برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج پاکستانی 386 چیست؟

برنج پاکستانی 386

برنج پاکستانی 386 چیست؟ اگر گذرتان به بازار برنج فروش ها افتاده باشد، حتما با انواع مختلف برنج های پاکستانی رو به رو شده اید. حتما نام ها و مارک های مختلف برنج ها را در فروشگاه ها دیده اید. آیا تا به حال، نام برنج پاکستانی 386 را شنیده اید؟  اما آیا تا به حال با خودتان فکر کرده اید که برنج پاکستانی 386 چیست؟ چرا این برنج در بازار ایران، با استقبال زیادی رو به رو شده است؟

در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برنج پاکستانی 386 چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ پس اگر شما هم برای دانستن پاسخ این سوال مشتاق هستید و می خواهید بدانید که برنج پاکستانی 386 چیست، این مقاله را تا انتها بخوانید.


برنج 386 یک نوع از انواع برنج است که اصلی‌ترین ویژگی آن نسبت به سایر انواع برنج، طرح طولانی‌تر و باریک‌تر دانه‌هایش است. علاوه بر طرح دانه، برنج 386 دارای خواص مانند کم نمودن هدررفت آب و زمان پخت و همچنین خواص تغذیه‌ای مشابه سایر انواع برنج می‌باشد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج 386 از جمله انواع برنج با رونق بالایی است و به خاطر کیفیت بالایش در بازارهای بین‌المللی مورد تقاضا قرار می‌گیرد. این نوع برنج اصلی‌ترین تولید کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش است و به عنوان یکی از برنج‌های پرمصرف در آشپزخانه‌های مختلف جهان شناخته می‌شود.

معمولاً برنج 386 برای پختن غذاهای پلویی و برنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل طرح دانه‌های باریک و طولانی، پس از پختن بافت لطیفی به خود می‌گیرد و مزه و طعم خاصی دارد.

برنج پاکستانی 386
White Rice

برنج پاکستانی 386 چیست؟

امروزه، به دلیل شرایط اقتصادی و بالا رفتن قیمت برنج های ایرانی، بسیاری از افراد به مصرف برنج های پاکستانی روی آورده اند. یکی از برنج هایی که در سال های اخیر، مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است، برنج پاکستانی 386 بوده است.

در این میان، بسیاری از مصرف کنندگان برنج های پاکستانی، کنجکاو هستند که بدانند برنج پاکستانی 386 چیست؟ برنج پاکستانی 386 یکی از انواع غیرباسماتی برنج های وارداتی پاکستانی است. قیمت برنج پاکستانی 386 نسبت به سایر برنج های پاکستانی پایین تر است.

برنج پاکستانی 386 چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید که برنج پاکستانی 386 چیست، بهتر است ویژگی های آن را با هم مرور کنیم. دانستن این ویژگی ها کمک می کند که بتوانید در بین انواع برنج های پاکستانی، بهتر تشخیص دهید که برنج پاکستانی 386 چیست.

عطر و طعم برنج پاکستانی 386

برنج پاکستانی 386، جزء برنج های غیرباسماتی پاکستانی است. به طور کلی برنج های پاکستانی به دلیل عطر خاصی که دارند، به نام برنج های باسماتی شناخته می شوند. اما برنج پاکستانی 386، از آن دسته برنج هایی است که عطر آن، نسبت به برنج های باسماتی کمتر است.

اما نکته ای که به شما در دانستن اینکه برنج پاکستانی 386 چیست، بهتر کمک می کند، این است که برنج پاکستانی 386، عطر و طعمی بسیار شبیه به برنج ایرانی دارد. شاید یکی از دلایل اینکه برنج پاکستانی 386 در ایران، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است، همین شباهت عطر و طعم آن به برنج ایرانی باشد.

شکل ظاهری

یکی دیگر از ویژگی هایی که برنج پاکستانی 386 را نزد ایرانیان محبوب کرده است، شکل ظاهری آن است. این نوع برنج ها،  که به عنوان برنج های دانه بلند شناخته می شوند، رنگ سفید و دانه کاملی دارند. زمان پخت این نوع از برنج های پاکستانی کوتاه است. بعد از پخت هم، به خوبی قد می کشند. این ویژگی ها، آن ها را به انتخاب اول آشپزها و رستوران دارها تبدیل کرده است.

اگر می خواهید از روی شکل ظاهری تشخیص دهید که برنج پاکستانی 386 چیست، باید به این نکته توجه داشته باشید که برنچ پاکستانی 386، برنج هایی سورت شده، یک دست شده و دانه بلند هستند.

چرا برنج پاکستانی 386 در ایران پرطرفدار است؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که مگر برنج پاکستانی 386 چیست که بین ایرانیان تا این اندازه محبوب شده است. باید به این نکته توجه کنید که برنج پاکستانی 386، با ذائقه ایرانیان بسیار سازگار است.

دلیل دیگر محبوبیت این برنج بین ایرانیان، قیمت برنج پاکستانی 386 است. در واقع، این نوع برنج برای تنظیم بازار و برطرف کردن نیازهای مصرف کننده، به بازار عرضه شده است. به همین دلیل، قیمت آن نسبت به انواع دیگر برنج پاکستانی و هم چنین برنج های ایرانی، مناسب تر است.

برنج سیله پاکستانی چیست؟

حالا که به این سوال پاسخ دادیم که برنج پاکستانی 386 چیست، نوبت به بررسی انواع دیگر برنج های پاکستانی می رسد. یکی دیگر از  انواع برنج های پاکستانی که در بازار ایران، به فراوانی یافت می شود، برنج سیله است. حالا که شما به عنوان مصرف کننده می دانید که برنج پاکستانی 386 چیست، به نظر شما آیا برنج سیله بهتر است یا برنج پاکستانی 386؟

برنج پاکستانی 386

برنج 1121 چیست؟

وقتی درباره برنج های فرآوری شده پاکستانی مثل برنج سیله صحبت می کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که این برنج ها به طور کلی به نام برنج 1121 شناخته می شوند. برنج 1121، نوعی برنج فرآوری شده است که به دلیل فرآوری هایی که روی آن انجام می شود، ارزش غذایی بالایی نسبت به برنج های دیگر دارد. زیرا ویتامین ها و مواد معدنی موجود در شلتوک برنج، در حین فرآوری به داخل دانه های برنج وارد می شود.

شما از روی شکل ظاهری به راحتی می توانید متوجه شوید که برنج 1121 چیست. این نوع برنج، برنج هایی دانه بلند هستند که رنگ آن ها به دلیل تغییراتی که متحمل شده اند، طلایی رنگ است.

مطلب مفید: تفاوت برنج 1121 هندی و برنج 386 پاکستانی چیست؟

چرا برنج پاکستانی 386 ارزان است؟

قیمت برنج پاکستانی 386 نسبت به انواع دیگر برنج های پاکستانی موجود در بازار مناسب تر است. به همین دلیل است که مصرف کنندگان برنج پاکستانی، به راحتی می توانند این برنج مقرون به صرفه را خریداری کنند و از عطر و طعم دلنشین آن لذت ببرند.

 فروش برنج های 386 به جای برنج های ایرانی

برنج های 386 پاکستانی در نواحی شمال کشور به مانند نقل و نبات خرید و فروش می شود. که علت آن بر می گردد به اینکه تشابه بسیار زیادی به برنج های ایرانی دارد. البته نه همه برنج های ایرانی، بلکه تشابه زیادی به برنج فجر ایرانی دارد.

این شباهت ها شامل رنگ برنج، اندازه برنج، پخت آن و شکل ظاهری برنج می باشد. بطوریکه اگر این برنج را در برنج های ایرانی بریزند و قاطی کنند، تشخیص آن کار بسیار بسیار دشواری خواهد بود.

نتیجه گیری

 در این مقاله تلاش کردیم به این سوال مهم پاسخ بدهیم که برنج پاکستانی 386 چیست؟ هم چنین سعی کردیم ویژگی هایی را برشماریم که به مصرف کننده کمک می کند بهتر بتواند تشخیص دهد که برنج پاکستانی 386 چیست؟ هم چنین، عواملی را معرفی کردیم که روی قیمت انواع برنج های پاکستانی تاثیر دارند. مطالعه این مقاله و دانستن این ویژگی ها به شما کمک می کند که بتوانید در بین انواع مختلف برنج های پاکستانی موجود در بازار، بهترین نوع برنج را انتخاب کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X