برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج سیاه چیست و چه خواصی دارد؟

برنج سیاه چیست

برنج سیاه چیست؟ شاید برایتان عجیب باشد که برنج سیاه چه خواصی دارد و چه تفاوتی با برنج معمولی دارد؟ این موضوعی است که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم. در این مقاله درباره برنج سیاه و خواص آن صحبت خواهیم کرد. هم چنین در مورد مزایا و معایب استفاده از آن، اطلاعاتی را به شما ارائه خواهیم کرد. بنابراین، اگر می خواهید در مورد برنج سیاه اطلاعاتی کسب کنید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

برنج سیاه چیست؟

برنج سیاه یکی از محصولات پرطرفدار و پر مصرف در کشورهای آسیایی به ویژه چین، کره و ژاپن است. در گذشته برنج سیاه را به نام برنج بنفش یا برنج ممنوعه می شناختند، زیرا به دلیل قیمت بالا استفاده از آن فقط برای امپراطوری ها و پادشاهان امکان پذیر بود. اما در حال حاضر، این برنج در بعضی از فروشگاه های عرضه مواد غذایی عرضه می شوند و طرفداران خاص خود را هم پیدا کرده است.

برنج سیاه چه ویژگی هایی دارد؟

برنج سیاه خواص و فواید متعددی دارد که می تواند آن را به یک منبع غذایی مناسب برای سلامتی افراد تبدیل کند. به طور کلی، در طب سنتی ژاپن، برنج سیاه استفاده های زیادی داشته است و برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها تجویز می شده است. در حال حاضر هم خواص و مواد مغذی موجود در آن، باعث شده است که مصرف برنج سیاه توجهات زیادی را به خود جلب کند.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج سیاه چیست

برنج سیاه چه خواصی دارد؟

برنج سیاه دانه ای سرشار از فیبر و کربوهیدرات است. علاوه بر فیبر و کربوهیدرات، وجود چربی های مفید باعث می شود که برنج سیاه یک ماده غذایی مفید و مقوی باشد. هم چنین مواد معدنی مختلفی به ویژه سدیم و آهن در برنج سیاه وجود دارند. در ادامه درباره خواص و فواید برنج سیاه اطلاعاتی ارائه می گردد.

خواص برنج سیاه برای مقابله با سرطان

یکی از مهم ترین ترکیباتی که در برنج سیاه وجود دارد، آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با سرطان کمک کنند. بنابراین، به طور کلی می توان گفت برنج سیاه می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

برنج سیاه سرشار از ترکیباتی به نام آنتوسیانین است. آنتوسیانین، رنگدانه ای است که باعث ایجاد رنگ بنفش تیره در میوه هایی مثل بلوبری و تمشک و هم چنین برنج سیاه می شود. آنتوسیانین ها، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند. هم چنین به عنوان ترکیبات ضد التهابی و ضد سرطان عمل می کنند.

خواص برنج سیاه در سلامت قلب

به طور کلی، تحقیقات انجام شده روی نقش برنج سیاه در سلامت قلب محدود است. اما نتایج همین تحقیقات نشان داده است که برنج سیاه می تواند کلسترول و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد. بنابراین روی سلامت قلب می تواند تاثیر داشته باشد. احتمال دارد که ترکیباتی مثل فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها، ترکیبات موثر در سلامت قلب باشند.

خواص برنج سیاه روی سلامت دستگاه گوارش

برنج سیاه سرشار از فیبر است. فیبر فراوان موجود در برنج سیاه می تواند فعالیت روده را تحریک کند. بنابراین از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند. مصرف برنج سیاه هم چنین می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را ر افراد کاهش دهد. یکی دیگر از عواملی که برنج سیاه را به یک ترکیب موثر برای دستگاه گوارش تبدیل می کند این است که برنج سیاه عاری از گلوتن است. بنابراین افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، می تواند به راحتی از برنج سیاه استفاده کنند.

برنج سیاه چیست

خواص برنج سیاه روی سلامت چشم

در برنج سیاه دو ترکیب کارتنوئیدی مهم به نام لوتئین و زئوزانتین وجود دارند که نقش مهمی در سلامت چشم ایفا می کنند. این ترکیبات حاوی خواص آنتی اکسیدانی هستند و از آسیب دیدن چشم در مواجهه با رادیکال های آزاد ناشی از پرتوهای فرابنفش خورشید جلوگیری می کنند.

خواص برنج سیاه روی کاهش وزن

بسیاری از متخصصان تغذیه به کسانی که می خواهند وزن کم کنند توصیه می کنند که از برنج سیاه استفاده کنند. برنج سیاه سرشار از فیبر است و می تواند احساس سیر شدن را در فرد تقویت کند. هم چنین، فیبر فراوان موجود در دانه های برنج سیاه، می تواند اشتها را کاهش دهد. از طرف دیگر، برنج سیاه حاوی میزان کافی از چربی های مفید و غیر اشباع است. بنابراین می تواند چربی مورد نیاز بدن را تامین کند.

خواص برنج سیاه روی دیابت

برنج سیاه می تواند میزان قند موجود در خون را تنظیم کند. به همین خاطر می تواند یک انتخاب مناسب برای افراد مبتلا به دیابت باشد، زیرا می تواند میزان قند خون را در بدن کاهش دهد. البته این نتایج در آزمایش های حیوانی به دست آمده است. بدیهی است که انجام آزمایش های انسانی و بالینی برای اثبات مفید بودن برنج سیاه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 لازم است.

معایب مصرف برنج سیاه

به طور کلی، برنج سیاه یک ترکیب مفید برای سلامتی است، اما به خاطر وجود فیبر زیاد ممکن است در بعضی از افراد حساسیت های گوارشی ایجاد کند. افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند، بهتر است قبل از مصرف برنج سیاه با پزشک خود مشورت کنند. زیرا فیبر زیاد موجود در برنج سیاه و جذب بالای آن توسط روده، می تواند باعث ایجاد ناراحتی های گوارشی در بیماران شود.

برنج سیاه چیست

برنج سیاه را از کجا خریداری کنیم؟

برنج سیاه در اکثر کشورها به ویژه ایالت متحده، طرفداران زیادی دارد. در ایران هم برنج سیاه، طرفداران و مشتریان خاص خود را پیدا کرده است. به همین خاطر بعضی از فروشگاه های معتبر عرضه کننده برنج مثل فروشگاه سبز بهار فارس، برنج سیاه را به فروش می رسانند. شما می توانید این برنج را به صورت آنلاین یا اینترنتی، از طریق فروشگاه سبز بهار فارس با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خریداری کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله، درباره برنج سیاه و خواص آن صحبت کردیم. برنج سیاه در سال های اخیر، در بازار ایران هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. وجود خواص و فواید زیاد در برنج سیاه، می تواند آن را به یک ماده غذایی مفید در رژیم غذایی تبدیل کند. البته نباید احتمال ایجاد حساسیت در بعضی از افراد را هم نادیده گرفت. دانستن خواص و فواید برنج سیاه کمک می کند که بتوانید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X