برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

بهترین برنج عطری ایرانی کدام است؟

برنج ایرانی عطری

خرید انواع برنج عطری ایرانی به دلیل استقبال مصرف‌کنندگان، امروزه رواج بیشتری یافته است؛ چرا که اساسا برنج ایرانی به دلیل عطر دلپذیرش علاقمند زیادی در ایران و سایر کشورها دارد. باید بدانید که عطر برنج تا حد زیادی به رقم برنج بستگی دارد. همچنین نوع خاک، تغذیه گیاه برنج، آب و هوا و میزان رطوبت همگی در عطر برنج ایرانی موثر است. در ادامه به معرفی بهترین برنج عطری ایرانی می‌پردازیم.

  • برنج دم سیاه

برنج دم سیاه، یکی از معروف‌ترین و گران قیمت‌ترین برنج‌های عطری ایرانی است‌، این برنج در شالیزارهای شمال کشت می‌شود و به دلیل آب و هوای مطلوبی که دارد، از عطر و طعم خوبی برخوردار می‌باشد.

  • برنج طارم

برنج طارم ایرانی عطر و طعم فوق‌العاده‌‌ای داشته و دانه‌های ریزی دارد‌. پخت برنج طارم، بسیار راحت است و در زمان کوتاه برای سرو آماده می‌شود. این برنج در لیست انواع  برنج عطری ایرانی جای دارد؛ زیرا عطر و طعم بی‌نظیر آن زبانزد همه است‌.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

  • برنج علی کاظمی

برنج علی کاظمی در غرب گیلان کشت و برداشت می‌شود‌. این برنج به خاطر عطر و طعم بسیار خوبی که دارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. برنج علی کاظمی دانه‌های درشتی داشته و هنگام پخت به خوبی کیفیت و عطر خود را نشان می‌دهد.

  • برنج هاشمی

برنج هاشمی یکی از بهترین، باکیفیت‌ترین و خوش پخت‌ترین برنج‌های عطری ایرانی است که برای استفاده در مجالس مهم، مصارف روزانه و …گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود. کشاورزان هنگام کشت این محصول در شالیزارهای خوش آب و هوای لاهیجان سمپاشی کمتری را انجام می‌دهند و به همین دلیل این محصول علاوه‌ بر کیفیت عالی، سالم و ارگانیک است‌.

برنج ایرانی عطری

راه‌های تشخیص بهترین برنج عطری ایرانی

برنج ایرانی در تمام انواع و اقسام خود، روش کاشت و برداشت و ذخیره‌سازی متفاوتی دارند؛ به همین دلیل تمام نکات مربوط به چنین مراحلی روی عطر و طعم آن تأثیرگذار است‌. برنج معطر محلی جز بهترین برنج‌های پرمصرف است؛ چرا که خواستگاه آن شمال کشور بوده و شرایط آب و هوایی منطقه روی طعم و عطر نهایی آن تاثیرگذار بوده است.

  • برنج معطر محلی دانه‌های تمیز و یکنواختی دارد.
  • دانه‌های برنج عطری ایرانی پس از پخت نیز یکنواخت و کشیده است.
  • برنج عطری ایرانی رنگ بسیار شفافی داشته و بعد از پخت نیز رنگ سفید خالصی دارد.
  • بوی برنج عطری باکیفیت را می‌توان به راحتی قبل و بعد از پخت استشمام کرد‌.

عوامل تاثیر گذار بر عطر و طعم برنج ایرانی

شالیزارهای شمال کشور به دلیل شرایط آب و هوایی و محیط کشت پایدار، جایگاه بسیار ویژه‌ای در تولید این محصول دارد‌‌‌؛ به همین دلیل برنج شمال با عطر و طعم بی‌نظیری که دارد، طرفداران زیادی از داخل و خارج کشور را به خود اختصاص داده است. از جمله عوامل موثر بر عطر برنج ایرانی می‌توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • خاک

ترکیبات موجود در خاک منطقه‌ای که برنج در آن کشت می‌شود، تاثیر زیادی روی عطر و طعم برنج دارد‌‌.

  • شرایط آب و هوایی منطقه

شرایط آب و هوایی محل کشت برنج ایرانی روی کیفیت این محصول موثر است‌. میزان بارش، درجه حرارت و ثابت بودن شرایط محیط، همگی روی عطر و طعم نهایی محصول تاثیرگذار هستند‌.

  • روش کشت و برداشت محصول

بهترین برنج عطری ایرانی با بهره‌گیری از اصول درست و زمان مشخص کاشت و برداشت و همچنین نحوه خشک کردن آن از سایر برنج‌های موجود در بازار متمایز شده است.

  • روش نگهداری

روش نگهداری برنج عطری ایرانی تاثیر بسیار زیادی روی کیفیت نهایی آن دارد‌‌‌.

  • روش پخت

پخت برنج ایرانی، یکی از مهم‌ترین مراحلی است که کیفیت و عطر و طعم آن را مشخص می‌کند‌، بنابراین در پخت این نوع برنج باید با توجه به جنس و نوع برنج، روش پخت متناسب با همان نوع را انجام داد.

برنج ایرانی سبزبهار هاشمی

خرید بهترین برنج عطری ایرانی

علیرغم اینکه مصرف برنج در سفره ایرانیان رایج می‌باشد، اما ممکن است، تشخیص برنج مرغوب برای بسیاری از مردم کمی دشوار باشد. از این رو برای داشتن برنجی باکیفیت شما می‌توانید با خیال راحت، سفارش خود را در سبزبهار فارس ثبت کرده و برای خرید بهترین برنج عطری ایرانی اقدام کنید‌. همچنین برای خرید عمده برنج ایرانی نیز می توانید با ما تماس بگیرید.

خرید برنج معطر سبزبهار فارس علاوه بر تلاش در جهت عرضه محصول مرغوب می‌کوشد تا به جهت رفاه حال مشتریان، مقرون به‌صرفگی محصول نیز در اولویت باشد. از این رو با عرضه مستقیم برنج از کشاورز به مصرف‌کننده چالش کیفیت و قیمت را در خرید برنج معطر محلی برطرف نموده است.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X