برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

خواص تخمه کدو برای لاغری

خواص تخمه کدو برای لاغری

خواص تخمه کدو برای لاغری شاید کمی عجیب و غریب به نظر برسد اما جالب است بدانید که این تخمه خوشمزه که هم به صورت بو داده و هم غیر بو داده طرفداران بسیار زیادی دارد، می‌تواند فرد را لاغر کند. بسیاری از افراد تخمه کدو را تنها در سفر، دورهمی‌ها و بازدید عید نوروز مصرف می‌کنند. اکثر افراد از خواص تخمه کدو برای لاغری اطلاعات کافی ندارند به همین دلیل مصرف آن را در زمان مدتی محدود می‌کنند.

دانه‌های سبز و کوچک تخمه کدو دارای اسید چرب‌ ضروری و آمینواسید تریپتوفان هستند به همین منظور در مسیر لاغری فرد را به شدت کمک می‌کنند. در واقع خواص تخمه کدو برای لاغری به این صورت است که در طول کاهش کالری در رژیم، مواد مغذی بدن را تامین می‌کند. هنگامی که فرد یک قاشق کوچک مغز تخمه کدو را در طول رژیم مصرف می‌کند، احساس سیری می‌کند.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

خواص تخمه کدو برای لاغری

کالری تخمه کدو بدون پوست

اگر چه خواص تخمه کدو برای لاغری بر هیچکس پوشیده نیست و این دانه کوچک سرشار از مواد مغذی و فیبر است اما فراموش نکنید خوردن زیادی از حد آن نیز می‌تواند خطرناک و در برخی شرایط حتی چاق‌کننده باشد. بنابراین رعایت اعتدال در مصرف تخمه کدو بسیار مهم است. خواص تخمه کدو برای لاغری در صورتیست که شما آن را به مقدار لازم در روز مصرف نمایید.

دانه‌های کدو نیز همانند سایر تنقلات و آجیل‌ها دارای انرژی زیادی هستند. به این معنا که مقدار کمی از آن دارای تعداد زیادی کالری و چربی بالایی است. براساس تحقیقات صورت گرفته نصف فنجان تخمه کدو بدون پوست تقریبا 415 کالری و 35 گرم چربی می‌باشد. این در حالییست که نصف فنجان تخمه کدو با پوست 130 کالری و 11 گرم چربی دارد.

بنابراین در مصرف تخمه کدو نیز باید اعتدال را رعایت کنید. به همین منظور باید به اندازه آن را مصرف نمایید و مطمئن شوید مقدار مصرف با هدف اصلی شما یعنی دریافت کالری و همچنین کاهش وزن هم جهت است. در غیراینصورت خواص تخمه کدو برای لاغری نقض خواهد شد و شما نه تنها لاغر نمی‌شوید بلکه روز به روز چاق‌تر و چربی بدنتان بیشتر می‌شود. برای اینکه کالری و سدیم مصرفی را به حداقل برسانید به شما پیشنهاد می‌کنیم تخمه کدو را خام و بدون نمک، با پوست یا بدون پوست مصرف کنید.

ارزش غذایی تخم کدو تنبل

خواص تخمه کدو برای لاغری بسیار زیاد است اما به طور کلی با توجه به تحقیقات انجام شده، این تخمه حاوی ویتامین‌های مختلفی است که می‌تواند به سلامت انسان نیز کمک کند. به طور کلی یک فنجان تخم کدو تنبل شامل ارزش غذایی زیر است:

  • 285 کالری
  • کل چربی 12.42 گرم
  • چربی اشباع شده 2.349 گرم
  • چربی 3.860 گرم
  • کلسترول 0 میلی گرم
  • سدیم 12 میلی گرم
  • پتاسیم 588 میلی گرم
  • کربوهیدرات 34.40 گرم
  • فیبر رژیمی 11.8 گرم
  • شکر 0 گرم
  • پروتئین 11.87 گرم
  • ویتامین A 40 IU
  • ویتامین C 0.2
  • کلسیم 35 میلی گرم
  • آهن 2.12 میلی گرم

تخمه کدو برای چاقی صورت

شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد که یک دانه کوچک چطور می‌تواند هم چاق‌کننده صورت و هم لاغرکننده اندام باشد؟ در بالا با خواص تخمه کدو برای لاغری به خوبی آشنا شدید. اما چطور تخمه کدو برای چاقی صورت مناسب است؟

یکی از بهترین راهکارها برای چاق شدن صورت گرم مزاج‌ها استفاده از روغن کدو، گشنیز و گل بنفشه است. این روغن که از دانه‌های کوچک کدو تنبل گرفته می‌شود، می‌تواند به صورت موضعی روی پوست صورت مالیده و موجب چاقی آن شود.

جهت اثربخشی بهتر و بیشتر باید یک الی 2 بار در روز از این روغن را روی پوست خود بمالید. نکته مهم و حائز این است که اگر فرد خشک مزاج باشد، روغن کدو به خوبی روی پوست آن جذب و موجب چاقی خواهد شد.

خواص تخمه کدو برای لاغری3

خواص تخمه کدو بو داده

یکی از خواص تخمه کدو برای لاغری است اما علاوه بر این خواص دیگری نیز دارد. برخی از خواص تخمه کدو بو داده عبارتند از:

دوست‌دار قلب و سلامت آن

دانه‌های کدو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و انواع آنتی اکسیدان‌ها است. به همین دلیل دانه‌های سبز رنگ تخم کدو برای قلب می‌توانند بسیار مفید باشند. این دانه‌ها اسید چرب غیراشباع دارند و به کاهش چربی‌های بد و افزایش چربی‌های خوب خون کمک می‌کنند. علاوه بر این موارد حضور منیزیم در دانه‌های کدو نیز موجب تنظیم فشار خون می‌شوند.

تنظیم خواب و بالابردن کیفیت آن

سروتونین موجود در دانه‌های کدو خواب را بهبود می‌بخشند و کیفیت آن را بالا می‌برند. سروتونین به نام قرص خواب طبیعی نیز معروف است. دانه‌های کدو سرشار از تریپتوفان (آمینو تبدیل شونده سروتونین در بدن) که خوردن آن قبل از رفتن به رختخوب سبب خواب بهتر می‌شود.

قدرت ضدالتهابی بالا

دانه‌های کدو با دارا بودن خواص ضدالتهابی، درد ناشی از آرتروز را کاهش می‌دهند. روغن دانه‌های کوچک کدو، درمانی عالی برای کاهش درد مفاصل هستند. مقداری از این روغن را می‌توانید برروی جای درد مالش دهید تا آن را تسکین دهد.

افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن

در دانه‌های کوچک و سبز کدو مقدار بسیار زیادی آنتی اکسیدان وجود دارد. ترکیبات فعال بیولوژیکی موجود در گیاه کدو موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و احتمالا ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهد. در نتیجه چنانچه فرد دچار سرماخوردگی، آنفولانزا و سایر بیماری‌های واگیردار شود، امکان عفونت در بدنش کمتر خواهد بود. رفع خستگی نیز از دیگر ویژگی‌های این تخمه است.

خواص تخمه کدو خام برای پروستات

براساس مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در گیاه کدو میزان قابل توجهی زینک وجود دارد به همین منظور زینک موجود در تخمه کدو می‌تواند برای مردمان و جلوگیری از مشکلات پروستات موثر باشد. به طور کلی دانه‌های کدو حاوی DHEA هستند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک می‌کنند.

خواص تخمه کدو برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم خواص تخمه کدو برای لاغری را نباید فراموش کنید. این تخمه در صورتی که به اندازه در طی روز مصرف شود، می‌تواند به فرد احساس سیری بدهد و او را در مسیر رسیدن به تناسب اندام و همچنین لاغری کمک کند.

دانه‌های کدو تنبل در طول رژیم لاغری به عنوان بهترین میان‌وعده شناخته می‌شود. شاید ریز و کوچک باشد اما خواص تخمه برای لاغری را نباید فراموش کرد. این دانه سرشار از مواد مغذی هستند و گیرایی فوق‌العاده‌ای دارند. تخمه کدو را می‌توانید جایگزین غذاهای ناسالم و پرکالری کنید. علاوه بر این کدو سرشار از فیبر بوده و به همین منظور هضم آن برای بدن زمان می‌برد. در نتیجه در طی رژیم فرد بیشتر از هر وقت دیگری احساس سیری طولانی مدت خواهد داشت.

تخمه کدو مفید برای دیابت

خواص تخمه کدو برای لاغری را در بالا مطالعه کردید. این دانه ریز به بهبود تنظیم انسولین در دیابت و کاهش استرس کمک می‌کند. این دانه‌ها به دلیل پروتئین بالایی که دارند به راحتی هضم می‌شوند و به تثبیت قند خون کمک می‌کنند. بنابراین افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از تخمه کدو جهت تنظیم قند خون خود استفاده کنند. البته ناگفته نماند حد اعتدلال را باید در مصرف این تخمه مفید نیز رعایت کنید.

کمک به رشد و تقویت موی سر

همانطور که با خواص تخمه کدو برای لاغری آشنا شدید، این تخمه برای رشد و تقویت موی سر نیز موثر است. دانه‌های کدو تنبل دارای کوکروبیتن هستند. کوکروبیتن همان آمینوی خاصی است که در بدن مسئولیت رشد مو را برعهده دارد.

وجود ویتامین C در دانه‌های کدو نقش بسیار مهمی در رشد مو دارند. ماساژ روغن کدو به پوست سر نیز می‌‎تواند به رشد و همچنین تقویت ریشه مو کمک کند.

همچنین این دانه ها با وجود ویتامین C نقشی بسیار مهم در رشد مو دارند. ماساژ روغن دانه کدو به پوست کف سر و یا مصرف یک قاشق از آن در روز نیز برای رشد مو موثر است.

خواص تخمه کدو برای لاغری

بهترین زمان مصرف تخمه کدو

تخمه کدو یکی از تخمه‌های پرطرفدار بین افراد محسوب می‌شود. خواص تخمه کدو برای لاغری موجب شده تا افراد زیادی در طول رژیم از آن به عنوان یک میان‌وعده سالم بهره بگیرند. دانه‌های کوچک کدو حاوی حجم بالایی از چربی‌هیا غیر اشباع و مقداری هم چربی اشباع، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، مس، روی، پروتئین، کلسیم، آهن و منیزیم هستند. به همین خاطر برای بدن بسیار مفید هستند. اما اگر مصرف این تخمه بیش از اندازه باشد نه تنها مفید نیست بلکه ضرر هم دارد.

به طور کلی اگر تخمه کدو در زمان درست و مناسبی در حد اعتدال مصرف شود، می‌تواند به عمل خون‌سازی در بدن کمک کند. همانطور که در بالا هم بیان شد این دانه کوچک و ریز با تنظیم ترشح انسولین در بدن، قادر به تنظیم سطح قند خون نیز است. به همین منظور افراد مبتلا به دیابت می‌توانند از این دانه مغزی در برنامه غذایی خود نیز استفاده کنند.  

هنگامی که شما در زمان مناسبی مقداری از دانه کدو را نوش جان می‌کنید با وجود مس فراوان، این تخمه می‌تواند سلامت پوست و موی شما را نیز تضمین کند. اما زمان مناسب مصرف چه زمانی است؟

اگر شما هم به فکر خواص تخمه کدو برای لاغری هستید و دوست دارین برای سلامت بدنتان نیز موثر باشد، بهترین زمان مصرف تخمه کدو در وعده میان‌وعده به اندازه تعادل است.

پایان

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا شما را با خواص تخمه کدو برای لاغری بیشتر آشنا کنیم. اگر شما هم از اضافه وزن زیاد رنج می‌برید و قصد داریم رژیم بگیرید، بهترین میان وعده برای شما مقدار مشخصی تخمه کدو است. خواص تخمه کدو برای لاغری بسیار زیاد است و می‌تواند شما را ساعت‌ها سیر نگه دارد. بنابراین یک منبع مفید و جایگزین مناسب برای خوراکی‌های پر کالری است.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X