالم بدن و تبدیل شدن آن ها به سلول های سرطانی می شوند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن در مواجهه با عفونت ها و بیماری ها و هم چنین پیشگیری از ابتلا به سرطان، رادیکال های آزاد باید از بین بروند. به همین خاطر باید همیشه از مواد غذایی استفاده کنید که دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند. یکی از این ترکیبات، تخمه کدو می باشد.

تخمه کدو عمده

مصرف تخمه کدو برای سلامت استخوان لازم است

بعضی از سالمندان پاسخ به سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد را به درستی نمی دانند. به همین خاطر هم هست که الگوی مصرف تخمه کدو را رعایت نمی کنند. بنابراین، از خواص تخمه کدو برای سلامت استخوان هم بی بهره می مانند.  اما مصرف تخمه کدو به خاطر منیزیمی که دارد برای سلامت استخوان ها بسیار لازم است. هم چنین ویتامین های B که در تخمه کدو به فراوانی یافت می شود، در استحکام استخوان ها نقش مهمی را ایفا می کنند. بنابراین، سالمندان باید حتما تخمه کدو را مصرف کنند تا احتمال آسیب دیدگی استخوان های آن ها کاهش پیدا کند.

خواص تخمه کدو برای رفع بی خوابی هم مناسب است

بعضی از افرادی که نمی توانند به سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد پاسخ دهند، تصور می کنند که نباید در شب تخمه کدو مصرف کنند. چون گمان می کنند مصرف تخمه کدو باعث افزایش فشار خون آن ها می شود و ممکن است نتوانند خواب راحتی داشته باشند. اما این یک باور اشتباه است و واقعیت چیز دیگری است. واقعیت این است که تخمه کدو دارای مقدار زیادی اسید آمینه تریپتوفان است. این اسید آمینه نقش مهمی در تنظیم مدت زمان و کیفیت خواب ایفا می کند. هم چنین، سلنیم موجود در تخمه کدو، می تواند به رفع بی خوابی و هم چنین کاهش استرس های ناشی از فعالیت های روزمره کمک کند.

مصرف تخمه کدو می تواند در سلامت قلب مفید باشد

سلامت قلب به دو عامل مهم بستگی دارد: چربی خون و فشار خون. تخمه کدو، سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع مثل لینولئیک اسید و لینولنیک اسید هستند. مصرف این اسیدهای چرب باعث جلوگیری از انسداد شرائین و هم چنین کاهش چربی خون می شود. فشار خون هم می تواند نقش مهمی در سلامت قلب داشته باشد. برای اینکه بتوانید یک سبک زندگی سالم را برای خود ایجاد کنید، بهتر است به این سوال پاسخ دهید که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد؟ دانستن پاسخ این سوال، می تواند به ایجاد یک رژیم غذایی سالم کمک کند.

ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد؟

حالا که درباره خواص تخمه کدو اطلاعاتی به شما ارائه شد، می خواهیم به این سوال مهم پاسخ دهیم که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد. پاسخ به این سوال منفی است. مصرف تخمه کدو می تواند فشار خون را تنظیم کند. به همین خاطر هم هست که مصرف تخمه کدو می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت قلب ایفا می کند. در ادامه می خواهیم دلایلی را بیان کنیم که دلیل منفی بودن پاسخ به سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد را اثبات می کند.

میزان بالای منیزیم

اولین دلیل برای منفی بودن پاسخ ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد این است که میزان منیزیم در تخمه کدو بالاست. بالا بودن میزان منیزیم یکی از خواص تخمه کدو است که باعث کاهش فشار خون می شود. چون منیزیم باعث تسهیل حرکت خون درون رگ های خونی قلب می شود و این کار تاثیر مهمی در کاهش فشار خون دارد.

 پایین بودن میزان سدیم

سدیم یکی از عناصری است که وظیفه بالا بردن فشار خون را در بدن بر عهده دارد. یکی از دلایلی که منفی بودن پاسخ سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد را ثابت می کند، میزان پایین سدیم در تخمه کدو می باشد.

بالا بودن میزان پتاسیم

سومین دلیلی که ثابت می کند، پاسخ به سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد، منفی است، بالا بودن میزان پتاسیم در تخمه کدو است. به طور کلی در بدن، بین میزان دو عنصر سدیم و پتاسیم رابطه ای معکوس وجود دارد. به این معنی که افزایش میزان سدیم در بدن با کاهش میزان پتاسیم و بالا رفتن فشار خون همراه است. و از طرف دیگر، کاهش میزان سدیم باعث افزایش میزان پتاسیم و پایین رفتن فشار خون می شود. بنابراین، اگر می خواهید فشار خون خود را پایین نگه دارید، باید سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنید که میزان سدیم پایین و میزان پتاسیم بالایی دارند، مانند تخمه کدو.

تخمه کدو عمده

تخمه آفتابگردان بهتر است یا تخمه کدو؟

تا اینجا درباره تخمه کدو و خواص آن اطلاعاتی کسب کردیم و به این سوال پاسخ دادیم که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد؟ در این بخش می خواهیم خواص تخمه کدو را با یک دانه محبوب و پرطرفدار دیگر به نام تخمه آفتابگردان مقایسه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که ایا تخمه افتابگردان فشار خون را بالا میبرد. دانستن پاسخ این سوال می تواند به شما کمک کند که الگوی صحیحی را برای مصرف تخمه کدو یا آفتابگردان انتخاب کنید.

خواص تخمه آفتابگردان را بهتر بشناسید

تخمه آفتابگردان، به طور کلی از گل های زیبای آفتابگردان به دست می آیند. به طور کلی، دو نوع تخمه آفتابگردان تولید می شود: یک نوع برای مصرف خوراکی و یک نوع دیگر برای تولید روغن. تخمه های آفتابگردان، دانه های سیاه رنگ هستند که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع، ویتامین E، نیاسین، ویتامین B6 هستند. هم چنین تخمه آفتابگردان غنی از ترکیبات فنلی و فلاونوئیک اسیدها هستند، ترکیباتی که نقش آنتی اکسیدانی را در بدن ایفا می کنند. از جمله مهم ترین مواد معدنی که در تخمه آفتابگردان یافت می شود، می توان به مس، آهن، منیزیم، روی، منگنز و سلنیم اشاره کرد.

مصرف تخمه آفتابگردان چه فوایدی دارد؟

خواص تخمه آفتابگردان، شباهت زیادی با خواص تخمه کدو دارد. مصرف تخمه آفتابگردان، همانند تخمه کدو می تواند برای سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، مقابله با دیابت و مقابله با عفونت ها تاثیرگذار باشد.

ایا تخمه افتابگردان فشار خون را بالا میبرد؟

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد؟ با توجه به شباهت بین خواص و ویژگی های تخمه کدو و تخمه افتابگردان، این سوال مطرح می شود که ایا تخمه افتابگردان فشار خون را بالا میبرد؟

پاسخ به این سوال هم درست مانند سوال ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد، منفی است. زیرا تخمه آفتابگردان هم سرشار از منیزیم است که می تواند فشار خون را در بدن تنظیم کند. هم چنین اسیدهای چرب غیراشباع مثل لینولنیک اسید که به فراوانی در تخمه آفتابگردان یافت می شود، به رگ های قلب کمک می کنند که پمپاژ خون را راحت تر انجام دهند. به همین خاطر هم هست که این اسیدهای چرب غیراشباع نقش مهمی در کاهش فشار خون دارند.

نتیجه گیری

مصرف آجیل به ویژه تخمه کدو و تخمه آفتابگردان، یک عادت مرسوم بین ایرانیان است. اما در این مقاله درباره خواص و ویژگی های تخمه کدو صحبت کردیم و به این سوال مهم پاسخ دادیم که ایا تخمه کدو فشار خون را بالا میبرد. هم چنین برای درک بهتر خواص و فواید مصرف آجیل، تخمه آفتابگردان را هم مورد بررسی قرار دادیم. ویژگی ها و خواص این تخمه را مطرح کردیم. در مورد تخمه آفتابگردان هم به این سوال مهم پاسخ دادیم که ایا تخمه افتابگردان فشار خون را بالا میبرد یا خیر؟ دانستن پاسخ این دو سوال کمک می کند که نسبت به خواص و فواید مصرف تخمه کدو و تخمه افتابگردان آگاه تر شوید. بنابراین می توانید عادت به مصرف این دو ماده غذایی ارزشمند را در خود ایجاد کنید و از سبک زندگی سالم تری برخوردار شوید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X