برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

راه های درست نگهداری از برنج | ترفندهایی برای نگهداری طولانی مدت برنج

نگهداری از برنج

راه های نگهداری درست از برنج چیست؟ برنج یکی از مواد غذایی پرمصرف و پرطرفدار در بین ایرانیان است و بسیاری از افراد عادت دارند آن را به صورت عمده خریداری کنند. خرید عمده برنج، نیاز به دانستن راه های نگهداری درست از برنج را برای مصرف کنندگان بیشتر حائز اهمیت می کند. هم چنین فروشندگان برنج در فروشگاه ها و انبارهای عرضه کننده برنج هم نیازمند دانستن راه های نگهداری از برنج هستند تا بتوانند برنج با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه کنند. در این مقاله، درباره ترفندهایی صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می کنند که بتوانید نگهداری از برنج را به شکل صحیح انجام دهید.

بهترین روش برای نگهداری برنج چیست؟

برنج یکی از وعده های غذایی مهم در سفره های ایرانیان است که محبوبیت زیادی هم در بین مردم ایران دارد. از آن جایی که برنج ماده غذایی فاقد نگهدارنده است، لذا نگهداری آن به ویژه برای مدت های طولانی حائز اهمیت بسیار است. ممکن است شما راه های مختلفی را برای نگهداری برنج امتحان کرده باشید. در ادامه درباره مرسوم ترین و بهترین راه ها برای نگهداری برنج صحبت خواهیم کرد.

نگهداری از برنج

بهترین ظرف برای نگهداری برنج چیست؟

به طور کلی، بهترین ظرف برای نگهداری برنج به ویژه نگهداری طولانی مدت برنج، کیسه های پارچه ای یا نخی است. زیرا کیسه های پارچه ای یا نخی، می توانند به خوبی رطوبت را به خود جذب کنند و از فاسد شدن برنج جلوگیری می کنند.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

اگر می خواهید برنج را در ظرف نگه دارید، بهترین نوع ظرف برای نگهداری طولانی مدت برنج، ظرف های پلاستیکی است. هم چنین می توانید به جای ظرف های پلاستیکی، از ظرف های شیشه ای مات استفاده کنید. گاهی اوقات در تهیه ظروف پلاستیکی از موادی استفاده می شود که می توانند روی طعم و عطر واقعی برنج تاثیر بگذارند. بنابراین بهتر است از ظرف های شیشه ای مات استفاده کنید، به شرطی که درب این ظرف ها به خوبی بسته شوند.

بعضی از افراد برنج را در بطری های نوشابه می ریزند و آن را در یخچال یا فریزر نگهداری می کنند. دقت کنید که بطری های نوشابه، کاملا خشک و تمیز باشند و درب آن ها به طور کامل بسته شود.

بهترین دما برای نگهداری برنج چه دمایی است؟

ممکن است بعضی از افراد عادت داشته باشند، برنج را در یخچال نگه دارند. در حال کلی نیازی به نگهداری برنج خام در یخچال نیست. فقط کافی است یک محل خنک و خشک را برای نگهداری برنج انتخاب کنید. فروشگاه های عرضه کننده برنج هم معمولا سعی می کنند انبارهای خود را در محلی خشک و خنک انتخاب کنند. بهترین دما برای نگهداری برنج، دمای زیر 5 درجه سانتی گراد است.

نگهداری از برنج

بهترین محل برای نگهداری برنج چیست؟

بهترین محل برای نگهداری برنج، محلی است که دور از تابش مستقیم خورشید و بارش باران و برف باشد. می توانید برنج را در بالکن نگهداری کنید، به شرطی که مطمئن شوید برنج ها در معرض خورشید یا بارش باران قرار ندارند. تابش مستقیم نور خورشید باعث می شود که دانه های برنج به شکل ترد و شکننده در بیایند. در واقع در هنگام خرید برنج هم می توانید از این شیوه استفاده کنید تا مطمئن شوید که برنج در مکان مناسبی نگهداری شده و کیفیت مطلوبی دارد. اگر برنج ها در شرایط مناسب نگهداری شده باشند، تعداد دانه های برنج شفاف و خرد شده در آن ها اندک است.

 پیشنهاد می شود برنج ها را در سطح بالاتری از زمین و با فاصله از دیوار نگه دارید تا فضای کافی برای عبور هوا در اطراف کیسه های برنج وجود داشته باشد. هم چنین وجود این فاصله می تواند برنج ها را از حمله حشرات، سوسک و موش در امان نگه دارد.  فراموش نکنید که نباید کیسه های برنج را به مدت طولانی روی هم قرار دهید، زیرا این کار مسیر عبور جریان هوا را مسدود می کند.

 اگر می خواهید برنج ها را در انبار نگهداری کنید، باید حتما یک تهویه مناسب برای انبار در نظر بگیرید. این کار باعث می شود که همیشه هوای تازه در انبار جریان داشته باشد و برنج ها فاسد نشوند. بسیاری از فروشگاه های عرضه کننده برنج، کیسه های برنج را روی پالت های چوبی قرار می دهند تا از معرض حشرات و رطوبت دور بمانند.

مدت زمان نگهداری برنج چقدر است؟

معمولا برنج سفید ماندگاری طولانی تری نسبت به برنج قهوه ای دارد. در حالت کلی، برنج سفید را می توان تا یک سال نگهداری کرد. تاریخ انقضای برنج قهوه ای در انبار بین 3 تا 6 ماه است. نگهداری برنج در یخچال می تواند ماندگاری آن را افزایش دهد. اگر می خواهید برنج را در یخچال نگهداری کنید، سعی کنید آن را حتما در ظرف های درب دار یا کیسه های وکیوم شده قرار دهید.

نگهداری از برنج

بهترین برنج برای نگهداری طولانی مدت، چه برنجی است؟

برای اینکه بتوانید برنج را به مدت طولانی نگهداری کنید، باید حتما برنجی را خریداری کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد. دقت کنید برنجی را خریداری کنید که بدون شپشک و حشره باشد. هم چنین دقت کنید که برنج ها کاملا خشک شده باشند. بهترین راه برای خرید برنج مرغوب، مراجعه به فروشگاه های معتبر عرضه کننده برنج مثل فروشگاه سبز بهار فارس است.

چگونه می توان از فساد برنج جلوگیری کرد؟

علاوه بر نگهداری برنج در محیط خشک و دور از رطوبت، بهتر است برنج ها را از شپشک و حشرات هم حفظ کنید. در هنگام نگهداری از برنج، استفاده از نمک، برگ بو، میخک، زردچوبه، زنجبیل، برگ گردو و حبه سیر می تواند از رشد شپشک در برنج جلوگیری کند. هم چنین باید مطمئن شوید که برنج در جایی دور از رطوبت قرار دارد، زیرا رطوبت می تواند باعث کپک زدن برنج شود.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره روش های نگهداری از برنج صحبت کردیم. از آن جایی که برنج یکی از وعده های غذایی محبوب و پرمصرف بین ایرانیان است، دانستن روش های نگهداری از آن یکی از موارد ضروری است. فروشگاه  های عرضه کننده برنج به صورت عمده و مصرف کنندگان لازم است در مورد بهترین روش نگهداری از برنج آگاهی داشته باشند تا بتوانند کیفیت برنج ها را در حد مطلوب نگه دارند.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X