برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

آموزش طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی

طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی۱۱
فهرست محتوا

طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی چگونه است؟ برنج قوت غالب ما ایرانی‌ها و غذای محبوب و جدانشدنی سفره‌های مهمانی‌هایمان است. طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی نیز از آن دسته کارهایی است که فوت‌وفن‌های خاص خودش را دارد. این که بتوانید برنج را قد بلند و بدون شفته شدن دم کرده و بر روی سفره‌های مهمانیتان قرار دهید، هنری است که هر آشپزی باید آن را بلد باشد.

طرز تهیه برنج پاکستانی آبکش بسیار ساده و آسان است اما لازم است نکاتی را رعایت کنید تا برنجتان خوش‌پخت و قد بلند باشد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی، نکات ریز و فوت‌وفن آن آشنا شوید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی

طرز تهیه برنج پاکستانی آبکش؛ تمام نکات مهم تهیه برنج پاکستانی

برای آشنایی کامل با طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی و تمام مراحل پخت آن، ادامه مطلب را از دست ندهید. اولین مرحله برای پخت برنج خیساندن آن است. بعد از این که برنج را پاک کردید، آن را در آب ولرم شست‌وشو داده و بعد آن را با آب گرم بخیسانید. برای خیساندن برنج بهتر است آب به انداره 2 بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. مقداری نمک در آب برنج ریخته و به مدت 3 الی 4 ساعت اجازه دهید خیس بخورد.

قابلمه‌ای را متناسب با مقدار برنج خود انتخاب کرده و در حدود دو سوم آن را آب ریخته و روی شعله قرار دهید تا آب آن به جوش بیاید. بعد از این که آب به جوش آمد آب برنج خیس خورده را خالی کرده و آن را درون آب در حال جوش بریزید. به یاد داشته باشید زمان پخت برنج بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود؛ بنابراین برای اطمینان از پخت برنج، چند دانه از برنج در حال جوشیدن را میان انگشتان خود له کنید. اگر مغز دانه برنج سفت، زبر و خشک نبود، زمان آن رسیده که برنج را آبکش کنید. این نکات در طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی حائز اهمیت است.

قرار گرفتن مقداری از دانه‌های برنج بر روی آب نیز از دیگر نشانه‌های زمان آبکش کردن برنج است. فراموش نکنید زمانی که برنج را در آب جوش ریختید نباید آن را رها کنید، چرا که ممکن است به راحتی وا برود. بعد از آبکش کردن برنج، قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و مقداری روغن داخل آن بریزید.

قابلمه را روی اجاق قرار دهید تا روغن درون آن داغ شود. در طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی بعد از این مرحله می‌توانید کف قابلمه را با سیب زمینی، نان و یا هر چیز دیگری بپوشانید. بعد از آن برنج را به آرامی درون قابلمه بریزید. توجه داشته باشید که برنج باید به حالت هرمی و کوه مانند درون قابلمه قرار گیرد و به دیواره‌های قابلمه نچسبد. بعد از این مرحله مقداری روغن را داغ کرده و روی برنج بریزید و بعد از آن در قابلمه را بگذارید.

ابتدا شعله را زیاد کنید و زمانی که صدای جزجز از قابلمه بلند شد، دم کنی را گذاشته و زیر شعله را ملایم کنید تا برنج به آرامی دم بکشد. به طور معمول دم کشیدن در طرز تهیه برنج آبکش ساده با ته‌دیگ، یک ساعت و نیم زمان لازم خواهد داشت.

نکات مهم در طرز تهیه برنج آبکش مجلسی

در ادامه با برخی از نکات مهم در طرز تهیه برنج ابکش مجلس  آشنا خواهیم شد تا برنج‌تان شفته، شور و یا کم نمک نشود. نکات مهم در طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی به شرح زیر است:

  1. برای شست‌وشوی برنج از آب ولرم استفاده کنید و برنج را آنقدر چنگ بزنید تا آب روی آن شفاف شود.
  2. مطابق طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی، برنج را با آب داغ خیس نکنید و برای خیساندن آن از آب گرم استفاده کنید.
  3. به یاد داشته باشید که هر چه مدت زمان خیساندن برنج بیشتر باشد باید زمان جوشاندن آن را کمتر کنید تا برنج وا نرود.
  4. در هنگام خیساندن برنج به آب آن نمک اضافه کنید و به یاد داشته باشید که اگر برنج را آبکش خواهید کرد مقدار نمکی که استفاده می‌کنید اهمیتی نخواهد داشت چرا که در هنگام آبکشی می‌توانید نمک اضافی را شست‌وشو دهید، اما اگر برنج را به حالت دمی و کته درست خواهید کرد باید توجه داشته باشید که مقدار نمک به اندازه باشد.
  5. مدت زمان جوشیدن هر برنج متفاوت خواهد بود؛ بنابراین برای فهمیدن زمان برداشتن برنج از روی شعله باید آن را بین انگشتان خود له کنید و در صورتی که سفتی درون دانه‌های برنج از بین رفته باشد، آن را آبکش کنید.
  6. اضافه کردن مقداری آبلیمو یا آب نارنج در هنگام جوشیدن برنج منجر به سفیدتر شدن دانه‌های برنج شما خواهد شد.
  7. اگر مقداری روغن در هنگام جوشیدن برنج به آن اضافه کنید، از به هم چسبیدن برنج‌هایتان جلوگیری کرده و به اصطلاح برنجتان خوش پخت خواهد شد.
  8. در طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی، زمانی که برنج در اوج جوشیدن خود است یک استکان آب سرد به آن اضافه کنید. این کار باعث وارد شدن شک به برنج شده و برنجتان بیشتر قد خواهد کشید.
  9. در هنگام آبکش کردن از ریختن آب سرد بر روی برنج خودداری کنید؛ چرا که این کار از قد کشیدن برنج جلوگیری خواهد کرد.
  10. برنج را بعد از آبکش حتما به صورت هرمی درون قابلمه بریزید تا به خوبی دم کشیده و قد بلند شود.
  11. طبق طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی بعد از ریختن برنج درون قابلمه، با انتهای کف گیر چند سوراخ داخل برنج ایجاد کنید.
  12. اگر برنجتان در هنگام جوشیدن در آب بیش از اندازه شور شده بود، کافیست چند تکه سیب زمینی پوست کنده درون آن بریزید تا شوری آن گرفته شود و اگر در هنگام آبکش کردن متوجه شوری آن شدید، مقداری بیشتری آب روی برنج ابکش شده بریزید تا نمک اضافی آن شسته شود.
  13. در صورت بی‌نمک شدن برنج، مقداری نمک روی آن پاشیده و یا نمک را در آب جوش حل کرده و روی برنج بریزید.

برنج پاکستانی مجلسی

طرز تهیه برنج پاکستانی آبکش سبزبهار

برنج پاکستانی سبزبهار، یکی از برنج‌های خوش پخت محسوب می‌شود. طرز تهیه برنج آبکش پاکستانی سبزبهار مانند طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی بوده و تمام نکات گفته شده در آن در مورد برنج پاکستانی سبزبهار نیز باید رعایت شوند. البته همان طور که گفته شد، میزان پخت و مدت زمان لازم برای دم کشیدن هر برنج با توجه به نوع و برند برنج متفاوت خواهد بود.

طرز تهیه برنج آبکش برای 6 نفر

در طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی به ازای هر نفر یک پیمانه برنج لازم است. در طرز تهیه برنج آبکش برای 6 نفر، 6 پیمانه برنج را با آب و نمک خیسانده و بعد از آن مراحل گفته شده را انجام دهید.

طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی۱۱

طرز تهیه برنج برای 20 نفر

برای یک میزبان هیچ چیز بدتر از این نخواهد بود که در یک دورهمی خانوادگی و یا مهمانی مقدار برنج کم بیاید و یا برنجی که پخته شده شفته شود! شاید گمان کنید هر چه تعداد مهمان‌ها بیشتر باشد، پخت برنج سخت‌تر خواهد بود؛ اما باید بگوییم که اینطور نیست. تنها کافیست نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین و لذیذترین برنج را برای مهمانان خود آماده کنید.

همان طور که در طرز تهیه برنج آبکش برای 6 نفر گفته شد، برای هر فرد لازم است یک پیمانه برنج در نظر بگیرید. هر سه کیلو برنج در حدود 21 پیمانه بوده و می‌توان گفت این مقدار برای یک مهمانی 20 نفره کافی خواهد بود.

در حالت کلی می‌توان گفت هر کیلو برنج برای 7 الی 8 نفر مناسب خواهد بود. برای طرز تهیه برنج برای 20 نفر لازم است 20 پیمانه برنج و یا در حدود 3 کیلو برنج را خیس کرده و مراحل گفته شده را به ترتیب انجام دهید. مقدار برنج مورد نیاز در طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی کاملا به تعداد نفرات مصرف‌کننده وابسته است.

طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی

طرز تهیه برنج آبکش بدون خیساندن

در طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی بهتر است برنج را قبل از پخت به مدت چند ساعت بخیسانید، اما گاهی اوقات زمان کافی برای خیساندن برنج وجود ندارد. در این مواقع باید با طرز تهیه برنج آبکش بدون خیساندن آشنا باشید تا بتوانید برنج خوش طعمی داشته باشید. طرز تهیه برنج آبکش بدون خیساندن به این صورت خواهد بود که ابتدا باید برنج را شسته و بعد درون قابلمه مناسبی آب را جوشانده و برنج را به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید که در این مرحله لازم است مقداری نمک به آب اضافه کرده و اجازه دهید برنج بپزد. خیس نکردن برنج باعث می‌شود مدت زمان لازم برای جوشاندن و پخته شدن برنج اندکی بیشتر شود. تنها تفاوت طرز تهیه برنج ساده بدون خیساندن، در مدت زمان پخت آن خواهد بود و مابقی مراحل مانند طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی خواهد بود.

برنج پاکستانی سبزبهار فارس

طرز تهیه بهترین برنج مجلسی برای مهمانی‌ها

پخت برنج خوب یک مهارت عالی در آشپزی برای کدبانوهای ایرانی است. برنج‌های بسیاری با برند و نام‌های تجاری مختلف در بازار وجود دارند که هر کدام قلق خاص خودشان را دارند. برای داشتن یک برنج عالی ابتدا به یاد داشته باشید که باید برنج مرغوب را خریداری کنید و بعد از آن نکات مهم پخت برنج را به خوبی رعایت کنید. برای داشتن یک مجلس عالی ما برنج پاکستانی سبزبهار را پیشنهاد می کنیم که کیفیت آن‌، برای همه محرز شده است.

در این مقاله سعی کردیم رمز و راز و طرز تهیه برنج پاکستانی مجلسی را به شما آموزش دهیم. رعایت موارد گفته شده باعث خواهد شد تا برنجتان خوش عطرتر، خوش طعم‌تر و لذیذتر از همیشه بوده و مزه‌اش برای همیشه در دهانتان بماند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
پیشنهاد برای شما