برای استعلام قیمت و خرید عمده‌ی محصولات
تماس بگیرید

بهترین برنج پاکستانی برای رستوران‌ها چیست؟

برنج پاکستانی برای رستوران
فهرست محتوا

امروزه برنج‌های پاکستانی، یکی از فراوان ترین نوع برنج در بازار است که به سراسر دنیا صادر می‌شود. این برنج عطر و طعم خوبی دارد؛ اما بهترین نوع آن برای رستوران، کار سختی است.  برنج پاکستانی برای رستوران باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. برنج پاکستانی انواع مختلفی دارد و تحت عنوان برنج باسماتی، سوپر باسماتی و غیر باسماتی نیز شناخته می‌شود. باسماتی کلمه‌ای هندی به معنای معطر است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های برنج پاکستانی رستورانی آشنا کنیم.

برنج پاکستانی برای رستوران

ویژگی‌های بهترین برنج پاکستانی رستورانی

برای خرید برنج پاکستانی رستورانی باید ویژگی‌هایی از جمله عطر، رنگ، شکل ظاهری، کیفیت و قیمت را مدنظر قرار دهید.

  • عطر:

جهت خرید برنج پاکستانی برای رستوران مقداری از برنج مورد نظر را در کف دست خود بریزید و با بخار دهانتان کیفیت آن را تست کنید. برای این‌کار باید در برنج‌های کف دست خود، ها کنید، اگر عطر برنج را به خوبی استشمام کردید یعنی برنج با کیفیت است.

فروشگاه آنلاین سبزبهار خرید انواع ادویه‌جات ، حبوبات، سبزیجات خشک، پودرهای سوخاری، قند و شکر و ...

  • رنگ:

 یکی دیگر از راه‌های تشخیص برنج پاکستانی رستورانی توجه به رنگ برنج است. اگر برنج مورد نظر رنگی شفاف و تمیز مثل شیشه داشته باشد، به این معنی است که برنج کهنه است ولی اگر برنج رنگی سفید و کدر داشته باشد، از مرغوب بودن برنج خود مطمئن باشید.

  • شکل ظاهری:

برنج‌های پاکستانی از نظر شکل ظاهری به سه دسته، دانه بلند، دانه کوتاه و نیم دانه تقسیم می‌شوند. برنج دانه بلند پاکستانی، اغلب برای رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا پس از پخت قد بلند و نازک آن‌ها، نظر مشتری را به خود جلب می‌کند .برنج دانه کوتاه پاکستانی، از نظر شکل ظاهری بیشتر شبیه به برنج‌های ایرانی است و پس از پخت زیاد قد نمی‌کشد؛ همچنین برنج‌های نیم دانه پاکستانی که عطر و طعم خوبی دارند، زیاد پرفروش نیستند و از آن بیشتر برای پخت شله زرد یا شیر برنج استفاده می‌شود؛ به همین دلیل فروش آنچنانی در بازار ندارند.

  • کیفیت:

برنج‌های پاکستانی که در شرایط آب و هوایی مناسب مانند؛ تابش نور خورشید، میزان بارندگی و رطوبت هوا کاشت و برداشت می‌شوند، کیفیت بسیار مطلوبی دارند. به همین‌ دلیل خرید عمده بهترین برنج پاکستانی برای رستوران‌ها در ایران افزایش یافته است.

  • قیمت:

عامل تعیین‌کننده قیمت برنج پاکستانی، کیفیت مطلوب آن است؛ همچنین قیمت این برنج  به طرز خریداری کردن آن نیز بستگی دارد. مثلا رستوران‌ها که برنج را به صورت عمده خریداری می‌کنند، این کار از نظر اقتصادی برای آن‌ها مقرون به صرفه می‌باشد.

برنج پاکستانی برای رستوران

طرز پخت بهترین برنج‌های پاکستانی رستورانی

طرز پخت برنج‌های پاکستانی بسیار آسان است و به همین دلیل می‌توان آن را برنج محبوب تازه آشپزها دانست؛ زیرا طبخ آن نسبت به سایر برنج‌ها سریع‌تر است، پس از پخت به خوبی قد می‌کشد و عطر و طعم بی‌نظیری هم دارند   .آشپز‌های حرفه ای و افراد معمولی و حتی کسانی که آشپزی بلد نیستند به راحتی برنج پاکستانی دانه بلند را درست می‌کنند و همین امر باعث شده تا خرید عمده بهترین برنج پاکستانی به‌ویژه در رستوران‌ها و سازمانها رونق یابد.

طبخ برنج پاکستانی به دو صورت آبکش و کته یا دمی انجام می‌شود .در ادامه به شرح این دو روش می‌پردازیم.

  1. آبکش کردن برنج:

در این روش ابتدا برنج‌ها را از یک ساعت قبل در آب نمک به خوبی خیسانده  و آب آن‌ها را خالی کنید. سپس قابلمه‌ای با توجه به تعداد افراد پر از آب کرده و روی اجاق بگذارید. زمانی که آب به جوش آمد، برنج‌ها را در آن بریزید و منتظر بمانید تا پخته شوند. در صورتی که می‌خواهید رنگ برنج پس از پخت شفاف باشد، حین پختن، مقداری آبلیمو به آب برنج اضافه کنید؛ همچنین انداختن چند تکه یخ درون آب برنج، باعث می‌شود، برنج‌ها به خوبی قد بکشند. در این مرحله برنج‌ها را آب کش کنید و در قابلمه با سایز مناسب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم دم بکشد.

  • کته یا دمی کردن برنج:

برای طبخ برنج به صورت کته، برنج‌ را از یک ساعت قبل در آب نمک خیسانده و آن‌ها را بشویید. سپس با توجه به مقدار برنج،  آب را در قابلمه‌ای با سایز مناسب بریزید و پس از به جوش آمدن، برنج‌ را در آن ریخته و اجازه دهید آب جذب برنج شود در نهایت حرارت را کم کنید و بگذارید به آرامی دم بکشد.

برنج پاکستانی برای رستوران

خرید انلاین برنج پاکستانی برای رستوران

شما می‌توانید برنج پاکستانی را به دو صورت اینترنتی از سایت‌های معتبر یا حضوری در مراکز خرید تهیه کنید. هنگام خرید اینترنتی باید به اعتبار فروشگاه نیز توجه داشته باشید. فروشگاه سبزبهار فارس برنج‌های وارداتی باکیفیت را با قیمتی به صرفه‌تر و در مدت زمان کم محصول شما را درب منزل در اختیارتان قرار می‌دهد.

برنج پاکستانی سبز بهار فارس علاوه‌بر قیمت مناسب، خوش عطر و طعم بوده و از این جهت برای استفاده در رستوران‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها بسیار به صرفه است.  اگر قصد خرید عمده برنج پاکستانی دارید، با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت و محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با توجه به این‌که این محصولات در خانه بسیار پرکاربرد هستند و در دسته‌بندی اقلام ضروری خانوار هستند در صورتی که قصد خرید دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین سبزبهار تهیه کنید.
فروشگاه اینترنتی سبزبهار
محبوب ترین مقالات
همچنین بخوانید
X
پیشنهاد برای شما