برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج نیم دانه چیست و چه کاربردی دارد؟

برنج نیم دانه

برنج نیم دانه چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا انواع برنج نیم دانه را می شناسید؟ آیا برنج نیم دانه با برنج معمولی از نظر کیفیت تفاوتی دارد؟ این سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را هم درگیر کرده باشد. در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم. به کمک اطلاعات ارائه شده در این مقاله قصد داریم شما را با انواع برنج نیم دانه آشنا کنیم. هم چنین به شما درباره کاربردهای مختلف برنج نیم دانه توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

برنج نیم دانه چیست؟

برنج نیم دانه، برنج هایی هستند که در نتیجه فرآوری برنج شکسته شده اند. در واقع برنج نیم دانه، از نظر کیفیت و عطر و طعم، هیچ تفاوتی با برنج سالم ندارد. اما تنها چیزی که برنج نیم دانه را از برنج سالم متمایز می کند، شکل ظاهری آن هاست. شکسته شدن برنج در فرآیند برنج کوبی، یک اتفاق بسیار مرسوم و متداول است. گاهی در کیسه های برنج سالم هم می توانید مقداری برنج نیم دانه پیدا کنید.

تنها دلیلی که برنج نیم دانه با قیمت پایین تری نسبت به برنج سالم به فروش می رسد، این است که این برنج ها از نظر شکل ظاهری ممکن است برای همه مصرف کننده ها خوشایند نباشند. اما با این حال، برنج نیم دانه کاربردهای متعددی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج نیم دانه

برنج نیم دانه چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی، طعم، عطر و کیفیت برنج های نیم دانه با برنج های کامل تفاوت زیادی ندارند. ارزش غذایی برنج نیم دانه با برنج کامل هیچ فرقی ندارد. در نتیجه مصرف برنج نیم دانه، از تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در دانه های برنج، بهره مند می شوید. همان طور که گفته شد، برنج های نیم دانه در نتیجه فرآوری برنج های کامل به دست می آیند و بنابراین می توان براساس نوع برنج کامل، آن ها را دسته بندی کرد. به طور کلی می توان از نظر کیفی برنج های نیم دانه را به دو گروه تقسیم بندی کرد:

برنج های نیم دانه رقم کیفی

این نوع برنج های نیم دانه، معمولا از برنج های با کیفیت مثل طارم و هاشمی به دست می آیند. این برنج های نیم دانه، سبک هستند و محصول تولیدی آن ها خشک نمی شود. اما چالشی که در مورد استفاده از این نوع برنج ها وجود دارد، این است که تفکیک برنج های نیم دانه رقم کیفی از انواع برنج نیم دانه رقم پرمحصول دشوار است. اگر می خواهید یک برنج نیم دانه مناسب را خریداری کنید، حتما سراغ فروشگاه های معتبر فروش برنج مثل سبز بهار فارس بروید.

برنج های نیم دانه رقم پرمحصول

برنج های نیم دانه رقم پرمحصول از آن دسته برنج هایی هستند که محصول زیادی دارند و از گونه هایی مثل برنج فجر، ندا و شیرودی به دست می آیند. انواع برنج نیم دانه رقم پرمحصول، معمولا برنج هایی بدون عطر و دیرهضم هستند. هم چنین محصول نهایی آن ها بعد از پخت، خشک می شود. بدیهی است که به دلیل این تفاوت در کیفیت انواع برنج نیم دانه، برنج های نیم دانه رقم پرمحصول، نسبت به برنج های نیم دانه کیفی قیمت پایین تری دارند.

برنج نیم دانه چه کاربردهایی دارد؟

برای اینکه بهتر بتوانیم درباره کاربردهای برنج نیم دانه صحبت کنیم، بهتر است ابتدا انواع برنج نیم دانه را بشناسیم. برنج نیم دانه ممکن است به سه شکل وجود داشته باشد: برنج نیم دانه درشت، برنج نیم دانه متوسط یا برنج نیم دانه ریز.

برنج نیم دانه درشت

برنج نیم دانه درشت، برنج هایی هستند که معمولا اندازه آن ها نصف برنج کامل است. گاهی اوقات ممکن است این برنج ها به نام برنج لاشه یا سرلاشه هم شناخته شوند. از آن جایی که این نوع برنج ها از نظر کیفیت و طعم بسیار شبیه به برنج های کامل هستند، اگر روش طبخ مناسبی را برای آن ها انتخاب کنید، می توانید آن ها را با ظاهری تقریبا شبیه به برنج کامل بپزید. این نوع برنج ها معمولا مصرف خوراکی دارند و می توانید از آن ها حتی برای مصارف خانگی خود استفاده کنید. از آن جایی که این برنج ها، قیمت پایین تری نسبت به برنج کامل دارند، می توانید با خرید برنج نیم دانه درشت، یک خرید مقرون به صرفه داشته باشید.

برنج نیم دانه متوسط

برنج نیم دانه متوسط که ممکن است آن را به نام برنج چهارپاره هم بشناسید، برنجی است که اندازه آن یک سوم برنج کامل است. این نوع برنج ها هم اگرچه کیفیت و طعمی شبیه به برنج کامل دارند، اما شکل ظاهری آن ها باعث شده که از بین انواع برنج نیم دانه، این نوع از برنج ها بیشتر برای تهیه غذای کوچک یا طبخ غذاهایی مثل شله زرد، آش، سوپ و غیره به کار گرفته شود. بسیاری از برنج هایی که برای طبخ نذری در مناسبت ها استفاده می شود، برنج نیم دانه متوسط است.

برنج نیم دانه ریز

یکی دیگر از انواع برنج نیم دانه، برنج نیم دانه ریز است که اندازه آن تقریبا یک چهارم دانه برنج کامل است. این نوع از برنج ها، قیمت بسیار پایینی دارند اما کاربردهای آن ها به دلیل قیمت مناسب بسیار گسترده است. این نوع از برنج ها معمولا برای غذای پرندگان، غذای کودک، تهیه شیرینی و بیسکوییت استفاده می شوند. هم چنین برنج نیم دانه ریز برای تهیه آرد برنج و آماده کردن غذاهایی مثل فرنی بسیار مناسب هستند. برنج های نیم دانه ریز، از انواع برنج نیم دانه هستند که در تهیه سوشی از آن ها استفاده می شود.

برنج نیم دانه چیست

نتیجه گیری

در این مقاله درباره برنج نیم دانه صحبت کردیم و درباره انواع برنج نیم دانه توضیحاتی را ارائه دادیم. در این مقاله برنج های نیم دانه از نظر کیفیت با هم مقایسه شده اند. برنج های نیم دانه به سه دسته کلی برنج نیم دانه درشت، برنج نیم دانه متوسط و برنج نیم دانه ریز دسته بندی می شوند که هر یک از  انواع برنج نیم دانه بسته به اندازه ای که دارند، می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. مصرف برنج های نیم دانه به دلیل قیمت پایین تر نسبت به برنج های کامل، می تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. اما لازم است برای هر یک از کاربردهای مورد نظر خود، بدانید که کدام یک از انواع برنج نیم دانه را باید انتخاب کنید. موضوعی که با خواندن این مقاله، نسبت به آن آگاه خواهید شد.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X