برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

طرز پخت برنج هاشمی ایرانی ممتاز

برنج ایرانی هاشمی

برنج هاشمی ایرانی ممتاز، یکی از محبوب‌ترین برنج‌های ایرانی به شمار می‌رود که هم برای پخت و پز‌های روزمره و هم برای مجالس قابل استفاده می‌باشد. طرز پخت برنج هاشمی ایرانی ممتاز همانند دیگر برنج‌های ایرانی هم به صورت کته و هم به صورت آبکش قابل انجام است.

عطر و طعم بی‌نظیری که برنج هاشمی دارد، آن را نسبت به دیگر برنج‌های ایرانی متمایز کرده است. در بخش زیر به صورت اختصاصی به معرفی این برنج خواهیم پرداخت، پس تا پایان با ما همراه باشید.

برنج هاشمی ممتاز سبزبهار

چگونگی پخت برنج هاشمی ایرانی ممتاز

برنج هاشمی همانند دیگر برنج‌های ایرانی از زمان گذشته تاکنون به دو روش آبکش و کته قابل پخت است؛ اما باید نکات مربوط به هر کدام را رعایت کنید تا برنج محلی شما شفته و یا نپخته نباشد. در بخش زیر به بررسی این دو روش خواهیم پرداخت.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

  • آبکش

یکی از رایج‌ترین روش‌های پخت برنج هاشمی به صورت آبکشی است، در این روش، آشپز باید از چند ساعت قبل برنج را شسته و در آب ولرم و نمک بخیساند و سپس به مقدار مورد نیاز آب روی حرارت مستقیم قرار دهد. پس از جوش آمدن آب، باید برنج از قبل خیسانده شده را به آب جوش اضافه کنید، بعد از اینکه برنج را با آب جوش مخلوط کردید، اجازه دهید تا برنج نرم شود، به گونه‌ای که احساس کنید، این نرمی به مغز برنج رسیده باشد و سپس آن را درون یک آبکش بریزید.

بعد از آبکش کردن برنج، مقداری روغن کف قابلمه بریزید و آن را برای دم گذاشتن آماده نمایید. ابتدا قابلمه حاوی روغن را به مدت چند ثانیه روغن حرارت قرار دهید و بعد اضافه کردن برنج، حرارت را کم نمایید و اجازه دهید برنج ۲۰ الی ۳۵ دقیقه رو حرارت ملایم بماند تا به خوبی دم بکشد. معمولا از این روش برای پخت برنج مخصوص مجالس استفاده می‌شود؛ به طوری که میزان  استفاده از این روش برای مصارف روزمره در حال کاهش است.

  • کته

روش کته‌ای، یکی دیگر از روش‌های پخت برنج هاشمی ممتاز است که برای پخت خانگی مناسب‌تر است. چرا که در این روش میزان املاح بیشتری در برنج باقی می‌ماند. در روش کته‌ای، برنج از طعم و کیفیت بهتری برخوردار است.

پخت کته نیز همانند روش آبکش است؛ با این تفاوت که شما در این روش میزان کمتری آب استفاده می‌کنید و این آب به صورت کامل به برنج جذب می‌شود؛ به شکلی که برنج دیگر نیاز به آبکشی ندارد و برای دم کشیدن آماده می‌شود. از این روش معمولا برای مجالس بزرگ استفاده نمی‌کنند؛ چون ممکن است برنج به حالت دلخواه پخته نشده و دچار چسبندگی شود.

ویژگی‌های برنج هاشمی مرغوب

مسلما برنج هاشمی ممتاز کیفیت و پخت بهتری نسبت به برنج هاشمی معمولی دارد، این برنج با توجه به اینکه جزء مشهورترین برنج‌های ایرانی است، در مناطق مختلفی از کشور بخصوص در قسمت‌های شمالی کشت می‌شود.

برنج هاشمی ممتاز به دلیل ویژگی‌های منحصربه ‌فردی مانند عطر و طعم دلنشین، ارزش غذایی بالا و قد مناسب در سفره‌ ایرانی‌ها جایگاه خاصی دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این برنج، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از مقداری ویتامین B
  • دارای مقدار لازم فسفر
  • وجود پتاسیم به مقدار لازم در این برنج
  • یک منبع غذایی کاملا سالم و کامل
  • منبع تأمین انرژی بدن
  • برخورداری از آهن
  • دارای مقدار لازم پروتئین
  • برخورداری از مقداری فیبر
برنج سبزبهار هاشمی

خرید برنج هاشمی ممتاز سبزبهار فارس

اگر شما از دوستداران عطر و طعم برنج محلی باشید، حتما تجربه خرید برنج هاشمی را داشته‌اید؛ اما از انجایی که برنج‌های محلی معمولا به شکل  کیسه‌ یا فله به فروش می‌رسند، از این رو احتمال ناخالص بودن آن بالاست و شما باید هنگام خرید، توانایی تشخیص برنج اصل را داشته باشید.

اما اگر زمان کافی برای جستجو در بازار و پیدا کردن برنج اصل را ندارید، جای نگرانی نیست؛ چرا که فروشگاه اینترنتی سبزبهار فارس، محصولی که شما می‌خواهید را مستقیم از دست کشاورزان به دست شما می‌رساند. از این رو با خرید عمده برنج هاشمی سبزبهار فارس لذت خوردن یک وعده غذایی لذیذ را به خانواده خود هدیه دهید.

کلام آخر

 در این مطلب اطلاعات کافی لازم در زمینه طرز پخت برنج هاشمی ایرانی ممتاز و همچنین ویژگی، نحوه پخت و خرید آن را در اختیار شما قرار دادیم؛ حال می‌توانید، با ثبت سفارش خود، برنج مورد نیازتان را به صورت عمده با جزئی درب منزل تحویل بگیرید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X