برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

آموزش طرز تهیه شیر برنج پاکستانی

طرز تهیه شیر برنج پاکستانی
فهرست محتوا

با توجه به این که شیر برنج یکی از محبوب‌ترین خوراک‌ها در کشور ایران شمرده می‌شود، طبیعی است که بسیاری از افراد به دنبال فرا گرفتن طرز تهیه شیر برنج پاکستانی باشند. طرز تهیه شیر برنج ماه رمضان و دیگر مناسبت‌های ارزشمند برای ایرانیان، بسیار ساده است و شما می‌توانید با استفاده از مواد اولیه مورد نیاز، در یک روز شیر برنج درست کنید.

البته باید توجه داشته باشید که طرز تهیه شیر برنج برای 6 نفر و طرز تهیه شیر برنج برای 30 نفر کاملا یکسان است؛ اما مقدار مواد اولیه مورد نیاز برای آن‌ها به هیچ وجه یکسان نخواهد بود.

نکته حائز اهمیت تهیه شیر برنج، این است که طرز تهیه شیر برنج پاکستانی، هندی، تایلندی، ایرانی و غیره تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند. به عبارتی دیگر، اصول مهم و کلی پخت شیر برنج برای تمامی برنج‌ها یکسان است و شما باید از اقداماتی مشابه پیروی کنید؛ اما چنانچه می‌‌خواهید کیفیت شیر برنج شما بالا باشد، بهتر است به نکات قابل توجه در طرر تهیه شیر برنج پاکستانی توجه داشته باشید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

در ادامه این مطلب، قصد داریم توضیحاتی کامل برای آموزش طرز تهیه شیر برنج پاکستانی به شما ارائه دهیم.

طرز تهیه شیر برنج پاکستانی

مواد لازم برای تهیه شیر برنج پاکستانی

شما برای این که شیر برنج را با عطر و طعمی دلپذیر و کیفیت بالا تهیه کنید، باید به جزئی‌ترین مواد مورد نیاز این خوراک توجه داشته باشید. ایرانیانی که طرز تهیه شیر برنج پاکستانی سنتی را می‌‌دانند، عمدتا از برخی افزودنی‌های مقوی و خوش‌طعم در پخت و پز شیر برنج استفاده می‌کنند؛ بنابراین با الهام گرفتن از دستور پخت سنتی شیر برنج، قصد داریم مواد لازم برای تهیه شیر برنج پاکستانی را برای شما نام ببریم:

  • برنج پاکستانی
  • گلاب
  • شیر
  • کره
  • شکر
  • هل
  • خامه
  • نمک

مقدار هر کدام از مواد گفته شده، بسته به مقدار شیر برنجی که می‌خواهید به دست بیاورید متغیر است. به همین دلیل ابتدا باید بدانید که طرز تهیه شیر برنج برای 4 نفر مناسب شما خواهد بود یا باید به دنبال طر تهیه شیر برنج برای 30 نفر و حتی بیشتر باشید. افرادی که تجربه پخت شیر برنج را دارند، می‌دانند که با افزایش نفرات مصرف‌کننده، مقدار مواد را به چه اندازه زیاد کنند؛ اما از آن جایی که به احتمال زیاد این کار برای شما مقدور نخواهد بود، توصیه می‌کنیم آموزش طرز تهیه شیر برنج پاکستانی را تا آخر بخوانید تا مقدار مواد مورد نیاز را بدانید.

طرز تهیه شیر برنج پاکستانی مرحله به مرحله

بعد از این که مواد گفته شده را تهیه کردید، باید طبق مراحل گفته شده آن‌ها را برای اضافه کردن به ترکیب آماده کنید. به صورت کلی، این مراحل در حدود 1 ساعت اتمام می‌یابند و بعد از انجام تمامی این مراحل، شما می‌توانید شیر برنج پخته شده را میل کنید. در ادامه، مراحل طرز تهیه شیر برنج پاکستانی در اختیارتان قرار می‌گیرد:

  • آماده کردن برنج پاکستانی

اولین قدم تهیه شیر برنج، باید چندین ساعت قبل از آغاز اقدامات صورت بگیرد تا نتیجه مطلوب را داشته باشد. اول باید مقدار برنج مورد نیاز را شسته و در درون یک کاسه بریزید. سپس مقداری آب به این کاسه اضافه کنید تا تمام برنج غرق در آب باشد و تا چند ساعت به خوبی خیس بخورد. عمدتا در آموزش طرز تهیه شیر برنج پاکستانی گفته می‌شود که هر پیمانه برنج، برای 4 نفر کافی است؛ بنابراین اگر تعداد مصرف‌کنندگان شیر برنج بیشتر خواهد بود، مقدار برنج را نیز به نسبت نفرات افزایش دهید.

  • حرارت دادن به برنج پاکستانی

حالا که برنج پاکستانی به مقدار مورد نیاز خیس شده و آماده پخت است، آن‌ها را در یک قابلمه بریزید و به مدت 1 ساعت قابلمه را در روی شعله متوسط قرار دهید. بعد از یک ساعت جوشیدن آب در قابلمه و پخته شدن برنج، باید آماده افزودن دیگر مواد مورد نیاز گفته شده در طرز تهیه شیر برنج پاکستانی باشید.

  • افزودن شیر به قابلمه

بعد از گذشت یک ساعت، باید به ازای هر پیمانه برنج 6 پیمانه شیر به قابلمه اضافه کنید و مقداری دیگر بگذارید قابلمه روی شعله متوسط قرار بگیرد. با توجه به این که احتمال ته‌نشین شدن برنج‌ها در قابلمه وجود دارد، توصیه می‌کنیم به آرامی شیر را هم بزنید و از چسبیدن برنج به کف قابلمه جلوگیری کنید. هم زدن قابلمه یکی از مهم‌ترین نکات در طرز تهیه شیر برنج پاکستانی است که باید به آن توجه داشت.

  • افزودن شکر و کره

به محض این که متوجه شدید ترکیب داخل قابلمه لعاب انداخت، نوبت به اضافه کردن شکر و کره می‌رسد. توجه کنید که مهم‌ترین تفاوت آموزش طرز تهیه شیر برنج زعفرانی، این است که شما باید در کنار شکر، زعفران نیز به قابلمه اضافه کنید. در صورت انجام این کار، در نهایت می‌توانید از شیر برنج زعفرانی لذت ببرید. بعد از افزودن این موارد به قابلمه، به مدت 45 دقیقه آن را روی حرارت قرار دهید تا به خوبی ترکیب شوند.

  • افزودن پودر هل و گلاب

آخرین موادی که در حین پخت داخل قابلمه ریخته می‌شود، پودر هل و گلاب است. بعد از افزوده شدن این موارد، باید تا زمانی که شیر برنج به غلظت مورد نیاز رسید صبر کرده و سپس گاز را خاموش کنید. قبل از این که شیر برنج شما سرد شود، قدم بعدی را در طرز تهیه شیر برنج پاکستانی انجام دهید.

  • افزودن خامه به شیر برنج

مرحله آخر در طرز تهیه شیر برنج پاکستانی، افزودن خامه است. بعد از ترکیب نهایی شیر برنج و خامه، آن را در داخل یک ظرف بریزید و با استفاده از افزودنی‌های دیگر، شیر برنج خود را تزئین کنید. برای فرا گرفتن طرز تهیه شیر برنج مجلسی برای 10 نفر، باید مواد اولیه شیر برنج را به مقدار کافی استفاده کرده و در نهایت از برخی ابزارهای تزئینی برای بهبود ظاهر شیر برنج استفاده کنید.

طرز تهیه شیر برنج پاکستانی

برنج پاکستانی؛ بهترین گزینه برای پخت شیر برنج پاکستانی

در مطلب فوق، طرز تهیه شیر برنج پاکستانی در اختیار شما قرار گرفت تا این خوراک را به مقدار مورد نیاز تهیه کنید. با توجه به تنوع بالای برنج‌ها در بازار ایران، به نظر می‌‌رسد بسیاری از افراد در انتخاب گزینه مطلوب دچار ابهام می‌شوند. توصیه ما به شما این است که برنج پاستانی خوش‌عطر و طعم را در تهیه شیر برنج استفاده کنید تا این خوراک با دل‌پذیرترین طعم سِرو شود. در حال حاضر امکان خرید برنج پاکستانی از فروشگاه‌های آنلاین کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
پیشنهاد برای شما