برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج خوب از کجا بخریم؟ راهنمای خرید برنج خوب

خرید برنج خوب

برنج خوب از کجا بخریم؟ این سوالی است که ممکن است دغدغه شما هم باشد. تنوع بالای محصولات برنج با کیفیت ها و قیمت های مختلف در بازار، ممکن است خرید برنج خوب را به کاری دشوار تبدیل کند. برای اینکه بهتر بتوانیم به این سوال پاسخ بدهیم که برنج خوب از کجا بخریم؟ بهتر است ابتدا درباره خواص برنج خوب بیشتر بدانیم. بنابراین در این مقاله، ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که برای خرید برنج خوب چه ویژگی هایی را باید در نظر بگیریم و سپس بیان می کنیم که برنج خوب از کجا بخریم؟

چرا کیفیت برنج مهم است؟

برنج یکی از مواد غذایی پرطرفدار در بین ایرانیان است. در وعده های غذایی روزانه، در مراسم ها یا مهمان هایی، برنج از آن دسته غذاهایی است که معمولا در سفره ها سرو می شود. در رستوران ها و کترینگ ها هم غذاهای برنجی طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری از ایرانیان، مصرف کنندگان برنج ایرانی هستند، زیرا طعم و عطر آن با ذائقه ایرانی سازگارتر است. اما متاسفانه در سال های اخیر، قیمت برنج ایرانی بسیار افزایش پیدا کرده است. به همین خاطر، بعضی از افراد به مصرف برنج های خارجی به ویژه برنج هندی و پاکستانی روی آورده اند. فارغ از نوع برنج، ایرانی یا خارجی، برنج خوب یک سری ویژگی هایی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

برنج خوب چه ویژگی هایی دارد؟

واقعیت این  است که ویژگی هایی که مشتریان برای خرید برنج خوب در نظر دارند، براساس منطقه جغرافیایی، ذائقه و سبک زندگی آن ها متفاوت است. به عنوان مثال، در کشورهای جنوب شرقی آسیا، یک برنج خوب، برنجی است که دارای عطر فوق العاده، طعم خوب و ارزش غذایی بالا باشد. اما در کشورهای جنوب آسیا، شکل ظاهری برنج و عطر آن برای مصرف کنندگان مهم است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

خرید برنج خوب

علیرغم این تفاوت ها و گوناگونی ها درباره ویژگی های لازم برای خرید برنج خوب، یک سری ویژگی ها وجود دارند که برای خرید برنج خوب بهتر است به آن ها توجه کنیم. این ویژگی ها عبارتند از: کیفیت، رنگ برنج، دمای ژلاتینه شدن، بافت و قیمت برنج.

کیفیت برنج خوب

وقتی در جستجوی پاسخ این سوال هستید که برنج خوب از کجا بخریم؟ اولین موضوعی که به آن توجه می کنید، این است که این برنج چه کیفیتی دارد. کیفیت برنج را می توان براساس بافت دانه های برنج تشخیص داد. دانه های برنجی که شکننده هستند و با فشار اندکی شکسته می شوند، برنج های دارای کیفیت پایین هستند. بنابراین اگر می خواهید خرید برنج خوب را انجام دهید، بهتر است حتما دانه های برنج را از نظر کیفیت امتحان کنید.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که به تشخیص کیفیت برنج کمک می کند، شکننده بودن دانه های آن است. شکننده بودن دانه ها ممکن است به دو دلیل ایجاد شود:

  1. شکستن دانه های برنج در نتیجه ضربه های ناشی از حمل و نقل نامناسب
  2. تغییر در میزان رطوبت محیط: تغییر در میزان رطوبت محیط به میزان بیشتر از 24 ساعت، می تواند باعث شکننده شدن دانه های برنج شود. 

رنگ دانه های برنج خوب

دومین ویژگی که برای خرید برنج خوب باید به آن توجه کنید، رنگ دانه های برنج است. گاهی اوقات ممکن  است تولید کنندگان برنج، با اضافه کردن ترکیباتی، برنج ها را به رنگ سفید در بیاورند. اما برنج طبیعی، رنگ سفید مایل به زرد دارد. البته نباید رنگ زرد برنج بیش از حد باشد، چون نشان دهنده کیفیت پایین برنج است. بنابراین، زمانی که می خواهید برای خرید برنج خوب اقدام کنید، به این نکته دقت کنید که برنج دارای رنگ طبیعی باشد.

دمای ژلاتینه شدن برنج خوب

ژلاتینه شدن، یک ویژگی فیزیکی است که کیفیت برنج را تعیین می کند. دمای ژلاتینه شدن، دمایی است که در در آن نشاسته موجود در دانه های برنج، شروع به پختن می کند. هرچه دمای ژلاتینه پایین تر باشد، برنج نرم تر خواهد بود و زمان پخت آن کوتاهتر است.

بافت برنج خوب

در هنگام خرید برنج خوب، باید حتما به بافت آن توجه کنید. اگر یک برنج باکیفیت می خواهید، بهتر است به اندازه دانه های برنج دقت کنید. برنج با کیفیت دارای دانه هایی با اندازه یکنواخت و تقریبا یک دست است. بافت برنج سالم، برنجی است که بعد از پخت له نمی شود و به خوبی قد می کشد. هم چنین برنجی که بافت خوبی دارد، معمولا تمیز و عاری از ناخالصی هایی مثل سنگ، گرد و غبار و غیره است.

قیمت برنج خوب

علاوه بر همه ویژگی هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، در زمان پاسخ دادن به این سوال که برنج خوب از کجا بخریم، باید قیمت برنج را هم در نظر بگیریم. کیفیت، جنس برنج و نوع آن، روی قیمت برنج نقش بسزایی دارد. درست است که کیفیت برنج، مهم ترین فاکتوری است که روی قیمت آن تاثیر دارد، اما اگر برای خرید برنج خوب، یک فروشگاه معتبر مثل فروشگاه سبز بهار فارس را انتخاب کنید، می توانید برنج خوب را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب به صورت عمده یا جزئی خریداری کنید.

تشخیص برنج کهنه از نو

برنج خوب از کجا بخریم؟

حالا که درباره ویژگی های برنج خوب اطلاعاتی را به دست آورید، وقت آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم که برنج خوب از کجا بخریم؟ برنج خوب را می توانید به صورت عمده یا جزئی، با مراجعه به فروشگاه های عرضه کننده برنج، فروشگاه های زنجیره ای یا هایپرمارکت ها خریداری کنید. می توانید برای خرید برنج خوب به صورت آنلاین هم اقدام کنید. اما پیشنهاد می کنیم برای خرید برنج خوب با ویژگی های مطلوب برشمرده شده، به فروشگاه سبز بهار فارس مراجعه کنید. فروشگاه سبز بهار فارس، یک فروشگاه اینترنتی است که امکان خرید آنلاین برنج خوب را به صورت عمده و با کیفیت مطلوب فراهم کرده است.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره ویژگی های برنج خوب صحبت کردیم و به این نکته اشاره کردیم که برای خرید برنج خوب باید چه ویژگی هایی را در نظر بگیریم. هم چنین درباره این موضوع صحبت کردیم که برنج خوب از کجا بخریم؟ دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند که بتوانید برای خرید برنج خوب از آن ها استفاده کنید و بتوانید برنج با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X