برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

برنج پاکستانی بهتره یا هندی؟ | همه چیز درباره برنج های وارداتی

برنج پاکستانی بهتره یا هندی
فهرست محتوا

برنج پاکستانی بهتره یا هندی؟ | همه چیز درباره برنج های وارداتی

برنج پاکستانی بهتره یا هندی؟ این سوالی است که مصرف کنندگان برنج های وارداتی به ویژه برنج های هندی و پاکستانی، همیشه از خودشان می پرسند. از آن جایی که ذائقه و سلیقه افراد با هم متفاوت است، هیچ کس به طور قطع نمی تواند بگوید که برنج پاکستانی بهتره یا هندی. اما براساس یک سری معیارها می توان نتیجه گیری کرد که بلاخره، برنج پاکستانی بهتره یا هندی؟ اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که دوست دارید بدانید برنج پاکستانی بهتره یا هندی، این مقاله را تا انتها بخوانید.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

برنج پاکستانی بهتره یا هندی؟ برنج پاکستانی بخریم یا برنج هندی؟

پاکستان و به ویژه استان پنجاب، بزرگترین کشتزارهای برنج را در دل خود جای داده است. پاکستان، سالانه حدود 10 میلیون تن برنج تولید می کند و این برنج را به سراسر دنیا صادر می کند.  به همین خاطر هم هست که جایگاه ویژه ای در بازار جهانی پیدا کرده است. برنج های پاکستانی ویژگی های خاصی دارند که آن ها را از سایر برنج های موجود در بازار متمایز کرده است. حتا طبق آمارهایی که بازارهای جهانی اعلام کرده اند، برنج پاکستانی بهترین برنج دنیاست. به همین خاطر هم هست که بسیاری از افراد در پاسخ به این سوال که برنج پاکستانی بهتره یا هندی، می گویند برنج پاکستانی.

برنج پاکستانی بهتره یا هندی؟

برنج پاکستانی چه ویژگی هایی دارد؟

کیفیت برنج پاکستانی، نسبت به سایر برنج های موجود در بازار بهتر است. این واقعیتی انکارناپذیر است. اگرچه، کشور هندوستان اولین صادر کننده برنج به سراسر دنیاست، اما برنج های هندی کیفیت نسبتا پایینی در مقایسه با برنج های پاکستانی دارند. به ویژه اینکه بسیاری از برنج های هندی، برنج های فرآوری شده و دستکاری شده ای هستند. اما برنج های پاکستانی، کشت می شوند و بعد از جمع آوری از شالیزارها، بدون فرآوری و دست ورزی، روانه بازار می شوند.

برای اینکه بهتر متوجه شویم که برنج پاکستانی بهتره یا برنج هندی، بهتر است درباره شرایطی که باعث بالا رفتن کیفیت برنج پاکستانی شده اند، صحبت کنیم:

شرایط آب و هوایی

هوای پاکستان، گرم و مرطوب است. این بهترین و مناسب ترین شرایط آب و هوایی برای کشت برنج است. در پاکستان، حدودا 9 ماه از سال، هوا گرم است. این هوای گرم به دانه های برنج فرصت رشد کافی را می دهند.

زاویه تابش خورشید

هم چنین در چهار ماه از سال، زاویه تابش خورشید به گونه ای است که شرایط را برای رشد دانه های برنج مطلوب کرده است. این امر به این دلیل است که تابش خورشید به صورت مستمر، باعث جوانه زنی بهتر دانه های برنج و کیفیت مطلوب تر دانه های برنج می شود.

میزان رطوبت موجود در محیط

این شرایط، میزان رطوبت موجود در هوا را هم بالا می برد که خود عامل دیگری برای بهبود کیفیت رشد دانه های برنج می باشد. رطوبت باعث می شود که دانه های برنج بعد از جوانه زنی، شفاف تر شوند و میزان بار پروتئینی آن ها بیشتر شود.

ایا برنج پاکستانی خوبه

با توجه به شرایط بیان شده برای کشت برنج پاکستانی، حالا بهتر می توانیم نتیجه گیری کنیم که برنج پاکستانی بهتره یا هندی. برنج پاکستانی، هم مانند برنج هندی معمولا برنج دانه بلند و معطر است. اگرچه، در بین برنج های پاکستانی، برنج های دانه کوتاه هم یافت می شوند. این برنج هم چنین، دارای مواد مغذی به ویژه ویتامین ب است که برای سلامت انسان لازم و ضروری هستند. برنج های هندی، برخلاف برنج های پاکستانی، مواد مغذی کمتری دارند. چون در طی فرآوری هایی که متحمل شده اند، بخشی از این مواد مغذی را از دست داده اند. همین موضوع باعث شده است که کیفیت برنج پاکستانی، بهتر از برنج هندی باشد.

برنج پاکستانی بهتره یا هندی

برنج پاکستانی چه مارکی خوبه؟

اگر گشتی در بازار برنج زده باشید، متوجه می شوید که برنج های پاکستانی با مارک و نام های مختلفی در بازار عرضه شده اند. بعد از اینکه متوجه شدید برنج پاکستانی بهتره یا هندی، ممکن است با این چالش مواجه شوید که برنج پاکستانی چه مارکی خوبه؟ مثلا برنج پاکستانی الخیال خوبه؟ برنج پاکستانی الخیال، از نظر ظاهری شباهت زیادی به برنج ایرانی دارد. به همین خاطر هم هست که برای بسیاری از افراد، انتخاب مناسبی است. چون عطر و طعم آن به ذائقه مردم ایران سازگار است. بسیاری از رستوران دارها و آشپزها دوست دارند از این نوع برنج استفاده کنند. چون طعم آشنای برنج ایرانی را برای مشتریانشان تداعی می کند.

مضرات برنج پاکستانی

برنج های پاکستانی را به عنوان برنج های معطر و خوش طعم می شناسیم. این برنج ها اکثرا دانه بلند هستند. چون در شرایط مرطوب و گرم رشد کرده اند، بعد از پخت هم به خوبی قد می کشند. برخلاف برنج های هندی، دلیل قد کشیدن برنج های پاکستانی، فرآوری انجام شده روی آن ها نیست. بلکه شرایط آب و هوایی و ویژگی های کشتزارهای برنج، باعث ایجاد این ویژگی در برنج های پاکستانی شده است.

این ویژگی های مطلوب، ممکن است باعث شود که در تصمیم گیری درباره اینکه برنج پاکستانی بهتره یا هندی، برنج پاکستانی را انتخاب کنیم، اما این مزایا نباید ما را از عوارض جانبی برنج پاکستانی هم غافل کند. پس اگر می خواهیم به درستی بدانیم که برنج پاکستانی بهتره یا هندی، بهتر است عوارض جانبی آن را هم در نظر بگیریم.

آلودگی با فلزات سنگین

 برنج های پاکستانی ممکن است در معرض آلودگی با آرسنیک باشند. آرسنیک می تواند هم از طریق خاک و هم از طریق آب جذب شود و در دانه های برنج انباشته شود. با مصرف برنج، این فلزات سنگین در بدن انسان تجمع می یابند. آثار و علایم آلودگی با فلزات سنگین، در طول زمان در بدن انسان آشکار می شود. به همین خاطر است که باید در انتخاب نوع برنج پاکستانی دقت کنیم. پس اگر دوست دارید بدانید برنج پاکستانی بهتره یا هندی، حتما دقت کنید از برنج هایی استفاده کنید که میزان آلودگی فلزی آن ها پایین باشد.

بیماری های تغذیه ای

برنج پاکستانی، علاوه بر عطر خوبی که دارد، طعمی بسیار نزدیک به برنج ایرانی دارد. به همین خاطر است که با ذائقه بسیاری از مردم ایران سازگار است. این ویژگی ها به این سوال پاسخ می دهد که برنج پاکستانی بهتره یا هندی، اما باید به این موضوع هم توجه کنیم مصرف بیش از اندازه برنج پاکستانی، خطر ابتلا به بیماری سندرم متابولیک را افزایش می دهد. این بیماری با افزایش فشار خون، افزایش میزان چربی و کلسترول خون، خودش ار نشان می دهد.

خطر بیماری های مزمن

مصرف بیش از حد برنج پاکستانی، باعث افزایش نرخ ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع دو و چاقی مزمن می شود. مطالعات مختلف نشان داده اند که کسانی که هر روز برنج سفید مصرف می کنند، استعداد بیشتری برای ابتلا به سرطان دارند.

برنج پاکستانی بهتره یا هندی

برنج پاکستانی بخورم یا نه؟

وقتی مقایسه می کنیم که برنج پاکستانی بهتره یا هندی، باید این را در نظر بگیریم که برنج پاکستانی هم مانند برنج هندی، کیفیت های مختلفی دارد. پس، اگر می خواهید برنج پاکستانی را انتخاب کنید، حتما از بهترین برنج پاکستانی درجه یک استفاده کنید.

به طورکلی، برنج های پاکستانی فقط در منطقه خاصی از پاکستان کشت می شوند. به همین خاطر هم هست که ویژگی های این نوع برنج، منحصر به فرد مانده است. بهترین برنج پاکستانی درجه یک، برنجی است که دانه های آن ظاهر یک دست و یکنواختی دارند، شکستگی در دانه ها دیده نمی شود، رنگ آن ها سفید است، نه طلایی. علاوه بر این موارد، معطر بودن هم ویژگی اصلی برنج های پاکستانی است.

کیفیت برنج پاکستانی

سهم بزرگی از بازارهای وارداتی در ایران، مربوط به برنج های پاکستانی است. برنج های پاکستانی و برنج های هندی، هر دو از برنج های پرطرفدار برای مردم ایران هستند. به همین خاطر هم هست که پاسخ به این سوال که برنج پاکستانی بهتره یا هندی، آسان نیست. اما عواملی وجود دارند که می توانند روی کیفیت برنج پاکستانی تاثیر داشته باشند.

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند کیفیت برنج پاکستانی را تحت تاثیر قرار دهد، شرایط نگهداری و انبارداری آن است. بعضی اوقات ممکن است برنج های پاکستانی بعد از ورود به ایران، به دلیل شرایط گمرکی و نوسانات ارزی، در انبارهای گمرک دپو شوند. اگر شرایط نگهداری این برنج ها در انبارها، مناسب نباشد، کیفیت برنج به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. بنابراین، اگر می خواهید بهترین برنج پاکستانی را خریداری کنید، حتما آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

نتیجه گیری

هیچ کس نمی تواند به طور قطعی به این سوال پاسخ دهد که برنج پاکستانی بهتره یا هندی. به طور کلی، برنج پاکستانی برنجی است که در مناطق خاصی از پاکستان کشت می شود و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در این مناطق، ویژگی های منحصر به فردی هم دارد. اما عوامل مختلفی مثل ذائقه، سلیقه، قیمت هم می تواند روی این که برنج پاکستانی بهتره یا هندی، تاثیر بگذارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
پیشنهاد برای شما