برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

روش تشخیص برنج کهنه و نو / چطور برنج کهنه را از نو تشخیص دهیم؟

تشخیص برنج کهنه از نو

چطور برنج کهنه را از نو تشخیص دهیم؟ روش تشخیص برنج کهنه و نو چیست؟ آیا پاسخ این سوال را می دانید؟ اگر به یک فروشگاه برنج فروشی مراجعه کنید، آیا روش تشخیص برنج کهنه و نو را می دانید؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چطور برنج کهنه را از نو تشخیص دهیم؟ برای اینکه بهتر آگاه شوید که روش تشخیص برنج کهنه و نو چیست، لازم است ابتدا درباره برنج نو و برنج کهنه بیشتر اطلاعات داشته باشید. در این مقاله، ابتدا به ارائه توضیحاتی در مورد برنج کهنه و برنج نو می پردازیم و سپس روش تشخیص برنج کهنه و نو را برای شما تشریح خواهیم کرد و در نهایت به این سوال پاسخ خواهیم داد که برنج کهنه بهتر است یا برنج نو؟

برنج کهنه چیست؟

برنج کهنه، برنجی است که از زمان برداشت تا زمان فروش آن، حداقل 4 تا 6 ماه زمان سپری شده باشد. گذشت این زمان باعث می شود که میزان آب موجود در دانه های برنج تبخیر شود. برنج کهنه نسبت به برنج نو، ویژگی هایی دارد که مبنای روش تشخیص برنج کهنه و نو هستند. در ادامه درباره این ویژگی ها بیشتر توضیح داده می شود.

چطور برنج کهنه را از نو تشخیص دهیم؟

یکی از ویژگی های برنج کهنه این است که این برنج رطوبت کمتری نسبت به برنج تازه دارد. بنابراین روش تشخیص برنج کهنه و نو می تواند این باشد که برنج کهنه نسبت به برنج نو، خشک تر است. اگر یک دانه برنج را زیر دندان خود قرار دهید، متوجه می شوید که این برنج، به سختی خرد می شود. اگر در هنگام خرید برنج کهنه، کمی برنج را در کف دست خود بریزید، متوجه می شوید که پودر سفید رنگی روی دست شما باقی مانده است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار
خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

یکی روش تشخیص برنج کهنه و نو دیگر این است که  از نظر ظاهری، برنج های کهنه نسبت به برنج تازه، ظاهری کدرتر و نیمه  بلوری دارد. علاوه بر شکل ظاهری، برنج کهنه، خواه برنج خارجی مثل برنج هندی یا برنج پاکستانی باشد، خواه برنج ایرانی، نسبت به برنج نو، عطر و طعم متفاوتی دارند.

یکی از ویژگی های برنج کهنه این است که این نوع برنج ها بعد از پخت به خوبی قد می کشند و اصطلاحا ری می کند. این ویژگی است که در برنج های خارجی به ویژه برنج های پاکستانی هم بسیار به چشم می خورد و باعث شده است که برنج پاکستانی یکی از پرطرفدارترین نوع برنج ها باشد.

برنج نو چیست؟

برنج هایی که به تازگی برداشت شده اند و به طور مستقیم از شالیزار به بازار عرضه شده و حداکثر یک ماه بعد به فروش می رسند، برنج نو یا تازه هستند. اگر برنج نو، برنج کشت اول باشد، زمان برداشت آن ها معمولا تیر ماه است. مهم ترین نوع برنج های نو که به صورت کشت اول در بازار وجود دارند، برنج هاشمی یا برنج طارم هستند.

 همان طور که قبلا هم اشاره شد مهم ترین روش تشخیص برنج کهنه و نو، توجه به عطر برنج است. برنج نو به خاطر تازگی، عطر بهتری نسبت به برنج کهنه دارد. بسیاری از کسانی که طرفدار برنج های خارجی مثل برنج پاکستانی و برنج هندی هستند، معمولا دوست دارند برنج هایی با عطر مطلوب را مصرف کنند. برنج های خارجی که به نام برنج های باسماتی شناخته می شوند، برنج هایی بسیار معطر هستند.  موضوع دیگری که به عنوان روش تشخیص برنج کهنه و نو به کار می رود، این است که برنج نو بعد از طبخ ممکن است اندکی شفته شود، زیرا برنج نو رطوبت بیشتری نسبت به برنج کهنه دارد.

تشخیص برنج کهنه از نو

برنج کهنه بهتر است یا برنج نو؟

درست مانند برنج ایرانی و برنج های خارجی (برنج پاکستانی و برنج هندی) که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند، برنج کهنه و نو هم طرفداران خاص خود را دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید غذایی خوش عطر و بو داشته باشید، بهتر است برنج نو را انتخاب کنید. اما حواستان باشد که این نوع برنج، نیاز به یک محیط خشک برای نگهداری دارد، زیرا این نوع از برنج، رطوبت بیشتری دارد. اما اگر دلتان می خواهد غذایی با ظاهر یکدست و زیبا داشته باشید، برنج کهنه انتخاب مناسب تری برای شماست. برای نگهداری برنج کهنه، سعی کنید از کیسه های پارچه ای استفاده کنید تا از نفوذ رطوبت به داخل کیسه های برنج جلوگیری شود.

قیمت برنج نو با برنج کهنه چه تفاوتی دارد؟

یکی دیگر از موضوعات مهم در انتخاب روش تشخیص برنج کهنه و نو، توجه به قیمت آن است. برنج کهنه معمولا کیفیت بالاتری نسبت به برنج نو دارد و همین موضوع باعث می شود که قیمت برنج کهنه نسبت به برنج نو، اندکی بالاتر باشد.

تشخیص برنج کهنه از نو

بهترین راه برای خرید برنج کهنه و نو چیست؟

معمولا افراد ترجیح می دهند که انواع مختلف برنج را از فروشگاه های معتبر خریداری کنند. فروشگاه سبز بهار فارس، یکی از مراکز فروشگاهی است که انواع مختلف برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را عرضه می کند. با توجه به ذائقه، نوع مصرف و میزان مورد استفاده خود، می توانید انواع مختلف برنج نو و برنج کهنه را از فروشگاه سبز بهار فارس، با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری کنید.

تا اینجا درباره روش تشخیص برنج کهنه و نو به تفصیل صحبت کردیم، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که گاهی اوقات تشخیص برنج نو و برنج کهنه برای افراد عادی آسان نیست. بنابراین علاوه بر استفاده از روش تشخیص برنج کهنه و نو که در این مقاله بیان شد، بهتر است در این باره از فروشندگان حرفه ای برنج هم راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

نتیجه گیری

روش تشخیص برنج کهنه و نو، موضوعی است که برای بسیاری از افراد می تواند حائز اهمیت باشد، زیرا این دو نوع از برنج ها، با هم تفاوت های قابل توجهی دارند. در این مقاله درباره روش تشخیص برنج کهنه و نو صحبت کردیم، هم چنین درباره ویژگی های هر نوع از این برنج ها اطلاعاتی را ارائه دادیم. این اطلاعات به شما کمک می کند که بتوانید برنج کهنه و نو را به شکل صحیحی انتخاب کنید و آن را با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خریداری کنید.

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد برای شما
مقالات مرتبط
X