برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

طرز پخت برنج طارم ایرانی ممتاز

برنج ایرانی سبزبهار
فهرست محتوا

برنج طارم ایرانی یکی از محبوب‌ترین انواع برنج ایرانی است که در شمال ایران کشت می‌شود. این برنج به دلیل دانه‌های بلند و عطر خوبی که دارد، توانسته هم در ایران و هم در خارج از ایران محبوبیت بالایی کسب کند. در این مقاله سعی داریم تا در مورد پخت برنج طارم نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم که بتوانید برنج دانه بلند و خوش عطر طارم را از سایر ارقام برنج تشخیص دهید.

برنج طارم ممتاز ایرانی

برنج طارم یکی از خوش پخت‌ترین و خوش عطرترین برنج‌های ایرانی است که سالیان دراز محبوب‌ترین برنج از نظر تعداد مشتریان بوده است. چیزی که این برنج را به این مرحله از محبوبیت رسانده، دانه‌های بلند این برنج است که با نمونه‌های مشابه داخلی بسیار تفاوت دارد.

 برای کسانی که قصد دارند برنج ایرانی دانه بلند تهیه کنند و ظاهر برنج برای آنها اهمیت زیادی دارد، برنج طارم گزینه مناسبی است. به همین علت این نوع برنج در مجالس مصرف بالایی دارد.

بنر ادویه ها
فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج طارم ممتاز سبزبهار

انواع برنج طارم

طارم محلی، طارم هاشمی، طارم صدری و طارم سنگی نام چند نمونه از انواع برنج‌های طارم است که دارای کیفیت و عطر و طعم یکسان هستند.

از میان این‌ها برنج طارم هاشمی محبوبیت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد. محبوبیت این برنج به دلیل دانه بلند بودن و خوش پخت بودن آن است. از انواع برنج‌های طارم در رستوران‌ها، تهیه غذاها، مصارف خانگی و مهمانی‌های بزرگ استفاده می‌شود؛

ویژگی‌های برنج طارم

  • برنج طارم ظاهری کشیده، یکدست و با دانه‌های هم اندازه دارد.
  • این برنج پس از چندین ساعت از پخت همچنان نرم و تازه است و عطر آن نیز تا مدتی در فضا باقی می‌ماند.
  • برنج طارم، یکی از معدود برنج‌هایی است که غنی از مواد معدنی و املاح مورد نیاز برای بدن است. همچنین این برنج پروتئین و ویتامین بسیار زیادی دارد که برای سلامتی بسیار مفید است.
  • برنج طارم نشاسته مقاوم دارد؛ این نشاسته به صورت هضم نشده وارد بدن می‌شود و باعث می‌شود که باکتری‌های مفیدی که در روده وجود دارند، رشد کنند.

خرید عمده برنج طارم ممتاز

از آنجایی که برنج طارم بسیار در بین مردم محبوبیت دارد، مصرف‌کنندگان معمولاً اقدام به خرید عمده برنج طارم می‌کنند؛ برای خرید عمده برنج طارم باید به چند نکته توجه کنید تا بتوانید برنج اصل و ممتاز داشته باشید. چرا که در برخی از مواقع  برنج‌های دیگر را تحت عنوان برنج طارم به مشتریان عرضه می‌کنند.

از این رو برای خرید عمده برنج طارم ممتاز باید به فروشگاه‌های قابل اعتماد مراجعه کنید؛ از این رو پیشنهاد ما به شما فروشگاه‌ اینترنتی سبزبهار فارس است.

قیمت مناسب و کیفیت بالای محصول سبب شده تا مشتریان دائم سایت سبزبهار فارس برنج مصرفی خود را به شکل عمده از این مجموعه خریداری کنند. شما نیز می‌توانید برنج موردنظرتان را ثبت کرده و محصول خود را درب منزل تحویل بگیرید.

برنج ایرانی سبزبهار

طرز پخت برنج طارم ایرانی ممتاز

درباره طرز پخت برنج طارم این نکته را در نظر بگیرید، اگر برنجی که شما خریداری کرده‌اید، تازه است، زودتر از برنج قدیمی پخته می‌شود. به همین دلیل باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا برنج شما در انتهای کار دانه بلند و خوش عطر باقی بماند.

روش آبکش: برنج را ۲ الی ۳ ساعت در آب و نمک بخیسانید؛ سپس مقدار مورد نیاز آب را روی آن بریزید و منتظر بمانید تا برنج کمی له شود. اگر برنج روی گاز بیشتر از مقدار تعیین شده بماند، برنج شما خمیر می‌شود، پس به این نکته دقت کنید.

پس از اینکه برنج را در آبکش ریختید، کمی آب روغن کف قابلمه بریزید و برنج را دم بگذارید. مدت زمان لازم برای پخت برنج طارم ۳۰ الی ۴۵ دقیقه است.

روش کته: در روش کته نیز شما باید به زمان افزودن نمک و مقدار آب مورد نیاز برنج دقت کنید. همین نکات ریز در پخت برنج می‌تواند در طعم و ظاهر برنج تاثیر بسیاری داشته باشد.

سخن پایانی

هنگام خرید برنج طارم ممتاز به این موضوع دقت کنید که برنج‌های غیراصل در قالب برنج طارم به شما فروخته نشود. خصوصا در خرید عمده برنج طارم ممتاز این موضوع بسیار اهمیت دارد. بهتر است  با ظاهر برنج طارم آشنایی داشته باشید تا تشخیص آن برایتان راحت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
سبزبهار