برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

آموزش تزئین برنج مجلسی به دو روش ساده | تزئین برنج مجلسی برای مهمان

تزئین برنج مجلسی
فهرست محتوا

آموزش تزئین برنج مجلسی به دو روش ساده موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. برنج یک وعده غذایی محبوب در بین ایرانیان است. در بسیاری از مناسبت ها و مراسم ها، برنج به عنوان یک غذای پرطرفدار در سفره های ایرانی سرو می شود. به همین خاطر هم هست که برای بسیاری از خانم های خوش سلیقه و حتی رستوران دارها مهم است که روش تزئین برنج را به شکلی خلاقانه و ساده آموزش ببینند. به همین خاطر در این مقاله دو روش ساده برای تزئین برنج مجلسی به شما آموزش داده می شود.

تزئین برنج مجلسی با چه موادی انجام می شود؟

در شهرهای مختلف ایران و با توجه به ذائقه اعضای خانواده، خانم های خوش سلیقه ایرانی، برای تزئین برنج مجلسی از مواد گوناگونی استفاده می کنند که در ادامه به تعدادی از مهم ترین این مواد اشاره می شود.

تزئین برنج مجلسی

تزئین برنج با زعفران

زعفران، به عنوان گران ترین ادویه جهان، در بین ایرانیان یک چاشنی محبوب است که بسیاری از خانم ها برای تزئین برنج مجلسی از آن استفاده می کنند. برای تزئین برنج مجلسی با زعفران، بهتر است ابتدا زعفران را دم کنید و سپس یک قالب یخ در آن بیندازید و منتظر بمانید تا یخ به طور کامل، آب شود. اگرچه این روش کمی زمان می برد، اما باعث می شود زعفران خوش رنگی داشته باشید که ظاهر برنج شما را هم جذاب تر می کند. سپس، مقداری برنج را در زعفران دم کرده بریزید و به خوبی آن را مخلوط کنید. دقت کنید که اگر مقدار برنج اضافه شده در این مرحله، خیلی زیاد باشد، دانه های برنج به خوبی رنگ نمی گیرند. از طرف دیگر، اگر مقدار برنج اضافه شده خیلی کم باشد، باعث شفته شدن برنج می شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

تزئین برنج با زرشک

در کنار زعفران، استفاده از زرشک برای تزئین برنج، یکی دیگر از روش های مرسومی است که در خانواده های ایرانی استفاده می شود. زرشک می تواند یک رنگ قرمز زیبا به برنج ببخشد. بعضی از افراد عادت دارند زرشک و زعفران را با هم مخلوط می کنند و برنج را با ترکیبی از رنگ قرمز و زرد تزئین می کنند.

تزئین برنج با خلال پسته

علاوه بر زرشک و زعفران، برای تزئین برنج مجلسی می توان از خلال پسته، خلال بادام، هویج رنده شده و یا پوست پرتقال خلال شده استفاده کرد. بعضی از افراد هم عادت دارند که برنج را با پیاز داغ تزئین کنند.

تزئین برنج مجلسی

تزئین برنج با مواد رنگی

شاید شما هم در رستوران یا مهمانی ها برنج هایی را دیده باشید که به رنگ سبز، بنفش، نارنجی یا صورتی هستند. بعضی از افراد از رنگ های خوراکی برای رنگی کردن برنج استفاده می کنند. اما نباید فراموش کنید که استفاده از این رنگ ها به میزان زیاد، ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند. از طرفی، ممکن است بعضی از افراد به این رنگ های خوراکی حساسیت داشته باشند. بنابراین، بهتر است از این رنگ ها برای تزئین غذا استفاده نکنید. در عوض می توانید برنج ها را با استفاده از مواد طبیعی رنگ کنید.

  • چند برگ اسفناج را با مقدار کمی آب بجوشانید و اجازه بدهید تا اسفناج ها، رنگ سبز خود را به آب پس بدهند. بعد از غلیظ شدن، این آب سبز رنگ را صاف کنید و برای رنگ آمیزی برنج از آن استفاده کنید.
  • برای رنگ آمیزی برنج به رنگ بنفش، می توانید تعدادی برگ کلم بنفش را در آب بجوشانید و بعد از غلیظ شدن، آن را صاف کنید و برنج ها را به آن بیفزایید.
  • برای ایجاد رنگ صورتی، می توانید مقداری لبو را با آب کم بجوشانید و آن را صاف کنید. برنج هایی که با آب لبو ترکیب می شوند، یک رنگ صورتی بسیار جذاب خواهند داشت.
  • اگر می خواهید برنج ها را به رنگ نارنجی در بیاورید، می توانید مقداری هویج را رنده کنید و آن را با برنج مخلوط کنید تا ظاهر برنج های شما به رنگ نارنجی در بیاید.

تزئین برنج مجلسی به چه روشی انجام می شود؟

برنج یک وعده غذایی اصلی در سفره های ایرانی ها محسوب می شود. به همین خاطر هم هست که تزئین برنج مجلسی برای بسیاری از خانم های میزبان مهم است. برای تزئین برنج مجلسی، دو روش مرسوم وجود دارد که عبارتند از: تزئین برنج به روش قالبی، تزئین برنج به شیوه سنتی.

در تزئین برنج مجلسی به شیوه سنتی، بهتر است برنج به شکل آبکش تهیه شود. زیرا برنج آبکش، ظاهر بهتری ایجاد خواهد کرد و برنج ها بیشتر قد می کشند. برای تزئین برنج به روش قالبی، می توانید هم از برنج آبکش و هم از برنج کته استفاده کنید.

تزئین برنج مجلسی

تزئین برنج مجلسی به روش قالبی

برای اینکه بتوانید برنج خود را به صورت قالبی تزئین کنید، باید ابتدا لایه های رنگی برنج را در کف قالب بریزید. به عنوان مثال اگر می خواهید برنج خود را با زعفران تزئین کنید، اول مقداری برنج را با زعفران مخلوط کرده و آن را در کف قالب بریزید و برنج ها را به خوبی فشرده کنید تا دانه ها به هم بچسبند. سپس، برنج سفید را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه برنج ها را به خوبی فشرده کردید، قالب را در ظرف مناسب برگردانید و روی آن را با مواد دلخواه خود مثل زرشک یا سایر موادی که معرفی شده اند، تزئین کنید.

تزئین برنج به روش سنتی

اگر عادت به استفاده از قالب ندارید، می توانید برنج ها را در ظرف مناسب سرو کنید و سپس روی آن را تزئین کنید. یکی از ساده ترین روش ها برای تزئین برنج به شیوه سنتی، این است که زرشک ها را در وسط ظرف بریزید و اطراف آن را با برنج های زعفرانی به شکل گلبرگ های گل تزئین کنید.

نتیجه گیری

برنج یک وعده غذایی محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است. خانم های خانه دار و آشپزهای شاغل در رستوران ها، همواره در تلاش هستند که علاوه بر کیفیت بالا و طعم مطلوب، ظاهر اشتهابرانگیزی را هم برای غذاهای خود ایجاد کنند. به همین خاطر در این مقاله، درباره آموزش تزئین برنج مجلسی به دو روش ساده صحبت کردیم. روش هایی که در این مقاله معرفی شده اند، با ساده ترین و رایج ترین مواد در دسترس هستند. اما شما می توانید راه های مختلف و طرح های گوناگونی را برای تزئین برنج مجلسی استفاده کنید. از خلاقیت نترسید و به استقبال ایده های جدید بروید تا بتوانید در تزئین برنج مجلسی، تبحر پیدا کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X