برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

رابطه برنج با لاغری چیست؟ با حذف برنج چقدر لاغر می شویم؟

رابطه لاغری و برنج

رابطه برنج با لاغری چیست؟ این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد. ممکن است شما هم خواهان این باشید که بدانید رابطه برنج با لاغری چیست؟ در  این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که رابطه برنج با لاغری چیست و چگونه می توان برنج مصرف کرد و به اضافه وزن دچار نشد؟ بنابراین اگر می خواهید بدانید که مصرف برنج و لاغری چه ارتباطی با هم دارند، این مقاله را تا انتها بخوانید.

برنج با لاغری چه ارتباطی دارد؟

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که برای کاهش وزن، اقدام به حذف یا محدود کردن میزان برنج در رژیم غذایی خود می کنند. یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد این است که با حذف برنج چقدر لاغر می شویم؟ شاید برای شما عجیب باشد اگر بگوییم لاغری با برنج هم امکان پذیر است. حتی شاید اسم رژیم برنج را هم شنیده باشید. رژیم برنج، رژیمی مبتنی بر کربوهیدرات های پیچیده، کم نمک و کم سدیم است. در ادامه این موضوع که لاغری با برنج چگونه امکان پذیر است، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

رابطه برنج و لاغری

لاغری با برنج چگونه امکان پذیر است؟

اگر از یک متخصص تغذیه بپرسید که رابطه برنج با لاغری چیست؟ به شما می گوید که مصرف میزان کافی از برنج در بعضی از وعده های غذایی می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. اما مهم ترین چیز برای لاغری با برنج، طبق توصیه کارشناسان تغذیه، انتخاب نوع مناسب برنج است. به طور کلی، برنج به دو صورت در طبیعت یافت می شود: برنج سفید و برنج قهوه ای. برای اینکه بدانید، رابطه برنج با لاغری چیست و برای لاغری با برنج چه نوع برنجی مناسب تر است، بهتر است درباره خواص هر دو نوع این برنج ها، بیشتر بدانید.

برنج قهوه ای چه خواصی دارد؟

برنج قهوه ای، نوعی از برنج است که پوسته اطراف آن به طور کامل جدا نشده است. در واقع برنج قهوه ای، نوعی برنج سبوس دار است که نسبت به برنج سفید، خواص مفیدتری دارد. این برنج دارای میزان بیشتری از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. مهم ترین مواد معدنی موجود در برنج قهوه ای عبارتند از: آهن، روی، منیزیم، کلسیم، فسفر و پتاسیم. ویتامین های K و ویتامین های گروه B هم به فراوانی در برنج قهوه ای یافت می شوند. وجود فیبر و پروتئین بالا در دانه های برنج قهوه ای، باعث شده است که پزشکان و متخصصان تغذیه، لاغری با برنج قهوه ای را یک راهکار موثر برای لاغری با برنج بدانند.

برنج سفید چه خواصی دارد؟

برنج سفید که ممکن است شامل برنج های ایرانی یا خارجی باشد، در نتیجه جدا شدن پوسته های قهوه ای اطراف برنج به دست می آید. این نوع برنج معمولا با ذائقه ایرانیان بسیار سازگار است. از آن جایی که به طور کلی، برنج یکی از وعده های غذایی محبوب بین ایرانیان است، بیشتر مردم ایران تمایل به خوردن برنج سفید دارند. اما نباید فراموش کنید که برنج سفید، کالری بالاتری دارد و از طرفی ارزش غذایی پایین تری هم نسبت به برنج قهوه ای دارد.

برنج قهوه ای بهتر است یا برنج سفید؟

همان طور که اشاره شد، برای درک پاسخ این سوال که رابطه برنج با لاغری چیست؟ بهتر است علاوه بر میزان مصرف برنج، به نوع آن هم دقت کنید. به طور کلی، برای ورزشکاران و کسانی که در حال کاهش وزن هستند، توصیه می شود که از برنج قهوه ای استفاده کنند. زیرا این برنج مواد مغذی بیشتری دارد، فیبر و پروتئین بالاتری دارد، بنابراین باعث می شود که فرد برای مدت زمان بیشتری، احساس سیری داشته باشد.

طبق توصیه انجمن سلامت امریکا، مصرف برنج قهوه ای به کنترل میزان قند خون در بیماران مبتلا به دیابت کمک می کند. زیرا برنج قهوه ای، دارای کربوهیدرات های پیچیده است که هضم آن مدت زمان زیادی طول می کشد. بنابراین قند خون به صورت ناگهانی افزایش پیدا نمی کند و بدن فرصت کافی برای تنظیم میزان قند خون را دارد. این موضوعی است که در سلامت بیماران مبتلا به دیابت بسیار حائز اهمیت است.

حالا که پاسخ به سوال رابطه برنج با لاغری چیست را دریافتید، بهتر است مصرف برنج قهوه ای را در رژیم غذایی خود بگنجانید. زیرا علاوه بر لاغری با برنج قهوه ای، مصرف این نوع برنج نقش موثری در حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و گوارشی هم دارد. علاوه بر برنج سفید، می توانید برنج قهوه ای را با قیمت مناسب و با کیفیت مطلوب، از فروشگاه سبز بهار فارس به صورت عمده خریداری کنید.

رابطه برنج و لاغری سبوس برنج

لاغری با سبوس برنج

علاوه بر مصرف برنج قهوه ای، یک راه دیگر برای لاغری با برنج این است که از سبوس برنج استفاده کنید. لاغری با سبوس برنج، می تواند با کنترل میزان اشتهای شما، به روند لاغری کمک کند. فیبر بالای موجود در سبوس برنج، سبب شده است که این ماده غذایی بتواند به ایجاد احساس سیری و کنترل اشتهای کاذب کمک کند. به همین خاطر است که بسیاری از پزشکان و متخصصان توصیه می کنند که برای کاهش اشتها، نیم ساعت قبل از وعده غذایی خود، از سبوس برنج استفاده کنید. می توانید این سبوس را در ماست بریزید. می توانید آن را به عنوان یک میان وعده جدا همراه با شیر میل کنید.

لازم به ذکر است که مصرف سبوس برنج، علاوه بر نقش موثری که در لاغری دارد، می تواند به سلامت پوست، مو، سلامت روده و قلب هم کمک کند. هم چنین مصرف سبوس برنج، در افزایش قد کودکان در سنین رشد تاثیر قابل توجهی دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد این موضوع صحبت کردیم که رابطه برنج با لاغری چیست؟ اطلاعات ارائه شده در این مقاله بیان می کند که برای لاغری با برنج، لازم است نوع مناسب از برنج را انتخاب کنید.  در این مقاله در مورد انواع مختلف برنج و ویژگی های هر یک از آن ها هم توضیحاتی ارائه دادیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند که بتوانید برای لاغری با برنج، نوع مناسبی از آن را انتخاب کنید و بتوانید آن را با قیمت مناسب خریداری کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X