برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج ایرانی برای لاغری تاثیری دارد؟ آیا می توان برای کاهش وزن، برنج ایرانی مصرف کرد؟

برنج ایرانی برای لاغری
فهرست محتوا

برنج ایرانی برای لاغری چه تاثیری دارد؟ آیا برای لاغر شدن حتما باید برنج را از رژیم غذایی حذف کرد؟ آیا مصرف برنج ایرانی باعث افزایش وزن خواهد شد؟ این ها سوالاتی است که در این مقاله می خواهیم به آن پاسخ دهیم. برنج یک وعده غذایی پرمصرف و پرطرفدار در بین ایرانیان است. بعضی از افراد تصور می کنند برای اینکه لاغر شوند، حتما باید این وعده غذایی خوشمزه را از سفره غذای خود حذف کنند. اما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه می توان برنج ایرانی را برای لاغری مصرف کرد.

آیا حذف برنج ایرانی برای لاغری لازم است؟

برنج یک وعده غذایی پرطرفدار بین ایرانیان است. علاوه بر خوش طعم بودن، برنج دارای میزان زیادی کربوهیدرات پیچیده است. این کربوهیدرات های پیچیده، باعث می شود که میزان قند خون بدن تا مدت زیادی بعد از مصرف بالا بماند و بدن احساس سیری داشته باشد. برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مهم است که میزان قند خون آن ها دچار افت ناگهانی نشوند. هم چنین، برنج دارای میزان زیادی فیبر است که می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند. هم چنین در دانه های برنج میزان زیادی ویتامین به ویژه ویتامین های گروه B و مواد معدنی مثل منیزیم، سلنیم، آهن و روی است که هم برای سلامت دستگاه گوارش لازم است و هم می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند.

هم چنین، برنج یکی از اجزای اصلی هرم غذایی انسان است. در هرم غذایی، کربوهیدرات ها میزان 55% سهم را به خود اختصاص می دهند. نقش مهم کربوهیدرات هایی مثل برنج در هرم غذایی و هم چنین تاثیر برنج روی سلامت بدن، نشان می دهد که حذف برنج ایرانی برای لاغری می تواند آسیب های جدی به بدن وارد کند. بنابراین بهتر است به جای حذف برنج، نوع مناسب برنج انتخاب شود و این برنج به شیوه صحیحی مورد استفاده قرار بگیرد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج ایرانی برای لاغری

کدام نوع برنج ایرانی برای لاغری مناسب است؟

برنج ایرانی می تواند به دو شکل برنج سفید یا برنج قهوه ای مورد استفاده قرار بگیرد. برای انتخاب بهترین نوع برنج ایرانی برای لاغری باید به این موضوع توجه شود که برنج قهوه ای میزان فیبر بالاتری نسبت به برنج سفید دارد. به همین خاطر سبب احساس سیری طولانی مدت تری در بدن می شود. هم چنین محتوای فیبر بالا در برنج قهوه ای، می تواند تحرک دستگاه گوارش را افزایش دهد و به هضم بهتر غذا کمک می کند. برنج قهوه ای هم چنین دارای میزان پروتئین بالاست و همین موضوع، برنج قهوه ای را به یک انتخاب مناسب برای ورزشکاران تبدیل کرده است.

اما چالشی که در مورد برنج قهوه ای وجود دارد این است که طعم این برنج با ذائقه همه سازگار نیست. به همین خاطر ممکن است بعضی از افراد ترجیح می دهند برنج سفید مصرف کنند. برنج سفید ارزش غذایی پایین تری نسبت به برنج قهوه ای دارد. برای اینکه بتوانید از خواص برنج ایرانی برای لاغری بیشتر بهره مند شوید، پیشنهاد می شود که برنج سفید را همراه با سبوس برنج استفاده کنید. سبوس برنج همراه با برنج ایرانی، برای لاغری انتخاب مناسبی است که می تواند هم به کاهش وزن شما کمک کند و هم فواید و خواص لازم را برای شما تامین کند.

چرا سبوس برنج ایرانی برای لاغری مناسب است؟

سبوس برنج حاوی میزان بالایی فیبر است که می تواند باعث احساس سیری در بدن شود. هم چنین میزان زیادی از ویتامین های گروه B و E در سبوس برنج وجود دارد. این ویتامین ها برای فعالیت باکتری های مفید روده ضروری هستند و می توانند با افزایش تحرکات روده، به هضم بهتر غذا کمک کنند. سبوس برنج را می توانید هم به برنج اضافه کنید و هم آن را به شکل چاشنی به ماست یا سالاد بیفزایید. گاهی اوقات اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سبوس برنج به خورشت ها، می تواند باعث لعاب بیشتر و خوش طعم شدن خورشت شود. اگر سبوس برنج را نیم ساعت قبل از نهار میل کنید، تاثیر زیادی روی کاهش اشتهای شما خواهد داشت.

برنج ایرانی برای لاغری

میزان مناسب از برنج ایرانی برای لاغری چقدر است؟

میزان مناسب از برنج ایرانی برای لاغری با توجه به وزن اولیه، میزان کاهش وزن، سرعت کاهش وزن، میزان متابولیسم و شاخص توده بدنی برای هر فرد تعیین می شود. برای اینکه بتوانید مقدار برنج ایرانی برای لاغری را به طور دقیق محاسبه کنید، بهتر است از یک متخصص تغذیه کمک بگیرد. پیشنهاد می شود حتما به متخصص تغذیه بگویید که کدام نوع از برنج ایرانی را مصرف می کنید. به عنوان مثال برنج عنبربو به خاطر هضم آسانی که دارد، نسبت به سایر برنج های ایرانی می تواند برای لاغری مناسب تر باشد. هم چنین برنج عنبر بو به دلیل هضم آسان، از تبدیل شدن کربوهیدرات ها به چربی های انباشته دور شکم جلوگیری می کند.

کدام نوع پخت برنج ایرانی برای لاغری مناسب است؟

بعضی از افراد تصور می کنند که طبخ برنج به شکل کته، تاثیر بیشتری روی لاغری نسبت به برنج آبکش دارد. اما این یک باور اشتباه است. واقعیت این است که برنج کته و آبکش، تفاوت زیادی از نظر کالری با هم ندارند. اما نباید فراموش کنید که در هنگام پخت برنج از حداقل میزان روغن استفاده کنید تا بتوانید برنج ایرانی را برای لاغری مصرف کنید.

با اینکه میزان کالری در برنج آبکش و کته با هم تفاوتی ندارند، اما اغلب توصیه می شود برنج ایرانی را به شکل کته مصرف کنید. دلیل این توصیه این است که مواد معدنی و ویتامین ها در برنج کته نسبت به برنج آبکش بیشتر است، زیرا آبکش کردن باعث شسته شدن بسیاری از مواد مغذی برنج می شود. پس ارزش غذایی برنج کته بالاتر است و شما می توانید با مصرف مقدار مناسب از این نوع برنج، مواد معدنی و ویتامین ها را به میزان کافی دریافت کنید.

یکی دیگر از نکات مهمی که می تواند بر تاثیر مثبت برنج ایرانی بر لاغری بیفزاید، این است که برنج را با میزان کافی از سبزیجات و پروتئین مصرف کنید. مصرف میزان مناسب از پروتئین باعث کنترل اشتهای کاذب می شود و شما را از پرخوری دور می کند. هم چنین پروتئین کافی موجود در غذا، کمک می کند که میل شما به مصرف کربوهیدرات ها کاهش پیدا کند که خود می تواند تاثیر به سزایی در کاهش وزن داشته باشد.

برنج ایرانی برای لاغری

بهترین برنج ایرانی برای لاغری را از کجا بخریم؟

اگر می خواهید برنج ایرانی اصل و خالص را با قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا خریداری کنید، بهترین انتخاب برای شما، فروشگاه سبز بهار است. در این فروشگاه، امکان خرید اینترنتی انواع برنج ایرانی برای شما فراهم شده است. هم چنین می توانید از مشاورین حرفه ای این مجموعه کمک بگیرید تا شما را برای انتخاب بهترین برنج ایرانی برای لاغری راهنمایی کنند.

نتیجه گیری

یک باور غلط در بین عامه مردم این است که مصرف برنج ایرانی برای لاغری مضر است. بر اساس همین رویکرد، بعضی از افراد اقدام به حذف برنج ایرانی از رژیم غذایی خود می کنند. در این مقاله درباره این موضوع توضیح داده شد که چرا نباید برای کاهش وزن، برنج را از رژیم غذایی خود حذف کنیم. هم چنین انواع برنج ایرانی برای لاغری به شما معرفی شدند. در مورد نحوه پخت برنج و تاثیر آن بر کاهش وزن هم اطلاعاتی به شما ارائه شد. با دانستن این اطلاعات، شما می توانید از برنج ایرانی برای لاغری به بهترین شکل استفاده کنید و ضمن لذت بردن از یک وعده غذایی خوش طعم، تناسب اندام خود را حفظ کرده و به وزن دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X