برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

قیمت بادام زمینی بدون پوست به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بادام زمینی

قیمت بادام زمینی بدون پوست، چگونه تعیین می شود؟ این سوالی است که در این مقاله می خواهیم به آن پاسخ دهیم. هم چنین در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که تفاوت قیمت بادام زمینی بدون پوست و بادام زمینی با پوست چقدر است؟ در واقع در این مقاله با مقایسه بادام زمینی بدون پوست و بادام زمینی با پوست، می خواهیم عوامل تاثیرگذار بر قیمت بادام زمینی بدون را با هم بررسی کنیم.

چه عواملی بر قیمت بادام زمینی بدون پوست تاثیر دارد؟

قیمت بادام زمینی بدون پوست به کیفیت، ویژگی ها و نوع بادام زمینی بستگی دارد. برای اینکه بهتر بتوانیم تاثیر هر کدام از این عوامل را روی قیمت بادام زمینی بدون پوست بررسی کنیم، بهتر است ابتدا درباره این ماده غذایی و ویژگی های آن اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

بادام زمینی بدون پوست چه ویژگی هایی دارد؟

بادام زمینی، میوه یک گیاه بومی در امریکاست. البته امروزه بادام زمینی بدون پوست، یکی از آجیل های محبوب در سراسر دنیاست. ارزش غذایی این آجیل، مشابه با بادام درختی و گردو است. بادام زمینی سرشار از مواد معدنی مثل منگنز و نیاسین، اسید فولیک و فسفر است. به همین خاطر برای سلامت عمومی بدن بسیار مفید است. وجود اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین E، بادام زمینی را تبدیل به یک ماده غذایی مفید برای سلامت قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی کرده است. هم چنین بادام زمینی بدون پوست، دارای پروتئین و فیبر بالاست که می تواند به کاهش وزن افراد هم کمک کند.

قیمت بادام زمینی

انواع بادام زمینی را بشناسید

اگر برای خرید بادام زمینی به یک فروشگاه عرضه کننده آجیل و خشکبار مراجعه کنید، متوجه می شوید که هم بادام زمینی با پوست و هم بادام زمینی بدون پوست طرفداران خاص خود را دارند. به طور کلی بادام زمینی در  چهار حالت قابل مصرف است:

بادام زمینی با پوست

معمولا این نوع از بادام زمینی را می توانید در فصل برداشت بادام زمینی از فروشگاه های آجیل و خشکبار خریداری کنید. این نوع از بادام زمینی، عمر طولانی تری دارد و شما می توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید، پوست آن را جدا کنید.

بادام زمینی بدون پوست

بادام زمینی بدون پوست، یک نوع محبوب و پرطرفدار از آجیل است. روی این نوع از بادام زمینی ها، فقط یک لایه نازک قهوه ای کشیده شده است که این لایه نازک به راحتی با دست کنده می شود. بادام زمینی بدون پوست را می توانید به صورت خام یا بوداده مصرف کنید. بنابراین، یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت بادام زمینی بدون پوست، خام یا بوداده بودن آن است.

بادام زمینی فرآوری شده

امروزه بسیاری از شرکت ها و کارخانه های تولید کننده آجیل و خشکبار، بادام زمینی بدون پوست را طعم دار می کنند و برای سلیقه های مختلف، محصولات متفاوتی را به بازار عرضه می کنند. مثل: بادام زمینی دودی، بادام زمینی با طعم پنیر، بادام زمینی فلفلی و ….

کره بادام زمینی

یکی دیگر از فرآورده های محبوب که از بادام زمینی بدون پوست به دست می آید، کره بادام زمینی است. کره بادام زمینی به دلیل طعم دلنشین و خواص متعددی که دارد، می تواند یک ماده غذایی محبوب در رژیم غذایی خانواده های ایرانی باشد.

قیمت بادام زمینی

کیفیت بادام زمینی بدون پوست را چگونه می توان تشخیص داد؟

یکی از مهم ترین عواملی که روی قیمت بادام زمینی بدون پوست تاثیر دارد، کیفیت آن است. برای شناسایی بادام زمینی با کیفیت، هشت ویژگی وجود دارد که عبارتند از:

  • رنگ دانه بادام زمینی: یک بادام زمینی مرغوب، به رنگ سفید مایل به زرد دیده می شود. تغییر رنگ در بادام زمینی بدون پوست، می تواند نشان دهنده انجماد، فساد یا کهنه بودن بادام زمینی باشد.
  • ظاهر یکدست: اگر دانه های بادام زمینی را از نظر ظاهری با هم مقایسه کنید، معمولا ظاهری یکدست و یکنواخت دارند. تعداد دانه های شکسته در آن ها کم است و خیلی ریز نیستند.
  • رنگ پوست قرمز: بادام زمینی بدون پوست فقط دارای یک لایه نازک قرمز قهوه ای است که به راحتی با دست کنده می شود. اگر بادام زمینی بدون پوست کهنه باشد، رنگ پوست آن به رنگ قهوه ای تیره یا حتی سیاه در می آید.
  • اندازه یکسان دانه ها: اگر یک مشت بادام زمینی بدون پوست مرغوب را در دست بگیرید، باید انتظار داشته باشید که دانه ها دارای اندازه ای تقریبا مشابه هم باشند.
  • طعم مطبوع: دانه های بادام زمینی بدون پوست، باید طعمی دلنشین و مطبوع داشته باشند. اگر طعم ترش یا تندی را احساس کردید، آن بادام زمینی احتمالا کهنه است.
  • سالم بودن مغز بادام زمینی: وجود روغن در بادام زمینی بدون پوست، باعث می شود که این دانه در برابر رطوبت و هوای آزاد به سرعت کپک بزند. بادام زمینی بدون پوست مرغوب، فاقد کپک زدگی یا پوک شدگی در دانه هاست.
  • طبیعی بودن بادام زمینی: بادام زمینی بدون پوست مرغوب، فاقد هرگونه طعم دهنده یا رنگ مصنوعی است.
  • داشتن میزان روغن کافی: داشتن روغن کافی نشان دهنده بادام زمینی بدون پوست و مرغوب است. کم بودن میزان روغن نشان دهنده کهنه بودن آن است. روغنی بودن بیش از حد بادام زمینی، نشان دهنده این است که دانه  های بادام زمینی در شرایط مطلوب نگهداری نشده اند و احتمالا در معرض نور مستقیم خورشید بوده اند.

قیمت بادام زمینی

تفاوت قیمت بادام زمینی بدون پوست و بادام زمینی با پوست چقدر است؟

قیمت بادام زمینی بدون پوست با بادام زمینی با پوست به دلیل تفاوت در کیفیت و نحوه نگهداری متفاوت است. به طور معمول، بادام زمینی بدون پوست زودتر فاسد می شود به همین خاطر قیمت آن نسبت به بادام زمینی با پوست تفاوت دارد. یکی دیگر از عواملی که می تواند در قیمت بادام زمینی بدون پوست و بادام زمینی با پوست تفاوت ایجاد کند، خرید عمده بادام زمینی است. برای اینکه بتوانید به درستی متوجه شوید که تفاوت قیمت بادام زمینی بدون پوست و بادام زمینی با پوست چقدر است، بهتر است برای خرید بادام زمینی، از طریق فروشگاه سبز بهار فارس اقدام کنید تا بتوانید بدون واسطه، محصولی با کیفیت مطلوب و قیمتی مناسب خریداری کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که چه عواملی روی قیمت بادام زمینی بدون پوست تاثیر دارد و تشریح کردیم که قیمت بادام زمینی بدون پوست به عواملی مثل نوع بادام زمینی، کیفیت و ویژگی های آن بستگی دارد. در این مقاله هم چنین درباره این موضوع توضیح دادیم که تفاوت قیمت بادام زمینی بدون پوست و بادام زمینی با پوست چقدر است؟ با مطالعه این مقاله، می توانید با اطمینان خاطر، بادام زمینی بدون پوست را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب خریداری کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X