برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

14 خاصیت فوق العاده آب برنج برای سلامت پوست و مو

آب برنج برای سلامت پوست و مو

در این مقاله، درباره 14 خاصیت فوق العاده آب برنج برای سلامت پوست و مو صحبت خواهیم کرد. برنج یک ماده غذایی مفید است که ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری دارد که می توانند در سلامت بدن انسان نقش مهمی داشته باشند. در سال های اخیر، توجهات زیادی به سمت استفاده از آب برنج برای بهره مندی از خواص فوق العاده آن، معطوف شده است. در این مقاله، به طور خاص، خواص فوق العاده آب برنج برای سلامتی پوست و مو را برخواهیم شمرد.

آب برنج چگونه تهیه می شود؟

قبل از اینکه خاصیت آب برنج روی سلامتی پوست و مو را بررسی کنیم، بهتر است روش های تهیه آب برنج را با هم بررسی کنیم. برای تهیه آب برنج دو روش وجود دارد که عبارتند از:

روش اول

مقدار 100 گرم برنج را با آب سرد بشویید تا به خوبی تمیز شود. سپس مقدار سه لیوان آب به آن اضافه کنید و اجازه بدهید برنج ها به مدت 30 دقیقه در آب خیس بخورند. بعد از گذشت این زمان، برنج ها را کمی فشار دهید و سپس آن ها را از صافی عبور دهید. آب برنج را در یک بطری جمع آوری کنید. عصاره برنج تهیه شده به این روش را می توانید به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

روش دوم

این روش تهیه آب برنج، شبیه زمانی است که می خواهید برنج را بپزید. برنج ها را مقدار مناسبی از آب بجوشانید (دقت کنید که به آب، نمک اضافه نکنید) و بعد از اینکه آب برنج به رنگ شیری در آمد، آن را آبکش کنید. آب برنج به دست آمده را در یخچال نگهداری کنید تا خنک شود. سپس می توانید از آن برای پوست و مو استفاده کنید.

آب برنج برای سلامت پوست و مو

خاصیت آب برنج برای سلامت مو

از آن جایی که برنج، یک ماده غذایی سرشار از ویتامین به ویژه ویتامین های گروه B و مواد مغذی است، در سلامتی بدن انسان، نقش مهمی را ایفا می کند. اما در ادامه فقط درباره خاصیت آب برنج روی سلامتی مو متمرکز می شویم و 14 خاصیت فوق العاده آب برنج برای سلامتی مو را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • جلوگیری از ریزش مو

آب برنج سرشار از ویتامین های گروه B، E و C است که هر سه آن ها، نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارند. هم چنین اسید آمینه تریپتوفان که به فراوانی در آب برنج دیده می شود، نقش مهمی در تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو دارد. برای اینکه بتوانید از خاصیت آب برنج برای جلوگیری از ریزش مو بهره ببرید، لازم است به مدت دو هفته بعد از شستن موها، آب برنج را روی موهای خود اسپری کنید.

  • آب برنج به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو

بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و مو بیان می کنند که استفاده زیاد از نرم کننده های شیمیایی می تواند باعث آسیب دیدن موها شود. به همین خاطر بعضی از افراد دوست دارند از نرم کننده های طبیعی برای موهای خود استفاده کنند. آب برنج می تواند یک نرم کننده طبیعی برای موها باشد که با کاهش اصطکاک بین موها، انعطاف پذیری آن ها را بیشتر می کند. می توانید آب برنج را با روغن های معطر مثل اسطوخودوس، روغن شمعدانی یا روغن بابونه ترکیب کنید تا در هنگام استفاده، بوی بهتری به مشامتان برسد.

  • آب برنج برای ترمیم موهای آسیب دیده

یکی دیگر از خاصیت های فوق العاده آب برنج برای سلامتی پوست و مو این است که می توان از آن برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده کرد. آب برنج حاوی ترکیبی به نام اینوزیتول است که می تواند ریشه موها را تقویت کند و از آن ها در برابر شکنندگی و خشک شدن محافظت کند. استفاده منظم از آب برنج به عنوان یک ترمیم کننده طبیعی، می تواند به بهبودی موهای آسیب دیده کمک کند.

آب برنج برای سلامت پوست و مو
  • آب برنج برای جلوگیری از موخوره

زمانی که موها دچار موخوره می شوند، انتهای ساقه آن ها دوشاخه می شود و در نهایت ساقه موها، خرد می شوند. مهم ترین چیزی که برای درمان موخوره مورد نیاز است، پروتئین است. برنج یک ماده غذایی است که می تواند پروتئین لازم برای ترمیم موخوره را در اختیار مو قرار دهد. برای اینکه بتوانید موخوره را درمان کنید، آب برنج را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

  • آب برنج برای درمان شوره سر

شوره سر یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد به خصوص افراد دارای موهای چرب درگیر آن می شوند. شوره سر به خاطر اثراتی که روی لباس ها می گذارد، می تواند باعث خجالت افراد مبتلا شود. هم چنین وجود شوره سر می تواند باعث خارش یا سوزش پوست سر شود. به همین خاطر، استفاده از آب برنج  به عنوان یک راه طبیعی و بدون عوارض برای از بین بردن شوره سر پیشنهاد می شود. زیرا با تنظیم میزان چربی و pH پوست سر، می تواند از شوره سر جلوگیری کند.

  • آب برنج برای درمان شپش

شپش، حشره ای است که می تواند در موهای سر رشد کند و سبب آسیب های جدی به موها شود. این عارضه در بین کودکان بسیار شایع است. آب برنج می تواند یک درمان مناسب برای شپش مو باشد. زیرا نشاسته موجود در آب برنج، می تواند هم شپش ها و هم تخم آن ها را از بین ببرد.

  • آب برنج برای براق کردن موها

اسیدهای آمینه موجود در آب برنج، علاوه بر نرم کردن موها، می تواند باعث شفافیت و براق شدن موها شود. بنابراین اگر می خواهید موهایی درخشنده و براق داشته باشید، می توانید از آب برنج به عنوان ماسک مو استفاده کنید. بعد از استحمام، آب برنج را روی موهای خود اسپری و بعد از ده دقیقه، آبکشی کنید.

آب برنج برای سلامت پوست و مو

خاصیت آب برنج برای سلامت پوست

علاوه بر خواص متعددی که آب برنج برای سلامتی مو دارد، استفاده از آب برنج می تواند روی سلامتی پوست هم اثرات فوق العاده ای داشته باشد که در ادامه به تعدادی از آن ها به اختصار اشاره می شود.

  • خاصیت آب برنج برای جوان سازی پوست

یکی از عوامل پیری و چروک شدن پوست، اثر رادیکال های آزاد است. آب برنج به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، می تواند فعالیت رادیکال های آزاد را خنثی کند و مانع از پیری پوست شود. هم چنین، آنتی اکسیدان ها می توانند فعالیت الاستاز را مهار کنند. الاستاز، آنزیمی است که در پیری پوست نقش مهمی ایفا می کند.

  • خاصیت آب برنج برای روشن کردن پوست

مردم کره و ژاپن، به استفاده از ترکیبات طبیعی برای داشتن پوست های روشن و صاف مشهور هستند. آب برنج یکی از ترکیباتی است که توسط مردم آسیایی استفاده می شود که می تواند به برطرف شدن لکه های پوستی و روشن شدن پوست، کمک کند.

  • خاصیت آب برنج برای جلوگیری از خشکی پوست

خشکی پوست ناشی از آسیب دیدن  سد دفاعی در لایه بیرونی پوست صورت است. اگر از آب برنج روی پوست خود استفاده کنید، نشاسته موجود در آن می تواند به ترمیم سد دفاعی پوست کمک کند. به همین خاطر است که می توان گفت آب برنج یک آبرسان طبیعی برای رفع خشکی پوست است.

آب برنج برای سلامت پوست و مو
  • خاصیت آب برنج برای درمان حساسیت پوستی

التهاب پوستی، اگزما و بثورات جلدی (پوستی) از جمله عوارضی هستند که می توانند باعث خارش، سوزش و حتی زخم شدن پوست شوند. آب برنج به خاطر داشتن نشاسته می تواند به درمان این عارضه های پوستی کمک کند.

  • خاصیت آب برنج برای تسکین آفتاب سوختگی

کسانی که به خاطر مواجهه بیش از حد با نور خورشید، دچار آفتاب سوختگی شده اند می توانند از آب برنج برای درمان پوست خود استفاده کنند. آب برنج تخمیر شده، می تواند تولید کلاژن را در پوست افزایش دهد. کلاژن سازی به بهبود اثرات التهابی، قرمز شدن پوست و آفتاب سوختگی کمک کند.

  • خاصیت آب برنج در کاهش منافذ پوستی

پوست های چرب مستعد جوش زدن هستند. اگر آب برنج را به عنوان ماسک استفاده کنید، منافذ باز پوست شما کمتر می شود و میزان جوش های پوستی کاهش می یابد. برای این کار، آب برنج را روی پوست خود اسپری کنید.

  • خاصیت آب برنج برای طراوت پوست

اگر از آب برنج به عنوان تونر استفاده کنید، می تواند باعث طراوت و شادابی پوست شما شود. برای این کار بهتر است آب برنج را روی پنبه بمالید و سپس صورت خود را با آن ماساژ دهید. ویتامین E موجود در آب برنج، می تواند باعث شادابی و طراوت پوست شود.

نتیجه گیری

آب برنج یکی از ترکیباتی است که دارای خواص فوق العاده ای روی سلامتی انسان است. در این مقاله به طور اختصاصی روی خاصیت آب برنج بر سلامتی پوست و مو صحبت کردیم و 14 ویژگی آب برنج را برشمردیم که به شما کمک می کند از آن به عنوان یک مکمل طبیعی برای تقویت مو و سلامت پوست خود استفاده کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X