برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

آب برنج برای کودکان چه خواصی دارد؟

آب برنج برای کودکان

آب برنج برای کودکان چه خواصی دارد؟ دانستن پاسخ این سوال برای همه مادرانی که نوزاد یا کودک در حال رشد دارند، ضروری است. مصرف آب برنج برای کودکان، پیشینه ای بسیار طولانی دارد. آب برنج خواص و فواید بسیاری دارد که آن را به یک ماده غذایی مناسب برای تغذیه نوزاد تبدیل کرده است. در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آب برنج برای کودکان چه خواصی دارد؟ اگر شما هم نوزاد دارید و به دنبال ماده غذایی مناسبی برای او هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا متوجه شوید که آب برنج برای کودکان چه خواصی دارد؟

خواص آب برنج برای کودکان چیست؟

آب برنج که به آن لعاب برنج هم گفته می شود، یک غذای کمکی مناسب و مغذی برای کودکان بعد از شش ماهگی است. بعضی از مادران ترجیح می دهند که قبل از اضافه کردن غذای جامد به نوزاد خود، ابتدا لعاب برنج را به او بدهند. آب برنج خواص و فواید زیادی برای نوزادان دارد که در ادامه به تعدادی از مهم ترین آن ها اشاره می شود:

آب برنج برای دستگاه گوارش کودکان مفید است

مصرف آب برنج می تواند عملکرد دستگاه گوارش کودکان را بهبود ببخشد. هضم آب برنج برای کودکان بسیار آسان است. به همین خاطر است که آب برنج می تواند یک غذای کمکی مناسب برای کودکان باشد. اگر نوزادی به یبوست مبتلا شده باشد، آب برنج می تواند یک درمان مناسب برای یبوست او باشد. زیرا آب برنج سرشار از فیبر و ویتامین هایی است که می تواند فعالیت روده را در کودکان تسهیل و یبوست را درمان کند.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

آب برنج برای درمان اسهال مناسب است

اسهال یکی از عارضه های رایج بین نوزادان است. اگر نوزاد شما هم به این عارضه دچار شده است، می توانید به او مقداری آب برنج بدهید. بهتر است آب برنج را به صورت ولرم به او بخورانید تا اثربخشی آن بیشتر شود. مصرف آب برنج، می تواند تا حد زیادی، آب از دست رفته در نتیجه اسهال را جبران کند. البته فراموش نکنید که آب برنج نمی تواند جایگزین درمان اصلی برای اسهال شود و حتما باید قبل از مصرف این ماده غذایی، با پزشک متخصص کودک خود مشورت کنید.

آب برنج برای کودکان

آب برنج سرشار از ویتامین B است

برای پاسخ به این سوال که آب برنج برای کودکان چه خواصی دارد، باید به این موضوع توجه کنیم که آب برنج یک ماده غذایی سرشار از ویتامین های ضروری برای رشد کودک به ویژه ویتامین B است. تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین از مهم ترین ویتامین های موجود در آب برنج هستند که هم برای رشد جسمی و هم برای تقویت فعالیت های مغزی نوزاد بسیار موثر هستند.

آب برنج می تواند انرژی زیادی را برای کودکان فراهم کند

مصرف آب برنج برای کودکان، می تواند انرژی مورد نیاز آن ها را فراهم کند. آب برنج سرشار از نشاسته است که نوعی کربوهیدرات پیچیده است. هضم تدریجی این کربوهیدرات در طول روز، می تواند انرژی لازم برای فعالیت های نوزاد را فراهم کند. از طرفی، هضم آب برنج برای نوزاد آسان است. به طور کلی، مصرف آب برنج برای نوزادان، ناراحتی معده یا دل درد ایجاد نمی کند.

آب برنج می تواند علائم سرماخوردگی را در کودکان کاهش دهد

آب برنج یکی از موادی است که به صورت طبیعی می تواند برای کاهش تب و از بین بردن علائم آنفولانزا در کودکان استفاده شود. اگر آب برنج را به صورت گرم به نوزاد بدهید، می تواند به کاهش خلط قفسه سینه کمک کند. هم چنین درد قفسه سینه و گرفتگی بینی هم با مصرف آب برنج می تواند کاهش پیدا کند.

آب برنج می تواند به برطرف کردن خارش پوستی کمک کند

نوزادان پوست لطیف و حساسی دارند و گاهی ممکن است در نتیجه استفاده از پوشک، بدن آن ها دچار واکنش های پوستی و اگزما شود. اگر کودک را با آب برنج حمام کنید یا آب برنج را به صورت موضعی روی پوست کودک بمالید، روی کاهش خارش های پوستی و علائم اگزما، تاثیر مفیدی دارد.

آب برنج برای لطافت پوست کودک لازم است

بسیاری از متخصصان کودک معتقدند که مصرف کرم های مرطوب کننده حاوی مواد شیمیایی، می تواند روی پوست حساس کودکان تاثیرات منفی داشته باشد. اما برای اینکه پوست کودک شما، لطیف تر و شفاف تر شود می توانید از آب برنج به عنوان یک مرطوب کننده واقعی استفاده کنید.

آب برنج برای سلامت استخوان و ماهیچه های کودک مناسب است

یکی از مواد مغذی که در آب برنج وجود دارد و می تواند به سلامت استخوان ها و ماهیچه های کودک کمک کند، آمینواسیدهایی است که در این ماده غذایی وجود دارد. آمینواسیدها به ویژه تریپتوفان برای رشد طبیعی نوزادان بسیار موثر است. هم چنین، این آمینواسیدها می توانند به رشد و تقویت رباط ها و تاندون ها کمک کنند.

آب برنج برای کودکان

آیا مصرف آب برنج برای کودکان ضرر دارد؟

به طور کلی، مصرف آب برنج برای کودکان ضرری ندارد. اما توصیه می شود، قبل از اضافه کردن این ماده غذایی به رژیم کودک خود، حتما با پزشک مشورت کنید. اگر کودک شما سابقه حساسیت به جو یا تخم مرغ را دارد، ممکن است به آب برنج هم حساسیت نشان دهد. آلرژی به آب برنج با علائمی مثل استفراغ، بثورات جلدی، تنگی نفس و مشکلات تنفسی خودش را نشان می دهد.

نکته دیگری که در هنگام مصرف آب برنج برای کودکان باید در نظر بگیرید، این است که این غذا نمی تواند جایگزین وعده اصلی کودک شود. زیرا، آب برنج علیرغم وجود آمینو اسید و ویتامین ها، فاقد یک سری از مواد معدنی مثل پتاسیم و سدیم است. این مواد معدنی برای سلامت مغز و رشد طبیعی کودک موثر هستند. بنابراین، حتما سعی کنید در کنار آب برنج از مواد غذایی استفاده کنید که تمامی املاح مورد نیاز کودک تان را تامین کند.

چگونه می توان آب برنج را برای کودکان تهیه کرد؟

مقدار مناسب از آب را در یک قابلمه بجوشانید و سپس به آن برنج اضافه کنید. اجازه بدهید برنج به مدت ده دقیقه بجوشد تا نشاسته آن در آب حل شود. سپس این آب را در یک ظرف بریزید و بعد از خنک شدن آن را به کودک خود بدهید. می توانید برای اینکه آب برنج برای کودکان طعم بهتری پیدا کند، به آن عسل یا نبات هم اضافه کنید. بعضی از افراد توصیه می کنند به آب برنج مقداری نمک اضافه کنید، اما ما پیشنهاد می کنیم که از ابتدا ذائقه کودک خود را به شوری عادت ندهید.

نتیجه گیری

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که آب برنج برای کودکان چه خواصی دارد؟ آب برنج یکی از غذاهای کمکی سالم و طبیعی است که برای نوزادان بعد از سن شش ماهگی قابل استفاده است. خواص آب برنج برای کودکان، شامل تاثیر روی سلامت دستگاه گوارش، درمان عارضه های گوارشی مثل یبوست و اسهال، تاثیر روی سلامت استخوان و ماهیچه و هم چنین حفظ لطافت و نرمی پوست نوزاد است. با مطالعه این مقاله، با خواص متعدد آب برنج برای کودکان آشنا شدید و می توانید این ماده را در رژیم غذایی فرزند دلبند خود بگنجانید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X