برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

طرز پخت برنج ایرانی کته | همه فوت و فن های لازم برای پخت برنج کته ایرانی

طرز پخت برنج ایرانی کته
فهرست محتوا

طرز پخت برنج ایرانی کته را می دانید؟ برنج ایرانی یک وعده غذایی محبوب و پرمصرف در بین ایرانیان است. اما طبخ برنج ایرانی ممکن است برای بعضی از افراد به خصوص کسانی که آشپزهای مبتدی هستند، دشوار باشد. طبخ برنج ایرانی به ویژه برنج کته، یک سری فوت و فن دارد که هر فردی باید آن ها را بداند تا بتواند برنج را به خوبی پخته و از آن لذت ببرد. به همین دلیل در این مقاله در مورد اصلی ترین و مهم ترین فوت و فن های مربوط به طرز پخت برنج ایرانی کته صحبت می کنیم تا با رعایت آن ها بتوانید به یک آشپز حرفه ای تبدیل شوید.

روش پخت برنج ایرانی کته چگونه است؟

یکی از چالش های مهم برای آشپزهای مبتدی، پخت برنج ایرانی کته است. زیرا آن ها نگران این هستند که برنج آن ها شفته شود. برای اینکه بتوانید یک کته عالی را با برنج ایرانی طبخ کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج ایرانی را به خوبی بشویید. سعی کنید برای شست شوی برنج از آب ولرم استفاده کنید تا دانه های برنج در حین طبخ نشکنند. در هنگام شستن برنج، سعی کنید زیاد دانه های برنج را لمس نکنید. تا زمانی که آب روی برنج به حالت شفاف در آمد، شست شو را ادامه دهید و سپس آب برنج را به طور کامل تخلیه کنید. برای پخت برنج ایرانی به روش کته، نیازی نیست که برنج را در آب بخیسانید.

مرحله دوم

در این مرحله زمان آن است که برنج را بجوشانید. به برنج شسته شده میزان کافی آب و نمک اضافه کنید. بهتر است به ازای هر چهار پیمانه برنج، یک قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. برای تعیین مقدار آب لازم برای تهیه برنج کته، به تازگی یا کهنه بودن برنج دقت کنید. اگر برنج ایرانی که خریداری کرده اید، برنج تازه است معمولا به ازای هر یک پیمانه برنج، یک پیمانه آب هم کافی است. اما اگر برنج شما کهنه است، بهتر است به ازای هر پیمانه برنج، یک و نیم پیمانه آب در نظر بگیرید.

یک راه آسان تر برای اندازه گیری مقدار آب لازم برای تهیه برنج ایرانی کته این است که بعد از اضافه کردن آب، انگشت اشاره خود را روی یک سطح صاف از برنج ها قرار دهید. اگر بند اول انگشت شما به صورت کامل در آب قرار گرفت، نشان می دهد که شما میزان کافی آب به برنج اضافه کرده اید.

طرز پخت برنج ایرانی کته

مرحله سوم

برای اینکه برنج ایرانی کته به حالت شفته در نیاید، بهتر است کمی روغن به آب و برنج در حال جوشیدن اضافه کنید. شعله گاز را بالا ببرید تا آب برنج به طور کامل تبخیر شود. زمانی که برنج در حال جوشیدن است، آن را هم نزنید زیرا این کار باعث شکسته شدن دانه های برنج و شفته شدن آن بعد از طبخ می شود.

اگر با رعایت تمام نکات مربوط به تعیین میزان آب لازم برای پخت برنج ایرانی کته، در حین جوشیدن احساس کردید که آب برنج زیاد است، کافی است یک سیب زمینی را به صورت خام در برنج بیندازید تا آب اضافی را به خود جذب کند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه آب برنج به طور کامل تبخیر شد، شعله گاز را کم کنید و درب قابلمه را ببندید. بهتر است از یک دمکنی پارچه ای استفاده کنید تا برنج بهتر دم بکشد. معمولا 20 تا 30 دقیقه زمان لازم است تا برنج کته شما آماده شود.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در طرز پخت برنج ایرانی کته باید به آن توجه کنید، اندازه قابلمه است. سعی کنید قابلمه ای با اندازه مناسب انتخاب کنید تا برنج ها فضای کافی برای قد کشیدن داشته باشند و در هنگام پخت، شفته نشوند.

طرز پخت برنج ایرانی کته

کدام نوع برنج ایرانی برای کته مناسب تر است؟

به طور کلی، تمامی برنج های ایرانی، عطر بسیار دلپذیری دارند. هم چنین می توان گفت ذائقه ایرانیان، معمولا با انواع برنج های ایرانی سازگاری دارد. آشپزهای حرفه ای یا خانم های کدبانو که تجربه زیادی در پخت برنج ایرانی کته دارند، معمولا می توانند از هر نوع برنج ایرانی برای پخت یک غذای خوش طعم استفاده کنند.

اما اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به تازگی شروع به آشپزی کرده اید و هنوز تبحر کافی در طبخ برنج ایرانی کته ندارید، به شما پیشنهاد می شود از بین همه انواع برنج ایرانی به سراغ برنج طارم محلی بروید. برنج طارم محلی که آن را به نام برنج طارم عطری هم می شناسند، یکی از برنج های معطر ایرانی است که در هنگام استفاده از آن، حتما از رایحه آن لذت خواهید برد.

اما یک ویژگی مهم برنج طارم محلی این است که این نوع برنج، میزان پروتئین بیشتری نسبت به انواع دیگر برنج دارد. همین ویژگی باعث می شود که برنج طارم محلی، به راحتی شفته نشود. پس می توانید برای کسب تجربه از برنج طارم محلی استفاده کنید.

یک انتخاب دیگر از بین برنج ایرانی برای پخت کته، برنج فجر ایرانی است. این برنج اگرچه عطر و طعم کمتری نسبت به سایر برنج های ایرانی دارد، اما به خوبی قد می کشد. هم چنین، این برنج از نظر هزینه مقرون به صرفه تر است و می تواند در ابتدای راه برای شما یک انتخاب مناسب باشد.

برنج کته بهتر است یا آبکش؟

حال که درباره فوت و فن طرز پخت برنج ایرانی کته، راهنمایی های لازم را به شما ارائه دادیم، بهتر است به این سوال متداول هم پاسخ بدهیم که برنج کته بهتر است یا برنج آبکش؟ بعضی از افراد تصور می کنند برنج کته نسبت به برنج آبکش کالری کمتری دارد، پس برای کاهش وزن موثرتر است. این یک باور اشتباه است.

واقعیت این است که میزان کالری موجود در صد گرم از برنج ایرانی کته با برنج ایرانی آبکش تفاوت چشمگیری ندارد. اما پخت برنج ایرانی به روش کته، باعث می شود که ویتامین ها و مواد معدنی موجود در برنج ایرانی، بهتر حفظ شود. بنابراین می توان گفت برنج ایرانی کته، ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج آبکش دارد.

اگر شما از یک رژیم غذایی برای کاهش وزن پیروی می کنید و میزان مصرف برنج ایرانی در آن محدود است، سعی کنید برنج خود را به روش کته طبخ کنید تا از مواد معدنی و ویتامین های موجود در برنج ایرانی، به میزان کافی بهره مند شوید.

نتیجه گیری

طرز پخت برنج ایرانی کته ممکن است برای بسیاری از افراد مبتدی، یک چالش جدی باشد. زیرا ممکن است برنج ایرانی به آسانی شفته شود و نتیجه زحمات فرد به هدر برود. در این مقاله، درباره طرز پخت برنج ایرانی کته صحبت کردیم و فوت و فن های اصولی را به شما آموزش دادیم که با به کارگیری آن ها می توانید برنج ایرانی را به شکل کته طبخ کنید و از یک وعده غذایی خوش طعم، خوش عطر و لذیذ بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X