برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج ایرانی بهتره یا برنج هندی | برنج ایرانی بخریم یا برنج هندی؟

برنج ایرانی بهتره یا برنج هندی

برنج ایرانی بهتره یا برنج هندی؟ برنج ایرانی یا هندی چه ویژگی هایی دارند؟ برنج ایرانی یا هندی چه تفاوت هایی با هم دارند؟ این ها سوالاتی هستند که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. برنج یکی از وعده های غذایی است که هم در وعده های غذایی روزانه و هم در مراسم ها و مهمانی های ایرانیان طرفداران زیادی دارد. در سال های اخیر و با افزایش واردات برنج های خارجی، برنج های هندی هم طرفداران زیادی پیدا کرده اند. به همین خاطر، در این مقاله می خواهیم درباره تفاوت های بین ایرانی یا هندی صحبت کنیم. این دو نوع برنج را با هم مقایسه کنیم تا بتوانیم به این پرسش پاسخ دهیم که بهتر است برنج ایرانی بخریم یا برنج هندی؟

برنج هندی چه ویژگی هایی دارد؟

کشور هندوستان به عنوان اولین تولید کننده برنج در سراسر دنیا شناخته شده است. به همین دلیل هم هست که برنج هندی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در سال های اخیر، با افزایش قیمت برنج ایرانی، واردات برنج های خارجی از جمله برنج پاکستانی و برنج هندی به ایران افزایش پیدا کرد. برنج های هندی که در حال حاضر با نام ها و مارک های مختلفی در بازار به فروش می رسند، طرفداران زیادی دارند. در ادامه، درباره مهم ترین تفاوت های برنج ایرانی یا هندی با شما صحبت خواهیم کرد.

برنج ایرانی بهتره یا برنج هندی

تفاوت در شکل ظاهری

یکی از مهم ترین تفاوت های برنج ایرانی یا هندی، این است که برنج های هندی دانه بلند هستند. دانه های برنج هندی، قد کشیده و درازی دارند. در حالی که برنج های ایرانی دانه های کوچکتر و گردتر دارند. اگرچه در بین برنج های هندی هم برنج های دانه کوتاه وجود دارد، اما اغلب برنج های هندی عرضه شده در بازار، برنج های دانه بلند هستند.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

تفاوت در رنگ دانه ها

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند در تشخیص برنج ایرانی یا هندی به شما کمک کند، رنگ دانه های برنج است. برنج های هندی معمولا بسیار سفید و شفاف هستند. در حالی که برنج های ایرانی نسبت به برنج هندی، رنگ تیره تری دارند و معمولا کدر هستند.

تفاوت در عطر و طعم برنج

عطر و طعم برنج ایرانی یا هندی با هم تفاوت چشمگیری دارند. به طور کلی، برنج های هندی به خاطر عطر خوبی که دارند به نام برنج باسماتی شناخته می شوند. باسماتی واژه ای هندی است که به معنای ماده ای سرشار از عطر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که عطر برنج هندی با برنج ایرانی متفاوت است و ممکن است عطر آن با ذائقه شما سازگار نباشد. در مورد عطر برنج ایرانی یا هندی هم همین تفاوت دیده می شود. طعم برنج های هندی برای بعضی افراد نامطلوب نیست. به این دسته از افراد توصیه می شود که برنج هندی را با چاشنی ها و ادویه های مخلوط کنند تا بتوانند در طعم آن تغییر ایجاد کنند.

تفاوت در شرایط کشت برنج

برنج های هندی معمولا در آب و هوای مرطوب و گرم کشت می شوند، در حالی که برنج های هندی اغلب در آب و هوای سرد و مرطوب کاشته می شوند. همین تفاوت در شرایط آب و هوایی و هم چنین زاویه تابش خورشید به برنج ایرانی یا هندی، می تواند منشا تفاوت های این دو نوع برنج باشد.

برنج ایرانی بهتره یا برنج هندی

تفاوت در نحوه پخت

برنج های هندی معمولا زمان پخت کوتاهی دارند. هم چنین این نوع برنج بعد از پخت به خوبی قد می کشد. طبخ برنج هندی آسان است و شفته نمی شود. به همین خاطر برای بعضی از آشپزهای مبتدی که تبحر زیادی در پخت برنج ایرانی ندارند، انتخاب مناسبی است. برنج های هندی بیشتر برای پخت انواع برنج های مخلوط مثل لوبیاپلو، هویج پلو و غیره به کار می رود. در حالی که برای طبخ برنج معمولی بهتر است از برنج هندی استفاده شود.

ارزش غذایی برنج

آیا مواد مغذی برنج ایرانی یا هندی با هم تفاوت دارند؟ در پاسخ باید به این موضوع توجه کرد که در هنگام تهیه برنج های هندی، معمولا یک سری فرآوری هایی صورت می گیرد که باعث می شود ارزش غذایی برنج هندی کمتر از برنج ایرانی باشد. برنج ایرانی دارای میزان بالایی فیبر و ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه B است. هم چنین برنج ایرانی دارای میزان بالایی از ترکیبات فلاونوئیدی هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و می توانند برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشند.

 در حالی که به دلیل تفاوت در شرایط کشت برنج ایرانی یا هندی، معمولا برنج های هندی دارای میزان بالایی از مواد معدنی مثل پتاسیم، آهن و منیزیم هستند. توجه کنید که بعضی از برنج های هندی که اغلب به نام برنج صنعتی شناخته می شوند، برنج های فرآوری شده ای هستند که ارزش غذایی بسیار پایینی دارند و توصیه می شود از آن ها استفاده نکنید.

تفاوت در قیمت برنج

یکی از مهم ترین معیارهایی که در مقایسه برنج ایرانی یا هندی باید در نظر گرفته شود، تفاوت در قیمت آن هاست. قیمت برنج هندی نسبت به برنج ایرانی بسیار پایین تر است. به همین خاطر، کسانی که توانایی خرید برنج ایرانی را ندارند به استفاده از برنج هندی روی آورده اند. فراموش نکنید که بعضی از انواع برنج هندی که قیمت بسیار پایینی دارند، کیفیت پایینی هم دارند. بنابراین، پیشنهاد می شود از این نوع برنج هندی استفاده نکنید.

برنج ایرانی بهتره یا برنج هندی

کدام یک بهتر است؟ برنج ایرانی یا هندی؟

بعد از مقایسه ویژگی ها و تفاوت های برنج ایرانی یا هندی، زمان آن رسیده است که به این پرسش پاسخ دهیم که برنج ایرانی بهتر است یا برنج هندی؟ بدیهی است که طعم، عطر و کیفیت برنج ایرانی نسبت به برنج هندی بسیار بالاتر است. برنج ایرانی هم چنین ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج هندی دارد.

 اما طبخ برنج ایرانی سخت است، به همین خاطر هم هست که کسانی که آشپزهای مبتدی هستند ترجیح می دهند از برنج های هندی استفاده کنند تا بتوانند غذای خوبی برای خانواده طبخ کنند. هم چنین قیمت برنج هندی نسبت به برنج ایرانی پایین تر است. بنابراین اگر به دنبال استفاده از برنجی مقرون به صرفه و اقتصادی هستید، بهتر است برنج هندی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از معیارهایی که در انتخاب بین برنج ایرانی یا هندی تاثیر دارد، ذائقه و سلیقه شماست. عطر و طعم برنج هندی برای بسیاری از افراد مطلوب نیست. بنابراین برای انتخاب نوع برنج ایرانی یا هندی، باید هم به ذائقه و هم به بودجه خود توجه کنید و خریدی مناسب با شرایط خود را انجام دهید.

برنج هندی خوب از کجا بخریم؟

اگر سری به بازارهای عرضه برنج بزنید، خواهید دید که انواع بسیار متنوعی از برنج های هندی به فروش می رسند. اما بعضی از این برنج ها کیفیت پایینی دارند. بنابراین مهم است که حتما از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید تا بتوانید بهترین برنج هندی را در اختیار داشته باشید. پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید برنج هندی را دارید، به فروشگاه اینترنتی سبز بهار فارس سر بزنید. در این فروشگاه می توانید انواع برنج ایرانی یا هندی را با قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و با ضمانت اصالت و سلامت کالا خریداری کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره تفاوت های برنج ایرانی یا هندی صحبت کردیم و به این پرسش پاسخ دادیم که بهتر است برنج ایرانی خریداری کنیم یا برنج هندی. برنج ایرانی یا هندی در شکل ظاهری، رنگ، کیفیت، عطر و طعم و هم چنین قیمت با هم تفاوت دارند. ارزش غذایی برنج ایرانی یا هندی هم با هم تفاوت دارد. اگرچه قیمت برنج هندی از برنج ایرانی بسیار کمتر است، اما ممکن است عطر و طعم برنج هندی با ذائقه بعضی از افراد سازگار نباشد. بنابراین انتخاب اینکه برنج ایرانی یا هندی خریداری کنیم، به ذائقه و بودجه بستگی دارد.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X