برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

طرز پخت برنج عنبربو ایرانی ممتاز

طرز پخت برنج عنبربو ایرانی ممتاز
فهرست محتوا

برنج عنبر‌بو ایرانی ممتاز یکی از انواع برنج‌های ایرانی است که در مناطق جنوبی ایران کشت می‌شود. این برنج دارای ویتامین و املاح معدنی بسیاری است؛ زیرا در زمین‌هایی که عاری از هرگونه کود و سم است، با آب کم کاشته می‌شود.

 برنج عنبربو ایرانی ممتاز بر خلاف برنج‌های شمال ایران، دارای طبعی گرم است. این برنج ظاهری توپر و کوتاه دارد و هنگام پخت نیز قد بلند نمی‌شود، اما مصرف آن برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند، توصیه می‌شود.

ویژگی‌های برنج عنبر‌بو ایرانی ممتاز

از لحاظ ظاهری برنج عنبر‌بو زیاد قد بلند نیست؛ بلکه دارای دانه‌های توپر و کوتاه است؛ به همین علت برای کسانی که قد و ظاهر برنج برایشان در اولویت قرار دارد، این برنج مناسب نیست. اما برای مصرف خانواده‌ به شدت این برنج را توصیه می‌کنیم، زیرا به دلیل طبع گرم دارای خواص درمانی بوده و بیماری‌های گوارشی را تسکین می‌دهد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

مراحل کاشت و برداشت برنج عنبربو ممتاز برخلاف دیگر برنج‌ها با دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام میشود؛ این موضوع باعث شده است که برنج عنبر‌بو کمترین میزان شکستگی و خردشدگی را داشته باشد.

طرز پخت برنج عنبربو ایرانی ممتاز

دو نکته مهم در خرید برنج عنبربو ممتاز

  • برنج عنبر‌بو ایرانی ممتاز بسیار خوش عطر بوده و حتی برنج خشک آن نیز دارای عطر و بوی خاصی است. هنگام خرید باید به عطر و رایحه برنج عنبربو توجه کنید.
  • برنج عنبربو در بازار ایران به صورت نیم دانه و تمام دانه عرضه می‌شود. اگر شما برنج نیم دانه عنبر‌بو را خریداری کنید، باید تمام کیسه برنج یک دست و بدون ناخالصی باشد؛ همچنین برای برنج تمام دانه نیز این گونه است. اگر غیر از این باشد، باید به اصل بودن ترکیبی بودن برنج شک کنید.

طرز پخت برنج عنبربو ایرانی ممتاز

پخت برنج عنبر‌بو همانند دیگر برنج‌های ایرانی دارای حساسیت بیشتری است. اگر به نکات گفته شده درباره طرز پخت برنج عنبر‌بو ایرانی ممتاز توجه کرده و آنها را رعایت کنید، در نهایت برنجی خوش عطر و طعم با ظاهر مناسب خواهید داشت.

پخت برنج به روش کته:

  • پیش از پخت برنج عنبر‌بو آن را یک الی یک ساعت و نیم در آب خیس کنید؛ با این کار برنج شما نرم می‌شود.
  • دو برابر میزان برنج روی آن آب بریزید. کم ریختن یا زیاد ریختن آب باعث می‌شود که برنج شما نپخته بماند یا چسبنده شود.
  • به ازای هر پیمانه برنج، نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.
  • پس از اینکه آب قابلمه شما کاملاً بخار شد، درب قابلمه را بگذارید و ۳۰ الی ۴۵ دقیقه به برنج فرصت بدهید تا دم بکشد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که بسته به نوع برنج و اندازه دانه‌های آن ممکن است، زمان پخت آن متغیر باشد؛ پس در اولین پخت، برنج را قلق‌گیری کنید تا در طرز پخت برنج عنبربو ایرانی ممتاز مشکلی نداشته باشید.

پخت برنج به روش آبکش:

  • قابلمه را پر از آب سرد کرده و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید.
  •  هنگامی که آب به جوش آمد ۴ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید.
  •  برنج را داخل آن بریزید پس از ۱۰ دقیقه از برنج درون قابلمه مقداری تست کنید؛ اگر برنج آماده آبکش شدن بود آن را خالی کنید.
  • مجدداً قابلمه را با کمی روغن روی آتش قرار دهید و برنج را داخل آن بریزید، در قابلمه را بگذارید و فرصت دهید تا برنج دم بکشد.
طرز پخت برنج عنبربو ایرانی ممتاز

خرید آنلاین برنج عنبربو ممتاز

برای خرید آنلاین و بی‌دغدغه برنج عنبربو ممتاز ایرانی، کافیست سفارش خود را در سایت سبزبهار فارس ثبت کنید. فروشگاه اینترنتی سبزبهار فارس از سال‌های گذشته تاکنون در زمینه عرضه انواع برنج داخلی و وارداتی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، فعالیت داشته و توانسته نیاز مصرف‌کنندگان را برآورده سازد.

از آنجایی که کیفیت بی‌نظیر برنج عنبربو سبز‌بهار فارس باعث جلب اعتماد مشتریان این مجموعه شده است، به همین دلیل این فروشگاه، گزینه خرید آنلاین برنج عنبربو ایرانی ممتاز را در اختیار مشتریان قرار داد تا به آسانی و با خیال آسوده ثبت سفارش کرده و محصول را درب منزل دریافت کنند.

سخن پایانی

در هنگام خرید برنج عنبربو ایرانی توجه داشته باشید که نمونه‌های مشابه غیر اصل در بازار را خریداری نکنید اگر شما بتوانید به صورت مستقیم اقدام به خرید کنید اطمینان شما از اصل بودن کالا بیشتر می‌شود اما اگر شرایط خرید حضوری را نداشتید می‌توانید از سایت‌های جایگزین استفاده کنید یکی از سایت‌های معتبر در زمینه فروش برنج عنبربو ایرانی ممتاز سایت سبز‌بهار فارس است.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X